2011. június 6., hétfő

Mézes krémes


Mostanában többször készítettem ezt a finom süteményt, mert a kisfiam nagyon szereti, na meg mi is:-)
Igaz nem a leggyorsabban elkészíthető sütemények egyike, de jó szervezéssel ügyesen el lehet készíteni. Én a krémet mindig előző nap készítem és lapokat pedig másnap. Egy éjszaka alatt teljesen megpuhul és csodás sütemény lesz belőle.
A tészta majdnem ugyanaz, mint a Lajcsi szeletnél, de nem tetem bele kakaót, készítése is ugyanaz.

Mézes krémes

Hozzávalók:

40 dkg liszt,
15 dkg cukor,
2 evőkanál méz, 
2 tojás,
egy kiskanál szódabikarbóna,
5 dkg vaj,
a krémhez:
20 dkg vaj,
15 dkg porcukor,
4 dl tej,
4 evőkanál liszt,
1 vanília kikapart belseje.

Tésztalapok készítése: a mézet, tojást, cukrot és vajat gőz felett 5 percig keverjük utána a liszttel összegyúrjuk, 4 részre osztjuk és tepsi hátulján vékonyra nyújtjuk. A tepsi hátulját kis vajjal meg lehet kenni. 
Előmelegített sütőbe tesszük, kb. 180 fokon, 8 percre. Vigyázzunk, nehogy megégjen. A tésztával gyorsan kell dolgozni, mert ha kihűlt, törik. Én nagy késsel alá szoktam vágni és rögön deszkára tenni, majd ha kihűlt, akkor mehet rá a krém.

Krém készítése: a tej felével csomómentesre keverjük a lisztet. A másik felét feltesszük melegedni, majd a lisztes tejet is hozzáöntjük. Állandó keverés mellett addig főzzük, amíg jól besűrűsödik. Gyakori keverés mellett hagyjuk kihűlni.
Közben a vajat jó habosra keverjük a porcukorral és a vanília kikapart belsejével.
Amikor a lisztes főzet kihűlt, akkor a vajkrémhez keverjük kanalanként. Jó habosra verjük..

Összeállítás: a lapokat megkenjük a krémmel, a tetejét kivéve. Egy kis selyempapírral letakarjuk és nehezékként egy könyvet teszünk rá. Másnap szeleteljük, amikor már szépen megpuhult a tészta.

Porcukorral megszórva tálaljuk.

Tipp: aki szereti csokimázat is tehet a tetejére, de anélkül is finom.



10 megjegyzés:

  1. Jaj de szeretem!Olyan guszta ilyen apróra vágva!:-)

    VálaszTörlés
  2. Most, hogy láttam ezt a sütit én is AKAROK (és nem szeretnék!!! ) sütni ilyet!Lehetőség szerint MOST AZONNAL bár kissé nehezíti a helyzetem, hogy az irodában ülök...

    VálaszTörlés
  3. Jujj,ezt nagyon szeretem!Nagyon szép lett és a kínálód is gyönyörű!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem ezt a fajta mézes-süteményt.Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nelli!
    Köszi kedve vagy:-) Mi is szeretjük nagyon:-)

    Mimoooo!
    Akkor az irodába be kell állítani egy sütőt, oszt napközben tudsz sütni:-)))

    Kriszta!
    Köszi kedves vagy, a kínálómat imádom:-))

    Éva!
    Köszi neked is :-))

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörűséges, imádnivaló

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kívánatos Gesztenye,nagyon szeretjük!

    VálaszTörlés
  8. Én ezt nagyon szeretem, de még soba sem sütöttem. Itt lenne az ideje, merhogy a friss méz is a kamra polcán van már.
    Gesztike köszönöm az aggüdást, csak a blogspot tehet arról, hogy nem vagyok. Köszönöm. Viki

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...