2011. augusztus 7., vasárnap

Szilvás gombóc


A múltkori sárgabarackos gombóc után most a szilvás gombóc következett. A recept ugyanaz, mint a sárgabarackosnál...most már gyorsabban is ment, mint akkor...többet nem is veszek boltban fagyasztott gombócot.

Szilvás gombóc


Hozzávalók: 
1 kg burgonya,
30 dkg liszt,
1 tojás,
pici só,
kb. 8 db szilva,
kristálycukor,
fahéj,
a szóráshoz porcukor,
15 dkg zsemlemorzsa, kevés olaj.

Elkészítés: a burgonyát megfőzzük és hagyjuk kicsit kihűlni, majd összetörjük, vagy burgonyanyomón átnyomjuk. Ezután a burgonyához tesszük a lisztet, a tojást, a csipet sót és szép ruganyos tésztát gyúrunk belőle. Kb. fél cm vastagságúra nyújtjuk és kb. 6x6 cm-es kockákra vágjuk. Közben a szilvákat megmossuk, félbevágjuk és kristálycukorra és fahéjjal összekeverjük. A tésztába csomagoljuk a fél szilvákat és gombócokat formázunk belőle. Forrásban lévő vízbe tesszük (én egyszerre 6 db-ot tettem bele), majd amikor feljön a víz tetejére, akkor még kb. 8 percig főzzük. Közben kevés olajon megpirítjuk a zsemlemorzsát és a vízből kivett gombócokat ebbe forgatjuk. Porcukorral megszórva tálaljuk.

7 megjegyzés:

  1. Imádom a szilvás gombócot, most szívesen megkóstolnám, olyan guszta. Mi tejföllel meglocsolva eszzük, úgy isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  2. te nő, megint gyönyörűségeseket gombócoltál.

    VálaszTörlés
  3. Hú de megkívántam,nagyon régen ettem már,egy pár darabot bekapkodnék:-)

    VálaszTörlés
  4. NEDUDDGI!
    Nekünk is:-))

    Gizi!
    Még tejföllel nem ettem, csak a túrógombócot, de ki fogom próbálni:-))

    4Gyerek!
    Köszi szépen:-))

    Ditta!
    Sajna lekésted:-))

    VálaszTörlés
  5. Imádom, ma nálam lesz soron az elkészítése :)

    VálaszTörlés
  6. Pont egy éve készitettem én is szilvás gombócot. Imádom, gyerek korom óta. Felt is tettem a blogomra én is egy éve, amikor kezdtem a blogot, és még senki sem ismert!
    Most megint nagyon megkivántam. Át forditom a recept mértéket angolra, és kiváncsi leszek hogy mennyire passzol az enyémmel. Sajnos itt ritkán kapunk olasz szilvát amit annak neveznek!
    Köszi hogy megosztottad a finom receptedet...guszta a gombócod!

    http://foodandthriftfinds.blogspot.com/2010/08/hungarian-plum-dumbplings.html

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...