2011. június 19., vasárnap

Ribizlis muffin


A máskor annyi cseresznyével kényeztető cseresznye fának valami baja van. Kívülről csodás a cseresznye, belül meg fekete. Ami meg nem fekete, abban meg lakik egy albérlő, akit én nem szeretek. Csak nézem szomorúan a cseresznyét és jár az agyam, hogy mennyi mindent tudtam volna belőle készíteni.
Most érik viszont a ribizli, bár én nem szeretem, de gondoltam egy finom kis sütibe jó lenne beletenni.
A leggyorsabb süti a reggeli kávé mellé mi más is lenne, mint a muffin, pár keverés és mehet a sütőbe...mindig olyan szép csúcsos muffinokat szeretnék sütni, de ritkán jön össze. Igaz egyszer sütöttem egy nagyon csúcsos sütit, akkor meg valaki beírta, hogy milyen ronda. Szóval ez olyan lapos féle lett, de az íze kárpótolt...valóban nagyon finom ...a ribizli pedig jó választás volt, a maga kicsit fanyar, savanykás ízével..

Ribizlis muffin

Hozzávalók: 
15 dkg ribizli,
10 dkg vaj,
25 dkg liszt,
2 tojás,
15 dkg cukor,
2 dl joghurt,
1 csg vaníliás cukor,
fél csg sütőpor,
1 evőkanál holland kakaó,
2 mokkáskanál szódabikarbóna.

Elkészítés: a tojásokat kikeverem a kétféle cukorral, majd mehet bele a vaj és azzal is jó habosra keverem. Utána beleteszem a joghurtot. Egy másik edényben összekeverem a lisztet, a sütőport és a szódabikarbónát. Majd a két részt összekeverem. Elfelezem és az egyik felébe kakaót teszek, jól kikeverem. A szilikon formába kiskanállal felváltva belekanalazom a fehér és a kakaós masszát, beleszórom a lisztbe forgatott ribizli szemeket és előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm 160 fokon, légkeveréssel.


6 megjegyzés:

  1. De szeretem a ribizlis sütiket!!!! Ez a muffin is jöhetne, tök jó könnyűnek néz ki a tésztája is!

    VálaszTörlés
  2. Hát ha púpos lenne, akkor legurulna róla a ribizli ! Ez pont így szép és jó.

    VálaszTörlés
  3. Ez így tökéletes ahogy van,nagyon mutatós a kis ribiszkével.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem is szép, és én a ribizlit is nagyon szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Erinacea!
    Igen, nagyon jó volt a tésztája:-)

    Bianka!
    Köszi szépen:-)

    Gondaanyu!
    Milyen igazad van, tényleg legurulna:-))

    Aleda!
    Köszi szépen:-))

    Kati!
    Köszi neked is:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...