2011. október 31., hétfő

Emma sütőtök krémlevese pirított tökmaggal -VKF 45!


A VKF mostani 45. fordulójának Zizi a háziasszonya, aki sütőtökből készült recepteket kért, hús és hal nélkül. Ekkor jutott eszembe ez a leves, aminek a receptjét az egyik kolléganőmtől kaptam.
A kollégákkal időnként összejövünk egyikünk-másikunk irodájában, ezt úgy értsd, hogy nem a szomszéd irodában, hanem más városban. Természetesen szigorúan munka ügyében, amolyan értekezlet féle. Aki a helyet adja, az mindig kedveskedik valamivel...egy kis süti, pogácsa...mi meg hálásan bekajálunk mindent. Nemrégen az egyik kolléganőm volt soron, aki meglepett bennünket egy formabontó reggelivel...na nem ám csak úgy sonkás tojás, vagy egy sima tojásrántotta játszott, Nem...sütőtök krémlevest készített, pirított tökmaggal. Én még sohasem ettem előtte. Friss magos kenyérke volt hozzá. Mondanom sem kell, hogy úgy ettük, mint aki 3 napja nem kapott otthon enni... szóval finom volt. Egy jó háziasszony rögtön azután érdeklődik, hogy készült. Miután a recept a birtokomba került már csak el kellett készíteni. Egyszerű és nagyon finom... az eredeti recept szerint meg kellett volna sütni a tököt, de annyi időm nem volt, így simán csak mepároltam és puhára főztem.

Emma sütőtök krémlevese pirított tökmaggal

Hozzávalók:
1 db hosszúkás orange tök, kb. 1 kg volt,
1 fej vöröshagyma,
5 dkg vaj,
őrölt bors,
szerecsendió őrölt,
gyömbér,
só,
2 dl tejföl,
1 dl tejszín,
2 evőkanál liszt,
húsleves,
tökmag.

Elkészítés: a tököt legyalultam, majd a vajon dinsztelt hagymára tettem és kissé megpároltam, a húslevessel felöntöttem (kb. 2,5 liter).
Amikor már puha volt a tök, befűszereztem és a botmixerrel összeturmixoltam.
A tejfölt összekevertem a liszttel és a tejszínnel, majd behabartam vele a levest.
A végén még utána lehet ízesíteni.
Pirított tökmaggal tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa-fantasztikus finom és elegánsan készült ez a tökkrém leves. Guszta, és finom a piritott tökmag diszités, a tetején!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon ötletes a mag benne. Igazán finom

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...