2011. július 1., péntek

Meggylekvár vörösborral


Tegnap kaptam nagyon jutányos áron 10 kg meggyet, pedig csak 5 kilót szerettem volna eltenni azon tapasztalatból kiindulva, hogy nem nekem találták ki a meggymagozást. Egyrészt meglátszik a kezemen, amit nem szeretek, másrészt időnként a plafon is tele szokott lenni a levével. Nem volt mit tenni, ha már kaptam fel kell dolgozni. Kimagoztam a nagy részét és lekvárnak tettem el. Nagyon idegenkedtem eddig a meggylekvártól, mert nem nagyon szerettem. Olyannyira idegenkedtem, hogy még sosem tettem el. A mai viszont nagyon jól sikerült, azt hiszem legközelebb is kerül a kamrába. (Persze még jobb lenne, ha valaki feltalálná a mag nélküli meggyet:-))

Meggylekvár vörösborral

Hozzávalók:
3 kg meggy (tisztán, mag nélkül),
1,5 kg cukor,
2 citrom leve,
1 vanília kikapart belseje,
1 kiskanál őrölt fahéj,
1 kiskanál őrölt szegfűszeg

1 dl vörösvor,
 2 csg dzsemfix 2:1-ben

Elkészítés: a meggyet kimagoztam, majd a cukrot ráöntöttem és hagytam, hogy levet eresszen. Ez 3-4 óra kb. Ezután feltettem főni, közben a merülő mixerrel egy kisit pürésítettem. Beletettem a citromlevet, a fűszereket. Pár perc forralás után hozzátettem a dzsemfixet és azzal is egyet forraltam.
Kisebb üvegekbe töltöttem a fele lekvárt, fejre állítottam, maj dunsztba tettem.
A ,másik felébe belekevertem a vörösbort és azt is üvegbe töltöttem, rácsavartam a tetejét és pár percre fejre állítottam, azután ment a dunsztba.

4 megjegyzés:

  1. istenien néz ki, mi tagadás. Rajongok a lekvárokért!

    VálaszTörlés
  2. Magozás ellen semmi, kézre citromos víz!

    VálaszTörlés
  3. Mag nélküli meggy? Határozottan tetszik!!! A vörösbor nagyon különlegessé teheti! Jövőre kipróbálom!

    VálaszTörlés
  4. Áhá, szóval erről csicseregtünk facebookon? Biztos nagyon finom azzal a vörös borral.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...