2011. október 28., péntek

Birsalmasajt


Emlékszem, amikor kislány voltam, a konyhaszekrény tetején mindig volt télen pár szem birsalma, imádtam az illatát. Nagymamám már akkor is készített belőle birsalmasajtot, eltette a kamrába, mert száradni kellett neki. Mi meg sóvárogva néztük, hogy mikor lehet már enni belőle. Aztán, amikor már szépen szeletelhető volt, akkor mindig akkora csíkot vágott le belőle, amekkora az őzgerinc forma egy kis szelete volt. Azt is ketté osztotta. Akkor nem értettem, miért nem ehetünk belőle többet. Most ugyanezt csinálom én is esténként, a szeletet megosztom a párommal. Így tovább tart és ennyi is elég belőle egyszerre:-))
Sok helyen olvastam a készítéséről, de valahogy mindig túl bonyolultnak, pepecselőnek tűnt. Aztán gondoltam egyet, nem hámoztam le, nem passzíroztam át és semmi extrát nem csináltam vele, csak simán megfőztem, majd a botmixerrel jól összekevertem. Nagyon jól sikerült.

Birsalmasajt

Hozzávalók:
2 kg birsalma,
kb. 80 dkg cukor (a gyümölcsvelő 80 %-a),
fél citrom leve,
egy mokkáskanál őrölt fahéj,
1 mokkáskanál őrölt szegfűszeg.

Elkészítés: a birsalmát alaposan megmossuk, szeletekre vágjuk (nem kell meghámozni) és annyi vízzel tesszük fel főzni, amennyi ellepi.
Amikor puha, leszűrjük és a gyümölcshúst egy lábasba tesszük, lemérjük, majd botmixerrel összetörjük.
A gyümölcshús 80 %-nak megfelelő cukrot adunk hozzá, ráöntjük a citromlevet és feltesszük főni. Bele tesszük a fűszereket is.
Addig főzzük, amíg jól be nem sűrűsödik. Ez kb. 20-25 perc.
Vigyázni kell, mert nagyon "puffog". Gyakran kevergessük, nehogy leégjen.
Folpackal bélelt őzgerincformába, vagy szilikonos sütőformába adagoljuk és másnap kiborítjuk, hagyjuk pár napig szikkadni.
Fóliába csomagolva a hűtőben sokáig eláll.
Tehetünk bele durvára vágott diót is, azzal is nagyon finom.

5 megjegyzés:

  1. gyönyörű szép lett! Imádtam olvasni a bevezetést! Végre egy szelet Gesztenye életéből!köszönet érte!

    VálaszTörlés
  2. imádom a birsalmasajtot.
    kár hogy nem szabad sokat ennem belőle(igyis súlyos eset vagyok) :D
    de nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
  3. Süne!
    Mi is nagyon szeretjük, mindig csak egy picit eszünk belőle. :-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...