2011. július 8., péntek

Vörösborban sült meggy


Még mindig a meggy bűvöletében telnek a napok. Főzni is főzök, de csak olyan hétköznapi dolgokat, mint meggyleves, lecsó, stb. Ezek nem olyan izgalmasak. Nem úgy, mint az a meggy mennyiség, amivel a napokban örvendeztetett meg egy ismerős. Volt vagy 15 kiló. Lett belőle többféle lekvár, de még mindig maradt.
Ekkor kértem segítséget a blogger társaktól. A legjobb ötletet, ami tetszett Mammától, a  Dalla cucina, per te blog tulajdonosától kaptam, hogy készítsek belőle vörösborban sült meggyet. Nagyon tetszett az ötlet, mert nem sokat kellett vele foglalkozni, kivéve a magozást, mert az az egy folyamat, amit ugye nem szeretek. Már csak egy üveg jófajta vörösbort kellett kérnem a páromtól. Mikor minden együtt volt, indult a sütés. Amikor először készítek valamit, akkor van egy kis izgalom, hogy vajon sikerül-e. Ezzel is így voltam, alig bírtam kivárni mire kész lett. Ugyan kellett volna hozzá jófajta balzsamecet is, de az momentán nem volt itthon.  Mondhatom csodálatos lett, annyira ízlett, hogy másnap még egy nagyobb adag sült belőle. Nagyon jó lesz süteményekbe, bonbonokba, már ha megéri az őszt és nem párolog el előbb:-)) Az eredeti recept itt található, olvassátok el, mert sokkal részletesebben van leírva a készítés. Én egy nagy sültes jénai tálba készítettem, nem kell lefedni.

Vörösborban sült meggy

Hozzávalók: 
1,5 kg meggy kimagozva,
30  dkg cukor
4 -6 dl jó, testes vörösbor,
1 vanília rúd,
rum.

Elkészítés: a meggyet kimagozzuk, jénaiba terítjük, megszórjuk a cukorral és ráöntjük a vörösbor felét.. A vanília rudat kettévágjuk, a magokat kikaparjuk belőle, azt is a meggyhez tesszük, valamint a vanília rudat is. Előmelegített sütőbe 170 fokra tesszük be. A meggynek inkább sülnie kell, mint párolódni.A vörösbor másik felét akkor öntjük a meggyre, amikor az majdnem elfőtte a levet alatta. Kb. másfél óra alatt érjük el azt az állapotot, amikor már jó lesz.  Kicsit hagyjuk hűlni, majd tegyük üvegekbe és öntsük fel annyi rummal, ami ellepi. Zárjuk le a tetejét és fordítsuk fejre az üveget pár percre, hogy a vákuum kialakuljon. Száraz dunsztba tegyük, másnap állítsuk hűvös helyre.
Sajnos nem tudom meddig áll el, mert nem akartam hozzátenni semmiféle tartósítót.

13 megjegyzés:

  1. rum is , bor is???)))tiszta habzsidőzsi))))

    VálaszTörlés
  2. Na, most nagyon sajnálom, hogy felénk már le érett a meggy:( Szuper lehet!

    VálaszTörlés
  3. Tök jó ötlet, állati finom lehet! Sajnos egy cipőben járok mézeskaláccsal, talán majd jövőre...

    VálaszTörlés
  4. :) Gondolom O. hogy adta oda a bort..
    és szép a fotó is.. bár látom ott járt Uri Geller :D

    VálaszTörlés
  5. Köszi az ötletet, a férjem most szedi a meggyet, holnapra van betervezve az eltevés.Annyit agyaltam hogy valami újat is készítsek, erre itt van az ötlet.

    VálaszTörlés
  6. Málna!
    Élni tudni kell:-)))

    Mézeskalács!
    Szerintem még kapsz valahol, érdemes kipróbálni:-))

    Petra!
    Hátha még Te is kapsz valahol:-))

    Mnéni!
    De örülök Neked!!!!!!
    Igen O. adta, mintha a fogát húzták volna, mert válogattam, akármilyet nem fogadtam el. Igen Uri is itt járt oszt mondta, hogy mukodj és mukodott:-))) Jót röhögtem:-))
    Judit!
    Kíváncsi leszek rá, hogy sikerül és ízlik-e:-))

    VálaszTörlés
  7. De kár, hogy nem olvastam előbb!:-(Én is készítettem volna ilyet.De majd jövőre!:-)

    VálaszTörlés
  8. Nelli!
    Próbáld meg fagyasztottból, kevés mennyiséggel, szerintem abból is finom lesz!:-)

    VálaszTörlés
  9. Testes bor:lehet édes vörös is?Köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet szerintem, bár borban nem vagyok otthon, de akkor kevesebb cukrot tegyél bele egy picivel.

      Törlés
  10. Jaj ne! Összefutott a nyál a számban, és képzeld errefelé meggy egyáltalán nincs. Nem is ismerik..... Istenem, abból a 15 kilóból csak egy szemet adhatnál :-) mindenestre ha egyszer az életben még szembejön velem sok meggy, ezt elkészítem belőle :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó! Ha szembe megy veled a meggy, akkor ki ne hagyd, nagyon finom :-)

      Törlés
  11. Rum??? Az eredeti receptben az nem szerepelt...Nem lesz így nagyon rumos? Milyen rumot használtál? Köszi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...