2011. július 15., péntek

Vörösboros szilvaleves habgaluskával


Lassan érik a szilva, na és a nagy melegben szívesebben eszünk hideg gyümölcslevest. Mi nagyon szeretjük a gyümölcsleveseket, legyen az bármilyen gyümölcsből. Én képes lennék minden nap azt enni:-))

Vörösboros szilvaleves habgaluskával

Hozzávalók:
1 kg szilva,
2 dl vörösbor,
15 dkg méz (vagy több, ízlés szerint),
2 tojás,
10 dkg cukor,
1 csg vaníliás cukor,
őrölt fahéj és szegfűszeg,
3 dl tejszín,
2 dl tej,
2 evőkanál liszt.

Elkészítés: a szilvát kimagozzuk és kb. 2-3 liter vízzel feltesszük főni. Beletesszük a vörösbort, a mézet, a fűszereket és majdnem puhára főzzük. Közben a tojások sárgáját kikeverjük a cukor felével és a vaníliás cukorral, majd hozzákeverjük a lisztet és a tejszínt. Csomómentesre elkeverjük. Amikor a szilva jó, akkor a hőkiegyenlítés miatt pár kanál forró levet a levesből a tejszínhez keverünk és az egészet a levesbe öntjük. Jól elkeverjük, de már csak éppen összeforraljuk, nehogy a tojás kicsapódjon.
Közben a tojásfehérjét jó keményre verjük a maradék cukorral. A tejet felforraljuk és a habot evőkanál segítségével a tejbe szaggatjuk. Pár percig főzzük, majd megfordítjuk és a másik felét is pár percig főzzük. Kiszedjük a tejből és a levest a galuskával tálaljuk.


14 megjegyzés:

  1. szilvaaaaa? hoooool érik?
    ilyen levest nekem mára a tányéromba!

    VálaszTörlés
  2. Hűha, nagyon jól hangzik! Csatlakozom, nekem is!

    VálaszTörlés
  3. Mi is gyakran eszünk gyümileveseket nyáron,mindenik nagyon finom.Én is minden nap tudnám enni:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is jöhetne...akár minden nap :-))

    VálaszTörlés
  5. Remélem, maradt még nekem is! :)
    Marcsi

    VálaszTörlés
  6. na, úgy tűnik ha el is indult ez a finomság, ide nem ért. még jó, hogy Kiffiúval ettünk némi husilevest.

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép a kép és a tálalás!

    VálaszTörlés
  8. 4 gyerek!
    Nálunk már van a bevásárlókban szilva:-))
    Küldjem?:-))

    Eszter!
    Annyira egyszerű elkészíteni és gyors is:-))

    Petra!
    Már nem maradt:-)))

    Edó!
    Nagyon örülök, hogy Te is nagy gyümileves fan vagy:-))

    Bianka!
    Köszi:-))

    Citromhab!
    Még egy nagy levesrajongó:-))

    Marcsis!
    Üdv. a blogban:-)) Már nem!:-)

    4 Gyerek!
    Nem kaptad meg? Pedig isten biz elküldtem:-))

    Ottis!
    Köszi, kedves vagy:-)

    VálaszTörlés
  9. Kellemes színű, gusztusos, ízléses tálalásban.
    Én eddig még a gyümölcslevesbe nem hallottam habgaluskát tenni, de most látom is. Biztos nem rontja el.

    VálaszTörlés
  10. Nem akarom az előttem lévőket ismételni, ezért rövid leszek (0.1 mm pl) de félre a tréfával, köszi :D
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  11. ha elfelejtkeznék erről a csodás levesről, koppints a fejemre! De tényleg!

    VálaszTörlés
  12. Marisz!
    KÖszi a kedves szavakat:-))

    Neduddgi!
    KÖszi:-))

    Fevikém!
    Megyek időnként koppintani:-)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...