2011. július 29., péntek

Túrós kagyló


Vendégség volt nálunk nemrég, valami különlegeset szerettem volna készíteni. Bográcsban főtt vaddisznó pörkölt volt a főétel és ahhoz kellett valamilyen köret...mivel mi nagyon szeretjük a tarhonyát, ezért ezt készítettem, de ez olyan mindennaposnak tűnt...aztán eszembe jutott, hogy valahol ettem pörköltet túrós tésztával...meg vettem egy zacskó óiás kagyló tésztát, mert nagyon vonzanak a különleges formájú tészták. Már kész is volt az ötlet, hogy a kagylókba töltöm a túrót...a kagylóval egy kis gondom azért támadt, mert amikor kifőztem nem mindegyik tartotta meg az alakját (valószínű kicsit tovább főztem, mint kellett volna....de nem tudott kifogni rajtam, mert szorosabbra tettem egymás mellé és így már egész jól lett. Nos mondhatom igen nagy sikere volt ennek a köretnek, az utolsó darabig elfogyott...semmi különös, de nagyon jól nézett ki...és nagyon ízlett a vendégeknek.

Túrós kagyló


Hozzávalók:
egy csomag óriás kagyló tészta,
50 dkg túró,
25 dkg juhtúró,
3 dl tejföl,
só,
petrezselyem.

Elkészítés: a kagyló tésztát a szokásos módon kifőzzük (al dente).
Közben összekeverjük a kétféle túrót, a tejfölt, majd megsózzuk és betöltjük a kagylóba. Egy jénaitálba egymás mellé sorakoztatjuk és pár percre betesszük a sütőbe kb. 180 fokon. Tálaláskor a tetejét megszórjuk petrezselyemmel. Hitünő köret pörköltekhez.

8 megjegyzés:

  1. Szeretem én is ezt a tésztát, olyan sokoldalúan lehet tölteni. Múltkor bolognai szósszal készítettem, nagyon finom volt. De ez a juhtúrós változat is nagyon ott van! Megjegyeztem a tölteléket!! :O)) Köszi!

    VálaszTörlés
  2. ilyen óriási kagylókat főzök ma, igaz, hogy csak köretnek a tejfölös szelet mellé, de legközelebb megtöltöm

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki... Én sosem mertem venni ilyen tésztát, mert nem tudtam mit kezdjek vele, de kezdetnek ez egy nagyon jó ötlet. :)

    VálaszTörlés
  4. Ezektől a finomságoktól végem van, tészta-és túró együtt........nyami.
    Annyira jó érzékkel nyúlsz az alapanyagokhoz....jó, hogy vagy nekünk:)))

    VálaszTörlés
  5. Ezek az óriáskagyló tészták valóban nagyon szépek!
    Juhtúrós töltelékkel... Hmm. Önmagában is finom lehet, de vaddisznó pörkölttel.... ÁÁÁ! Királyi lakoma. :)

    VálaszTörlés
  6. Hmmmm.... de jól "hangzik"! ;)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehetett,szeretem a vaddisznó pörit, a köret meg nagyon jó ötlet hozzá.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...