2011. június 27., hétfő

Egy pénteki nap margójára, avagy a blogomról lopott képek esete


(Fénykép: innét)
Pénteken több gasztroblogger társammal kipróbáltuk a Google új szolgáltatását. Ez nem más, mint a blogomba feltöltött képeket lehet megnézni, hogy hol használják fel illegálisan, vagyis a szerzői jogaimat megsértve, az engedélyem nélkül, sajátjukként  feltüntetve. Nos igen meglepő eredmény jött ki számomra is.

Előtte még el kell mesélnem, hogy tavaly áprilisban még a régi blogomból, ahol 700 recept található kb. 350 receptet vitt el valaki képekkel együtt és tett fel az oldalára, amely tele volt hirdetéssel. Az sem zavarta, ha a nevem a képen volt, legtöbbről levágta. Aztán mertem szólni érte, még neki állt feljebb. Egy időre be is kellett zárnom a blogomat, mert teleszemetelte oda nem illő megjegyzésekkel. A blogjáról a lopott tartalmat le kellett venni, így azonban nem maradt benne semmi:-)))

Bosszantó dolog, ha valaki dolgozik egy étellel, megfőzi, lefényképezi, beposztolja, aztán jön valaki és simán lemásolja, majd bezsebeli a dicséreteket és a komentekben még tanácsokat is oszt, hogy kell csinálni.

Sokan nem értik miért zavar ez engem. Azért zavar, mert nem Ő készítette, csak lemásolta. Legalább egy linket tenne oda, hogy nálam találta.

Nos pénteken többen mérgelődtünk ismét a lopott képek miatt. 
Írtam több szolgáltatónak, hogy nézzen utána kinek a képei vannak az oldalunok. 
Ma 3 helyről választ is kaptam, volt olyan szolgáltató, aki kizárta a soraiból a lopott recepteket és képeket feltöltő egyént.
Köszönöm itt is a gyors reagálást.
Egyszerűen nem értem miért jó ez bárkinek. Előbb-utóbb úgyis kiderül.

Valamilyen szabályozás jó lenne erre is.
Azért nem adok meg oldalakat, ahol találtam illegálisan felhasznált képeket, mert nem reklámozom ezen oldalakat.
Visszatérek ahhoz a régi bevált módszerhez, hogy a képekre ezentúl ismét középre teszem fel a nevemet. Remélem nem zavar majd senkit:-))


14 megjegyzés:

  1. Kedves Gesztenye!

    Én is kipróbáltam ezt az új szolgáltatást, és én is 3 helyen is megtaláltam egy fotómat.
    Eléggé bosszantó dolog ez, ezért én is névvel fogom ellátni őket ezentúl és visszamenőleg is...
    Mert én nem csak a blogra fotózok, hanem a megrendelőknek is...Nem túl szép dolog, hogy ők fizettek érte, a másik meg nem...

    Sajnos így jár aki a netre felteszi a fotóit...:s

    üdv.juharszirup

    VálaszTörlés
  2. Juharszirup!
    Sajnos nincs rá más mód, mint a feliratozás:-((
    Sajnálom, hogy Te is így jártál!

    VálaszTörlés
  3. Azért ez döbbenet!
    Lenyúlja a fotódat is és azt teszi fel az oldalára :-O
    Szerintem nyomjad középre a nevedet, engem nem fog zavarni, attól még összefut a nyál a számban a gyönyörű sütijeidtől!
    Csak így tovább gesztenye!
    Ildikó

    VálaszTörlés
  4. Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy meri valaki ehhez a bátorságot venni!!! Felháborító! :-(

    VálaszTörlés
  5. Nekem nincs blogom, de borzasztóan zavar és bosszant, ha ismerős képet és receptet látok, de nem az a szerző van feltüntetve aki eredetileg megalkotta.
    Sok esetben szóltam már a "tulajnak", hogy hol láttam a receptjét, mivel állandóan böngészem az oldalakat(mivel gyönyörűeket, finomakat alkottok). De sajnos nem ez megoldás, hogy szólongatunk egymásnak, aki ellopta, az vagy köpköd rám, vagy letilt az oldaláról.

    VálaszTörlés
  6. Már tegnap is kiakadtam, amikor olvastam máshol. Én is utánanéztem az este és én is találtam saját fotót ráadásul olyan honlapon, hogy nem gondolnám, pont Ők szednek így mástól fotót...
    Nagyon felháborít engem is, főleg, hogy a blog alján fel is tüntettem azt, SAJÁT tulajdon minden. Elkeseírtő és undorító dolog. :-( Csak bosszankodni tudok én is.

    VálaszTörlés
  7. Pedig nem ártana, ha közzétennéd, mert huncutkodnánk vele picit, a sánta kutyus esete itt is működik, és nagyon gyorsan lelehet buktatni az önjelölt tolvajt. Véleményem szerint, csak kérdezni kell tőle, aztán csendben megvárni amíg megkeresi azt a bizonyos dugát, amibe szépen beledől. Csak úgy lehet leszoktatni a lopásról, ha "megérteti" vele az ember, hogy hiába lop, attól még nem tud mindent arról amit ellopott, és nincs annál kellemetlenebb, amikor olyan kérdéseket tesznek fel neki, amiről gőze sincs. A kajában pedig mellébeszélni nem igen lehet, mert pillanatok alatt kiderül, hogy valami nem stimmel.

    VálaszTörlés
  8. Cilee!
    Köszi a kedves szavakat, nagyon kedves vagy:-)

    Mesi!
    Ehhez nem bátorság kell, hanem Ctrl C Ctrl V, ennyi az egész. Aztán vagy kiderül, vagy nem!

    Marika!
    Sajnos aki feltölti a más képét, receptjét, az így is fog reagálni, ha reklamálsz:-((

    Eszter!
    Ne bosszankodj rajta, hanem írjál az üzemeltetőnek, gyorsan reagálnak, nekem már 3 helyről sikerült levetetni a képeket!

    Neduddgi!
    Nem akarom kiírni ide az oldalakat, helyette írtam az üzemeltetőnek, azok intézkednek, eddig sikerrel! Egy szlovák oldalon talált Tücsök Bogár saját receptet, és a feltöltő még tanácsokat is adott a készítéshez:-((

    Eszter!
    :-))

    VálaszTörlés
  9. hát ez nem létezik, az én béna fotómat is felrakták más oldalra, ez tiszta röhej, néhány embereknek tényleg vasból van a pofalemeze, de megérdemli, ha ilyen képpel is beéri.Nem is nézek többet, mert még kiderül, hogy más képem is így járt, és akkor még esetleg mérges is lennék :D

    VálaszTörlés
  10. NEDUDDGI !
    Ugye hogy ugye:-)
    Ezt nem gondoltad volna,:-)

    VálaszTörlés
  11. Megnézem én is!
    Kiírnám a csórelókat ide!
    Aztán meg fütyüljünk rájuk!

    VálaszTörlés
  12. Valóban mélységesen felháborító amikor más tollával, jelen esetben fotóival és receptjeivel ékeskedik valaki.
    Ez a nagy magyar közmorál.......lopni-csalni:(
    Elszomorító.

    Érdekelne engem is, esetleg tőlem ki koppintott már. Esetleg priviben átdobnád nekem a linket ahol ez a szolgáltatás elérhető? az e-mail címemet tudod remélem:)

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gesztenye!
    Ez már régebben is felháborított, amikor még nem volt blogom. Miért nincs az ilyenek ellen valami hatékony módszer! Valóban kivéded azzal, hogy feliratozod?
    Megértem a felháborodásodat, mert -noha én még csak kezdő vagyok - tudom mit jelent azt a fotót ott, és úgy elkészíteni. Más meg pofátlanul lenyúlja!!!Nem is értem, hogy juthat valakinek ilyen eszébe!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...