2011. július 4., hétfő

Nektarinos meggylekvár


A hét a meggy jegyében telt, mert 5 kiló helyett 10 kilót hozott a párom. Így többféle dolgot kellett kitalálni belőle. Volt, ami sikerült, és volt ami nem. Ami nem sikerült, az sem rontotta el a kedvem, tanultam belőle:-)) Főleg azt, hogy ne kellejen nekem minden, amit meglátok:-)).
Ez a lekvár úgy született, hogy volt itthon 2 kiló nektarin, meg maradt még meggy és gondoltam a kettő kombinációja nem lehet rossz. Jól gondoltam, nagyon finom lekvár lett belőle.

Nektarinos meggylekvár

Hozzávalók:
2 kg nektarin,
1,5 kg meggy (kimagozva),
1,2 kg cukor,
2 kiskanál őrölt szegfűszeg,
2 kiskanál őrölt fahéj,
1 vanília kikapart belseje,
2,5 csg dzsemfix (3:1-ben),

Elkészítés: a meggyet kimagozzuk, a nektarint kisebb darabokra vágjuk. A gyümölcsöt lecukrozzuk és pár órát hagyjuk így állni, hogy levet eresszen. Ezután lábasba tesszük és merülő mixerrel kicsit pürésítjük. Kb. fél órát főzzük, gyakori keverés mellett, közben hozzátesszük a fűszereket és a végén a dzsemfixet, amivel már csak pár percig forraljuk. 3 dl-es üvegekbe töltjük, lezárjuk a tetővel és pár percre fejre állítjuk. Száraz dunsztba tesszük és ott hagyjuk kihűlni.


8 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet tényleg. Már a neve is jól hangzik... Mikor veszem én rá magam a lekvár főzésre? :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta lett! Milyen finom sütiket fogsz tudni ebből készíteni?!

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon tetszik,éppen most készülünk leszedni a meggyet, azt hiszem kipróbálom.

    VálaszTörlés
  4. Eszter!
    Még van időd rá, én is csak idén kezdtem, mert eddig anyukám tett el mindent, de nekem is meg kell tanulni. Nem nagy ördöngösség:-))

    Éva!
    Igen főleg sütikbe, kekszekhez szeretném majd felhasználni, de szeretjük pirítósra is:-)


    Judit60!
    Remélem ízleni fog:-)

    Bianka!
    Köszi szépen!:-)

    Foodafok!
    Most már én is :-))

    VálaszTörlés
  5. Gesztenye! Légyszíves gyere a blogomra, egy díjat szeretnék átadni elismerésem jeléül.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...