2011. augusztus 23., kedd

Barackos pite


Most hogy érik a barack, barackot eszünk barackkal, készül belőle süti, fagyi, leves...meg csak úgy naturon is...csak kimegyek, kinézem a legszebbet és már el is tűnt. Még pár napig tart ez az idilli állapot, csodás édes nagyszemű barackok..imádom. Viszont a mélyhűtőbe nem teszek, mert úgy már nem szeretem. Ilyenkor kell tele enni magunkat és elraktározni az ízét, várva a következő év termésére.

Barackos pite

Hozzávalók:
35 dkg liszt,
20 dkg cukor,
3 tojás,
1 csomag sütöpor,
pár csepp vanília kivonat,
1 dl tejföl,
15 dkg mascarpone,
10 dkg vaj,
fél citrom héja,
50-60 dkg őszibarack,

a tetejére:
3 evőkanál kristálycukor
1 kiskanál őrölt fahéj.


Elkészítés: a vajat habosra keverjük a cukorral, a citromhéjjal és a vanília kivonattal . A tojásokat hozzáadva habosra keverjük, majd belekeverjük a mascarponét, a tejfölt és a sütőporos lisztet, Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, a tetejét kirakjuk a gerezdekre vágott gyümölccsel. Az egészet megszórjuk a fahéjjal kevert kristálycukorral. Előmelegített sütőben kb. 160 fokon, hőlégkeverésessel kb.30 percig sütjük.


9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Szeretem, a jó sok gyümölcs finom ízt ad neki!

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű és biztos vagyok benne, hogy isteni is! És ez a mascarponés ötlet! Még sosem olvastam ilyet! Biztos vagyok benne, hogy nem rontja el! Megkívántam! Elhiheted!!!

    VálaszTörlés
  3. Szeretem az ilyen sütiket,és szoktam is sütni,ahogy beáll a hideg már neki is állok ismét,addig néhány szeletet kérhetek???Köszi!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta a sütid. :))) Sajnos, a barack és a szilva is nagyon löttyedt lesz, fagyos állapotból kiolvasztva, és úgy én sem szeretem használni.

    VálaszTörlés
  5. Mi is szeretjük a gyümölcsös sütiket, de fagyasztva én sem szeretem már a barackot.Befőttnek viszont nagyon, nagyon.:-)

    VálaszTörlés
  6. Éva!
    Mi is nagyon szeretjük az ilyen sütiket:-)

    Fevi!
    Akkor munkára fel, gyorsan kész van:_))

    Mellissina!
    Most nincs belőle, de ha elkészíted nem bánod meg:-))

    Petra!
    Igen én nem is tezsem el a fagyasztóba ezért:-)

    Nelli!
    Régebben tettem el befőttet is, de azt sem esszük télen, ezért inkább nem teszek el:-))

    Bianka!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  7. almáspitykót már senkise süt???))))

    VálaszTörlés
  8. Cook chick!
    Almáspitykó a kedvenced tudom, majd sütök neked:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...