2011. június 21., kedd

Rizskoch Zila formában


Nagyon régen sütöttem már Zila formában, ezért is örültem a Vidék íze újságban látott rizskoch receptnek. Rögtön neki is álltam, mert vendéget vártunk délután, gondoltam ez nagyon jó lesz, mutatós, a napokban főzött eperlekvárral. Siettemben nem olvastam végig a receptet, így nagyon meglepett az a rész, amikor odaértem, hogy 2 db tojássárgája és 8 fehérje. Na ezen nagyon elgondolkodtam, mert nem szerettem volna egyrészt 8 tojást elhasználni ehhez a sütihez, másrészt meg mit kezdtem volna 6 sárgájával, lefagyasztani nem szeretem. Így átalakítottam a receptet és 4 sárgáját és 4 fehérjét használtam fel. A cukor mennyiségét  is kicsit csökkentettem, mert nagyon soknak tűnt. Összességében nagyon jól sikerült, nagy sikere volt. Nem kellett bele az összes tészta, ezért ami kimaradt azt felfújtas edénybe töltöttem és abban sütöttem meg. Végül nem tudtam a Zila formában tálalni, mert hamarabb érkezett meg a vendég, nem volt idő felvágni. Viszont a kis tálakban sütött riszkoch nagyon jól mutatott és nagyon finom volt.
A recept megtalálható a Vidék íze 2011. júliusi számában.

Rizskoch Zila formában

Hozzávalók:
20 dkg rizs,
1 rúd vanília kikapart belseje,
5 dl tej,
20 dkg cukor,
4 tojás,
10 dkg vaj,
12 dkg liszt,

tálaláshoz: eperlekvár (vagy bármilyen lekvár)

Elkészítés: 2 dl vizet forralunk és beletesszük a vanília kikapart belsejét, a rizst és kevergetve addig főzzük, amíg  a rizs fel nem veszi a vizet. Ezután hozzáöntjük a tejet és gyakori keverés mellett puhára főzzük,  majd beletesszük a cukor felét, jól összekeverjük, konyharuhával letakarjuk és hagyjuk kicsit hűlni.
Addig a tojásokat szétválasztjuk és a sárgáját kikeverjük a vajjal és a maradék cukorral, végül a rizzsel is.
A tojásfehérjét keményre verjük és óvatosan azt is a rizses masszához keverjük. Ezután már csak a lisztet kell belekeverni.
A formaleválasztó sprayjel befújjuk  a formát és a masszát belekanalazzuk.
Én a formát egy tepsibe állítom, mert kicsit nyaklik, ezért nehéz lenne úgy betenni a sütőbe.
A kimaradt masszát felfújtas edénybe osztjuk és az is mehet a sütőbe.
Előmelegített sütőbe 170 fokon  25 perc alatt készre sütjük. Kicsit hagyjuk hűlni, majd átfordítjuk és óvatosan lehúzzuk róla a formát. Amikor kihűlt porcukorral megszórjuk.
Éles késsel felvágjuk, kiskanállal megtöltjük a lyukakat lekvárral, ezután vesszük le róla a keretet.


17 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki így egyben!! :) Jó ez a forma! Szeretem a rizskochot :)

    VálaszTörlés
  2. KÖszi, én is nagyon szeretem a formát:-)) Meg a rizskochot is!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta. Ez most nagyon jó sütike!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, szuper jó lehet ebben a formában sütni. Nagyon szeretem, köszi az ötletet, már jó régen sütöttem.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett ebben a formában a rizskoch!

    VálaszTörlés
  6. Fantasztikus és a forma miatt irigy vagyok

    VálaszTörlés
  7. Ez remek, elteszem, és meglóbálom, köszönöm.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  8. Szuperül néz ki, a rizskoch nagy kedvenc (lányom), de ilyen formában még nem is láttam. Zila? mi az hol lehet fellelni.Gratulálok a szép (és biztosan nagyon fini) sütihez.

    VálaszTörlés
  9. Már kacsintgattam eme forma után, de még nem jött velem...Nagyon guszta!!!

    VálaszTörlés
  10. Aztadejólnézki!És én is irigy vagyok a formádra! ;-)

    VálaszTörlés
  11. Szaisztok!
    Köszi mindenkinek a kedves szavakat, nagyon kedvesek vagytok.
    A forma nagy kedvenc nálunk és a rizskoch ebben a formában nagyon mutatós és finom volt:-))

    VálaszTörlés
  12. Nagyon jó ebben a formában is, hogy kis adagos. Úgy látom, tömörebb valamivel a tésztája, így szebben egyben marad a formában. Köszönöm a tippet! :-)

    VálaszTörlés
  13. KÖszi Katuci!
    Nem tudom mennyire tömörebb, de nagyon finom volt:-))

    VálaszTörlés
  14. Most sul, bar nem zila formaban... Csodas az illata! Koszi a receptet!

    VálaszTörlés
  15. Örülök, hogy rá találtam a receptedre, most kipróbálom csak még nem tudom, hogy melyik formában, a 25-ösben, vagy a 12 szeletesben. Vajon nagyobb adagn kell a tortaformába?

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...