2011. augusztus 14., vasárnap

Szilvás cobbler


A cobbler amerikai sütemény, sok gyümölccsel készül, gyors és nagyon finom.Volt egy tál szilvám, amiből a napokban szilvás gombóc készült, a többit pedig ebbe a sütibe tettem...annyira egyszerű és finom, hogy érdemes kipróbálni. A sütés nélkül összesen 15 percet töltöttem vele, de ebben már a mosogatás is benne volt. Én kicsit lágyabbra hagytam a tésztá, és vizes kézzel formáztam a gombócokat...kívűl ropogós, karamellizálódott réteggel a tetején, alul a sült fahéjas szilva...melegen, de hidegen is fogyasztható.

Szilvás cobbler


Hozzávalók:

50 dkg szilva,
2 evőkanál barnacukor,
2 kiskanál őrölt fahéj,
25 dkg liszt,
10 dkg vaj,
2 dl tejszín,
1 tojás,
5 dkg barna cukor,
csipet só,
fél csg sütőpor.

Tetejére: 2 evőkanál barnacukor.

Elkészítés: a szilvákat kimagozzuk, majd a 2 evőkanál cukorral és fahéjjal összekeverjük. A hideg vajat felkockázzuk és a liszttel összemorzsoljuk, mehet bele a cukor, a sütőpor, meg a csipet só. A tojást összekeverjük a tejszínnel és azt is a liszthez tesszük, jól összedolgozzuk. A szilvát egy jénai tál aljára rakjuk, a tésztából kisebb gombócokat formázunk és a szilva tetejére sorakoztatjuk. Nem kell túl szorosra, mert sütés közben nőnek.A tetejét megszórjuk a 2 evőkanál barnacukorral. Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 40-45 percet sütjük. Akkor jó, ha kívül ropogós, belül krémes a tésztája. Nagyon finom.




8 megjegyzés:

  1. Imádjuk a cobblert mindenfajta gyümölccsel!

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Mi is. Nagyon guszta lett. :)))

    VálaszTörlés
  3. Még nem készítettem, de nagyon jól néz ki, ki fogom próbálni. Köszönöm a receptet.

    VálaszTörlés
  4. őszibarackkal készítettem el eddig mindig, nekem úgy ízlik a legjobban

    VálaszTörlés
  5. Barbett!
    Örülök, hogy Ti is szeretitek:-))

    Petra!
    Köszi szépen:-))

    Mrita!
    Érdemes kipróbálni:-))

    Bianka!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  6. Ugye milyen finom? Nálam is nemrég készült! Szilvával is isteni, de a gyerekek kedvence, ha bogyós gyümölcsökkel sütöm, beforgatva azt egy kis keményítőbe. Egyszóval a cobbler egy nagyon szuper süti:)))

    VálaszTörlés
  7. Hú ez nagyon isteni lehet,viszem a receptet!! Köszönöm!!!!Ahogy hideg lesz már neki is állok!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...