2011. július 17., vasárnap

Oreo kekszes csokoládéfagylalt vörösborban sült meggyel


Vianne és a  FoodPack Kft. ismét játékot hirdetett, a nyárra való tekintettel jeges témában, elegáns és bohém kategóriában. A játék a lényeg, na de azért a nyeremény sem elhanyagolandó, csodás ajándékok várnak az első három helyezettre.
Nem tudom az én csokifagyim melyik témába illene bele, én minden esetre a bohém témát választom.
Még a tavasszal vettem desszert gyűrűket, ebben készültek. A párom volt a tesztalany, aki alig bírt megszólalni a kóstolás alatt:-)))

Oreo kekszes csokoládéfagylalt vörösborban sült meggyel

Hozzávalók:
a csokifagyihoz:
7, 5 dkg pillecukor,
12,5 dkg jó minőségű étcsokoládé (70%-os),
0,3 dl tejszín,
1 vaníliarúd kikapart belseje,
2+2 dl behűtött tejszín,
2-3 evőkanál  vörösborban sült meggy,

5 dkg jó minőségű étcsokoládé (70%-os)

a díszítéshez:
5-6 db oreo keksz,
tejszínhab,
csokidara.

Elkészítés: az apróra tördelt csokoládét,  a vanília kikapart belsejét és a pillecukrot lábosba tettem,  ráöntöttem  a 0,3 dl tejszínt és nagyon pici lángon melegítettem, miközben állandóan kevertem. Amikor minden felolvadt, akkor hagytam hűlni, időközben párszor megkevertem. Közben a 2+2 dl hideg tejszínből kemény habot vertem.
A felvert tejszínhab felét a csokikrémhez adtam és jól elkevertem.A maradék felét félre tettem.

Rétegezés: alulra tettem a csokikrémből egy újjnyit, majd arra egy vékony réteg meggy. A meggyre egy ujjnyi réteg tejszínhab. A tejszínhab tetejére egy vékony réteg olvasztott, de nem meleg csokoládé (az 5 dkg-ból), és annak a tetejére ismét csokikrém.
A desszert gyűrűt letakartam egy fóliával és egy éjszakára mélyhűtőbe tettem.
Másnap kivettem és egy kiskéssel körbevágtam, majd kinyomtam a gyűrűből. 
Az oreo kekszeket ketté vettem és a fagyi köré raktam. A tejére tejszínhabot nyomtam és csokidarával megszórtam. A tejszínhab közepébe egy kekszet tettem díszítésként.


22 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan néz ki csodálatos recept. Gratulálok.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, megértem az embert, én sem tudtam volna megszólalni. Most meg csorog a nyálam... :DDD

    VálaszTörlés
  3. miért akarod a végemet??? :)))

    VálaszTörlés
  4. Isteni Gesztikém, sok sikert a játékhoz, szerintem tuti nyerő leszel!

    VálaszTörlés
  5. Mrita!
    Köszi, kedves vagy:-)

    Petra!
    Ezt valóban érdemes elkészíteni:-))

    Ancsika!
    Á,dehogy akarom:-))))

    Fevikém!
    KÖszi aranyos vagy:-)))

    VálaszTörlés
  6. Sokszor láttam,hogy dícséritek ezt az Oreo kekszet..ezért épp ma kíváncsiságból megkóstoltam,hogy miért is olyan híres.Hát,valóban nagyon finom keksz!Már annak,aki szereti a kekszeket:)Azért nem kapnék rá,viszont a belőle készült desszertedet szerintem minden nap megenném:)

    VálaszTörlés
  7. Edó!

    KÖszi kedves vagy.A keksz azért volt érdekes, mert Amerikában nagy kedvenc.
    A fagyit én is megenném minden nap:-))

    VálaszTörlés
  8. Gesztenye, akkor mostantól drukkolok neked, mert ez isteni finom és csodaszép!
    ( Nemsokára kipróbálom a pillecukros fagyit is! )

    VálaszTörlés
  9. De guszta! Még nem ettem ilyen kekszet...Nagyon fincsi desszert!

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. Múltkor kipróbáltam ezt a receptedet, azaz a mousse-t, csokisan, benne piskóta darabokkal, vendégségbe vittük, mindenki odáig volt érte teljesen. Ezúton is köszönöm Neked! :-) Ez meg aztán szuper guszta!! A Haagen-Dazsnak van oreo kekszes fagyija és mennyei... (mondjuk melyik nem? :-P )

    VálaszTörlés
  12. Ez félelmetesen jól néz ki, szuper recept!
    Én is neveznék...nem tudom lesz-e rá időm, hogy elkészítsem, amiket kigondoltam.

    VálaszTörlés
  13. lájk, lájk, eszter lájk, eszterlájki cérna,...... ja ez nem az :D szóval, nem picit szeretem a csoki fagyit, és a csokin kívül csokit is szoktam enni, de ha végképp nincsen csoki fagyi, akkor egy pici csoki fagyit kérek csak szerényen.
    Remek ez a versenymű, kár hogy nem én vagyok a zsűri, mer felfaltam volna az egészet, és aztán kértem volna még, na megyek eszek egy ici-pici csoki fagyit.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  14. Trinity!
    KÖszi kedves vagy! Remélem ízleni fog:-)

    Kriszta!
    Igen valóban nagyon finom volt, főleg a meggy benne:-)

    Kaztuci!
    Haagen-Dazs fagyit még nem ettem, nem vitt rá a lélek, hogy ennyi pénzt adjak egy kis pohár fagyiért. Örülök, hogy ízlett a csoki mousse.

    Eszter!
    Próbáld meg elkészíteni, mert nagyszerű ajándékok várnak rád:-))

    Bianka!
    Köszi kedves vagy:-)

    Neduddgi!
    KÖszi a kedves szavakat:-)

    VálaszTörlés
  15. Szia Gesztenye! Szeretnélek meglepni egy díjjal. Kérlek, nézz be hozzám. :D

    VálaszTörlés
  16. Én sem tudtam volna megszólalni, ha én lettem volna a kóstoló alany :)
    Kivánom, hogy a sor elején legyél a megmérettetésen!

    VálaszTörlés
  17. Ugy vettem eszre hogy ez egy fagylalt torta lenne. Nagyon zseni otlet, es csabito hogy mennyire szep es fantasztikusan finom!

    VálaszTörlés
  18. Petra!
    Nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-)

    Viki!
    Holnap kiderül:-)

    Elisabeth!
    Köszi kedves vagy. Nekem is nagyon tetszett:-)

    VálaszTörlés
  19. Nagyon mutatós, és a fagyitól csak finom lehet! Remélem első helyezést nyertél vele! :)

    VálaszTörlés
  20. Marika!
    Igen nagyon finom volt. Nem lettem első:-)))

    VálaszTörlés
  21. Na én erről akkor lemaradtam, jó hogy fb-ra felraktad!!! Istenien néz ki! :))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...