2011. június 1., szerda

Eperfagylalt (gép nélkül)


Één pöttyet cukrozva szeretem az epret, ne borzadjatok el ettől:-)) Nekem nincs fagyigépem, igaz volt, de csak egy napig, mert kiderült egyrészt, hogy nem jó, másrészt meg nem fér be a hűtőbe, úgy meg nem lehet használni.Visszavették:-)
A fagyi gyorsan elkészíthető és nagyon finom. Igaz nem volt itthon elég tejföl, de mascarponével pótoltam, amitől még krémesebb lett. Szóval csak ajánlani tudom. Az eredeti recept itt található, Dr. Peppernél. Köszi a receptet  itt is) Ezek után indul a fagyi gyártás a kertben éppen beérő gyümölcsökből.

Eperfagylalt (gép nélkül)

Hozzávalók:
35 dkg eper,
12 dkg cukor,
20 dkg tejszín,
10 dkg mascarpone,
10 dkg tejföl,
2 kiskanál citromlé.

Elkészítés: az epret a mosás után kisebb darabokra vágtam, majd a cukorral megszórtam és így hagytam kb. 1 óra hosszat. Ezután hozzátettem a többi hozzávalót és botmixerrel jó habosra kevertem. Zárható műanyag edénybe tettem be a mélyhűtőbe. Kb. másfél óránként kicsit átkevertem (by Szepyke) a mixerrel, háromszor. Egy éjszaka alatt teljesen lehűlt. Nagyon finom, krémes fagyi lett belőle.


16 megjegyzés:

  1. Csodálatosak a képek a fagyival, nagyon guszták és szépek!

    VálaszTörlés
  2. milyen jó, hogy azért volt mascarponed készleten. ez az, ami nálunk soha nincs csak úgy.
    ugyanez a fagyi itt is készült (Dokitól direktbe látván), de nálunk meg nem futotta fényképre. mert még nem lehetett tudni, hogy a megfürdetett gép feléled-e még valaha.
    bár ilyen gyönyörű kelyhem nincs is. igaz, az ízén mit sem változtatott. Kiffiúnak meg élete első önállóan evett fagyija volt.

    VálaszTörlés
  3. klassz lett, örülök, hogy nektek is ízlett!

    VálaszTörlés
  4. Tényleg remek finomság, csodásan néz ki

    VálaszTörlés
  5. Emőke!
    Neked ez már gyorsan megy:-)

    Éva!
    Köszi, kedves vagy:-)

    4Gyerek!
    Nálam majdnem mindig van itthon, tudod a bonbonokhoz, sütihez, szeretem használni, a tejfölt viszont elhasználtam a napokban:-)Remélem nem lett semmi baja a gépednek!

    Doki!
    Igen nagyon finom volt, köszi a receptet:-))

    Bianka!
    Kíváncsi vagyok a Te cseresznye fagyidra, majd megyek megnézem:-)

    Szemirámisz!
    Igen nagyon az volt:-))

    VálaszTörlés
  6. Az eper a kedvenc gyümölcsöm, és sajnos nagyon szívesen csinálnék mindenféle finomságot belőle, de elfogy, mer megeszem, és én is rakok rá egy kis cukrot, bár régebben a cukromba volt némi eper is (szem látod ezt, és mégsem remegsz? ), uhhogy én nem vagyok meglepődve a fentebb írt történtekért, de ez is olyan étek, amit egyszer megerőszakolom magam, és nem falom fel idő előtt a gyümölcsöt :)
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  7. Muszáj 1 éjszakát várni?
    Én nem bírnám ki!

    VálaszTörlés
  8. NEDUDDGI!
    Próbáld meg megállni, hogy nem eszed meg előre, akkor el tudod készíteni. Nagyon finom, megéri:-)

    Márta!
    Csak azért kell egy éjszaka, hogy teljesen megfagyjon:-)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon csábít:))
    Én is tavaly megtapasztaltam, hogy bizony akkor ilyen finom és krémes, ha benne van a megfelelő zsírtartalom, ezért teszem le a voksom én is a mascarpone mellett, ami akár házi is lehet, az már mindegy:))

    VálaszTörlés
  10. Na, most már èn is kipròbâlom!!
    Gesztenye, klassz ez a blogod is:)
    Hogy van egyszerre két blogra is időd?!? Hihetetlen vagy;)

    VálaszTörlés
  11. Trinity!
    Igen mascarponével nagyon finom krémes, én is maradok ennél:-)

    Vianne!
    Köszi kedves vagy.
    Sok időm nincs, de igyekszem mindkettőt frissíteni:-)
    A fagyit nem fogod megbánni:-)

    VálaszTörlés
  12. What a delicious treat! This is just irresistible and your photos are fabulous! Cheers!!!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon finomnak hangzik a mascarpone-vel a fagyid. Nembeszélve hogy milyen szépen néz ki, és a fotó is:DDD

    VálaszTörlés
  14. Fincsi krémes lehet!Tetszenek a gép nélkül készült fagyik.Mostanában én is mindig ilyeneket készítek.

    VálaszTörlés
  15. michelangelo in the kitchen!
    Thank you:-))

    Elisabeth!
    Köszi kedves vagy:-))

    Nelli!
    Örülök, hogy neked is tetszik:-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...