2011. július 24., vasárnap

Sárgabarackos gombóc


Ott kezdem, hogy nagyon szépen köszönöm mindenkinek az utóbbi időben kapott díjakat, elismeréseket, kedves szavakat. Köszönöm, hogy gondoltatok rám. Ne haragudjatok meg érte, hogy eddig nem teljesítettem a vele járó kötelezettségeket, de a munka maga alá temetett, még postra sincs időm. Majd egyszer talál utolérem magam és akkor teljesíteni tudom!

Nálunk is beérett a sárgabarack, csodás termés volt az idén. Nagyrészt azonnal a fáról ettük, mert ugye nálunk bio van:-)) Tavaly készítettem először sárgabarackos gombócot, nagyon megtetszett. Nagymamám jutott róla eszembe, aki mindig maga készítette otthon nekünk, sosem a boltban vette. Én, ha nagy ritkán megkívántam a szilvás gombócot, akkor megvettem a fagyasztottat....eddig. Ezután már én is csak magam készítem. A sárgabarackos nagyon finom, érdemes kipróbálni.
Szóval nekiláttam és megalkottam...délben, amikor tálaltam, a párom megkérdezte, mit csináltam délelőtt...én meg elkezdtem sorolni: krumplit pucoltam, megfőztem, kihűtöttem, összetörtem, liszttel összekevertem, meggyúrtam, kinyújtottam, zsemlemorzsát pirítottam, gombócokat formáztam, vizet melegítettem, hatosával kifőztem, leszűrtem, morzsáztam, tálaltam...csak ennyit...igen, valóban egyszerűbb megvenni készen, de...és itt jön a lényeg, hogy a frissen saját kezűleg készített gombóc ízét össze sem lehet hasonlítani a boltiéval.
Limaránál láttam, hogy fahéjas kockacukrot tett a mag helyére...nagyszerű ötlet, én is ezt alkalmaztam.

Sárgabarackos gombóc

Hozzávalók: 
 1 kg burgonya, 
30 dkg liszt, 
1 tojás, 
pici só, 
sárgabarack, 
kockacukor, 
fahéj, 
a szóráshoz porcukor, 
15 dkg zsemlemorzsa, 
kevés olaj.

Elkészítés: a burgonyát megfőzzük és hagyjuk kicsit kihűlni, majd összetörjük, vagy burgonyanyomón átnyomjuk. Ezután a burgonyához tesszük a lisztet, a tojást, a csipit sót és szép ruganyos tésztát gyúrunk belőle. Kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk és kb. 6x6 cm-es kockákra vágjuk. Közben a sárgabarackot megmossuk, félbevágjuk és a mag helyére fahéjjal megszórt kockacukrot teszünk. A tésztába csomagoljuk a sárgabarackot és gombócokat formázunk belőle. Forrásban lévő vízbe tesszük (én egyszerre 6 db-ot tettem bele), majd amikor feljön a víz tetejére, akkor még kb. 8 percig főzzük. Közben kevés olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát és a vízből kivett gombócokat ebbe forgatjuk. Porcukorral megszórva tálaljuk.



14 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! A díjat pedig nagyon szívesen adtam neked. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Én derelyét nem csinálok azóta mióta először házilag készítettem szilvás gombócot. Nekem a derelye másnapra mindig olyan, mint a beton, ha teszek bele tojást, ha nem:) A gombóc viszont finom puha, és végül is ugyanaz van benne és rajta, mint a derelyében.
    A szilvás gombóc nálam is egész gyümölccsel töltve az igazi, bár felénk lekvárral készítik.
    Sárgabarackosat még soha nem ettem, de mivel imádom, biztosan sort fogok keríteni az elkészítésére!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Mostanában sokszor csináltam én is, míg érett a barackunk. nagyon finom, igazi nyári fogás.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Általában szilvával szoktam, de barack is nagyon finom lehet! Egyszer kipróbálom, nem sokat gondolkodom rajta mert lassan vége a barack szezonnak!:-))

    VálaszTörlés
  5. Legyen bármilyen fajta a gombóc imádom

    VálaszTörlés
  6. Ez nálunk is igy történt tavaly, s éppen a hétvégén emlegettük, hogy most még nem főztem, de még van egy kis elkésett beérésü barack, igy jövő hétvége a gombóckészitésé.
    Nagyon szép barackjaitok lettek. Nekünk venni kell, de mindig egy helyről szoktuk, igy mi is megdézsnmáljuk a fát is, amikor szedjük.

    VálaszTörlés
  7. Múlt héten nálunk is volt barackos gombóc. Csak épp rohadt pocsék lett a tésztája, nem tudom miért. Liszt kenyérbe kiváló volt, és mégis. Nyúlt mint a t.... (bocs). Már duplája lisztet is felvett, de még úgy is majd kivágtam. Lett szilvás-barackos, végül ehető volt. A poén, hogy nálunk csupasz csigák a gombócok, Oldalborda nem szereti zsemlemorzsázva. Nekem meg nincs mindig hajlandóságom kétfele pancsolni s kitalálni aznap épp kinek melyik fajta lenne a nyerő.
    A te gombóckáid szépségesek lettek.

    VálaszTörlés
  8. Már megbeszéltük, hogy ez az egyik kedvencem, és régi oldaladról vett instrukciók alapján sokszor készítem el, de most megint felveszem valamelyik nap menüjébe
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta es finom ez a sarga barack gomboc. Meg nem keszitettem barckal, csak szilvaval...gondolom jobban szeretnem mint a szilvasat. A gombocod perfekten sikerult!!!

    VálaszTörlés
  10. Kedves Gesztenye a gombocod nagyon jol sikerult. Megproblalom a sargabarckosat, edig csak szilvaval szoktam kesziteni. Koszi a receptert. Adri

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm mindnekinek a kedves szavakat, valóban érdemes kipróbálni, aki még nem evett sárgabarackos gombócot, mert nagyon finpom:-))

    VálaszTörlés
  12. Imádnám!!! De most nincs rá időm, de tuti ha visszajövök elkészítem, mert még SOSEM ettem barackos gombócot...:-( és ez olyan szééép!!!

    VálaszTörlés
  13. Latsia!
    Köszi a kedves szavakat:-)Érezd jól magadat Itthon:-))

    VálaszTörlés
  14. Kinek a nagymamája nem készített gyerekkorunkban gombócot? :) Ezt most én is felveszem a tervezettek közé, köszönöm, hogy emlékeztettél rá:))
    Évekkel ezelőtt egy bloggernál olvastam, nem érti, miért nem főz minden háziasszony maga gombócot, hisz alig kerül több időbe! :)))
    Azért jó, hogy másnak is más a véleménye :)))

    Most azon gondolkodom, hogyan tudnám a barackosba még a mákot is becsempészni:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...