2011. június 14., kedd

„Cinnabon” amerikai fahéjas csiga Judithtól



Amikor megláttam a „Kifőztük” 7. számának elején Judith süteményét, már akkor tudtam, hogy ezt mindenképpen ki kell próbálni. Ennek az amerikai süteménynek van több tanulsága is. A legelső, hogy közel sem lett olyan szép, mint Judithé, de az íze…hmmm. valóban érdemes kipróbálni. A másik tanulság, hogy ne akard a mascarponét habverővel hozzákeverni a vajas krémhez, mert úgy jársz, mint én…vagyis ikrás lesz a krém, így a szemétben landolt, keverhettem a másikat. Az már jól sikerült. Nekem a tetején a krém nem lett olyan szép, nem tudom mit kellett volna másképp csinálni, de majd rájövök, köszönöm a receptet itt is.A  recept letölthető innét.

„Cinnabon” amerikai fahéjas csiga Judithtól

Hozzávalók (16 db csigához):

A tésztához: 2,5 dl tej, , teáskanál porélesztő, 10 dkg cukor, 8 dkg vaj, csipet só, 2 egész tojás, 55-60 dkg BL 80-as liszt.

A töltelékhez: 8 dkg puha vaj, 20 dkg barnacukor, 2,5 evőkanál őrölt fahéj.

A mázhoz: 8 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 10 dkg krémsajt.

A tetejére: karamellszósz és durvára, aprított pekándió.

Elkészítés: az élesztőt kevés cukorral, 1 dl tejjel és egy kis liszttel felfuttatjuk. Mindent a kenyérsütő gépbe teszünk és dagasztó programra kapcsolva közepesen ruganyos tésztát dagasztunk és hagyjuk megkelni. Közben összekeverjük a barnacukrot a fahéjjal. A megkelt tésztát kivesszük a gépből, kicsit átgyúrjuk és 55x45 cm-esre kinyújtjuk. Olvasztott vajjal megkenjük, a fahéjas cukorral megszórjuk, majd a sodrófát párszor végig görgetjük rajta, végül szorosan feltekerjük, a tészta széle alulra kerüljön. Egy vastagabb cérnaszál segítségével 4,5 cm-es darabokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsire, vagy muffin formába tesszük és hagyjuk ismét megkelni. Előmelegített sütőbe tesszük be sülni 200 fokra 10-12 percre. Amíg a csigák sülnek, addig elkészítjük a mázat a tetejére. Ehhez összekeverjük a vajat a porcukorral, majd a krémsajttal. Amikor a csigák megsültek, ezzel a krémmel kenjük meg a csigákat még melegen, a tetejét még meg lehet csorgatni karamellszósszal és erre lehet szórni durvára vágott pirított pekándióval.

Amit én változtattam: az élesztő nálam friss volt, 2,5 dkg, én csak 170 fokra tettem be sülni, mert az én sütőmmel ez vált be a kelt tésztáknál. A mázhoz, amit a tetejére kentem mascarponét kevertem és sima dióval szórtam meg.



17 megjegyzés:

  1. De guszták! Vinnék kettőt a kávémhoz...Jó ötlet a cérnával vágás, én a torta lapot szoktam cérna segítségével elvágni...

    VálaszTörlés
  2. mutatósak.
    s ez a cérnázás....

    VálaszTörlés
  3. En is mar kiprobaltam. Isteni. Tied szepen sikerultek.

    VálaszTörlés
  4. De jó, hogy megint itt vagy közöttünk. Istenien néz ki, én biztosan meg fogom csinálni. puszillak

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták! Ma jön haza nagylányom villámlátogatásra, azt hiszem ezt feltétlen megsütöm majd neki.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszták! Szeretem a kelt tésztákat is, egyszer majd kipróbálom ezt is !

    VálaszTörlés
  7. Kriszta!
    A cérnás vágást is Judithnál láttam, nagyon klassz dolog, azóta is sokat alkalmazom:-))

    4Gyerek!
    Köszi:-))

    Adriana!
    Köszi, kedves vagy:-))

    Fevikém!
    Kedves vagy, hogy hiányoltál:-)) Nektek is ízleni fog:-)

    Andi!
    Örülök, ha kipróbálod:-))

    Éva!
    Én is nagyon szeretem a kelt tésztákat, ez valóban nagyon finom volt:-))

    Bianka!
    KÖszi:-))

    VálaszTörlés
  8. Gratulalok hogy milyen szepen sikerult a Cinnabun neked. A lanyomnak is megvan a recept, persze angolul, es o is sutotte, es feltett a blogjara mult evben.
    Bizony finom volt, gondolom ti is szerettetek:D

    VálaszTörlés
  9. Gesztenye, azt a masraponés mázt még forrón kell a tetejére kenni, amikor kisültek, vagy meg kell várni, amíg kihűl? Köszike

    VálaszTörlés
  10. Elisabeth!
    KÖszi kedvves vagy, nálunk nagy kedvenc:-))Hol van a lányodnak a blogja? Szívesen megnézném:-)

    Andi!
    KÖszi, már javítottam, akkor kell rákenni, amikor még meleg a süti.

    VálaszTörlés
  11. Hű de szépek lettek! Én ezt még sosem sütöttem, mert van nálunk 2 Cinnabon üzlet és ott szoktam venni, frissen, melegen, ragacsosan... nyamm.
    De most, hogy itt a tuti recept hozzá... lehet hogy bevállalom:-)
    Fullkalória, de valaminél egéri bűnözni és ez az ugye?:-)

    VálaszTörlés
  12. Szia!
    Szeretném megkérdezni, hogy a tetejére kerülő krémsajtos mázat fakanállal keverted ki?
    Nagyon szépek lettek a csigáid:)
    Köszi a segítséget, Zita

    VálaszTörlés
  13. Szia Zita!
    Köszi szépen.
    A vajat jól kikevertem a cukorral, ezt habverővel, a mascarponét pedig már csak pici fordulaton, utána fakanállal, mert már jártam úgy, hogy nagyon felvertem és grízes lett:-)

    VálaszTörlés
  14. Szia!
    Holnap sütném a csigákat, de nem látom a receptben, hogy a tésztához mennyi cukor kell? A 2,5 dkg élesztőt 1 dl tejben futtassam meg, és akkor már csak 1,5 dl tejet adjak a tésztához?
    Köszi!
    Böbke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Böbke!
      Ne haragudj, csak most vettem észre, hogy írtál. Köszi a jelzést, valóban kimaradt, már javítottam, 10 dkg cukor kell bele. Igen én a felfuttatáshoz mindig az összmennyiségből veszek el a tejnél.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...