2011. szeptember 4., vasárnap

Padlizsánkrém kicsit másképp - VKF 44. fordulóra


Amikor Á la Carte kiírta a VKF! 44. fordulóját, nagyon örültem a témának, ami nem más, mint számoljunk le a késztermékekkel!
Bevallom régebben, mikor még kezdő háziasszony voltam, én is vásároltam olyan késztermékeket, amiket ma már soha nem teszek Ilyenek a külünböző kenyérre kenhető krémek, vajkrémek, sajtkrémek. Én nem eszem semmilyen felvágottat, de reggelire a pirítós kenyeret szeretem valamivel megkenni. Ezért ma már magam készítem ezeket a krémeket. Sokkal finomabbak, olcsóbbak és ami a lényeg, tudom mi van benne. 
Ma már a kertemben egész kis fűszerkert található, így nem okoz gondot semmilyen zöld fűszer használata. Amit pedig nem tudok elhasználni, azt leszedem és a napon megszárítva, üvegbe zárva télire teszem el.

Padlizsánkrém kicsit másképp

Hozzávalók: 

3 db közepes padlizsán,
25 dkg túró,
15 dkg vaj,
2 evőnakál édes mustár,
2 evőkanál majonéz,
1 fej vöröshagyma,
kevés kapor,
metélőhagyma,
őrölt bors,
só.

Elkészítés: a padlizsánokat kb. 180 fokos sütőben addig sütöm, amíg kicsit összeesik, ez kb 40 perc. Kiveszem a sütőből, belsejét kikaparom és hagyom kicsit kihűlni, majd botmixerrel összetöröm. Közben a túrót szőrszitán átpaszirozom, a hagymát gyorsvágóval nagyon finomra vágom. A padlizsánhoz keverek mindent és ha kell, utána ízesítem. Amikor teljesen kihűlt tálba teszem és hűtőbe hagyom teljesen megdermedni.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is! És a tálkád is csodaszép!!

    VálaszTörlés
  2. Biztos finom lehet túróval. Amúgy natúran nagyon szeretjuk!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehet túróval, igen guszta !

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet!!! Veszek padlizsánt és én is elkészítem.:)

    VálaszTörlés
  5. Juuu, de mennyire jó lehet! Jól behűtve. hmmm...

    VálaszTörlés
  6. 2x is átfutottam, mert állandóan KÁVÉS kaprot olvastam))) és nem ugrott be, hogy az milyen)))
    öregszem vagy miszösz)))

    VálaszTörlés
  7. Köszi mindenkinek a kedves szavakat!
    A munka maga alá temetett:-))

    VálaszTörlés
  8. Imádom a padlizsánt krém formában. Nagyon, de nagyon guszta, és finom. Én szoktam késziteni a "közép keleti" módon amit Baba Ganushnak hivnak, amiben van a Szezámi Tahini krém!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...