2011. október 30., vasárnap

Fekete-fehér csokoládétorta


Szepyke hívta fel a figyelmemet erre a  kapcsos sütőformára még régebben, meg is vettem és alig vártam, hogy kipróbálhassam...vendégségbe mentünk és indulás előtt másfél órával találtam ki, hogy gyorsan összeütök valami egyszerűt, amihez alapanyag is van itthon, már nem volt időm keresgélni a receptek között, de eszembe jutott, hogy a Tina Húsvéti száma, melynek a címlapján volt egy csodás torta. Én nem szoktam tortát sütni, de gondoltam ez nagyon jó lesz az új kapcsos formámban...aztán majd szeletekre vágom...nos a forma nagyon jól vizsgázott, egyszerűen fantasztikus... a süti pedig isteni finom lett...nagy sikerem volt vele.
Köszönet az újság főszerkesztőjének, aki megadta az engedélyt a recept közléséhez...tehát a recept a Tina Húsvét (2010) számában jelent meg, a címlapon látható a fotó a tortáról.

Fekete-fehér csokoládétorta

Hozzávalók: 
18 dkg fehér csokoládé, 
450 g tejszín, 
2 tojássárgája,
5 tojás,
6 g zselatin,
30 dkg étcsokoládé, 
12 dkg vaj, 
13 dkg cukor, 
só, 
8 dkg darált mandula,
1 ek. kakaópor, 
8 dkg liszt,
2 tk sütőpor,
3 dkg kókuszzsír, 
6 ek. birsalmazselé,
a forma kikenéséhez vaj és liszt.

Elkészítés: a fehér csokoládét megolvasztjuk, a tejszínből 400 g-ot kemény habbá verünk. Vízfürdőben a 2 tojássárgáját 1 egész tojással együtt krémesre keverjük. Feloldjuk benne a zselatint, hozzáadjuk a folyékony fehér csokoládét és a hab felét, majd a hűtőben hagyjuk kissé megszilárdulni. Beleforgatjuk a többi habot és 1-2 órára behűtjük.
Vízfürdőben a vajjal együtt megolvasztunk 15 dkg étcsokoládét. A maradék 4 tojást kikeverjük a cukorral és csipetnyi sóval. Belevegyítjük a megolvasztott étcsokoládét, beleforgatjuk a darált mandulával, a kakaóporral és a sütőporral elvegyített lisztet, majd margarinnal kikent, liszttel meghintett 26 cm-es, kapcsos tortaformába töltjük.
Előmelegített sütőben, 175 fokon 25-30 percig sütjük. Vízfürdőben 0,5 dkg kókuszzsírral együtt megolvasztunk5 dkg étcsokoládét. Vékonyan a tepsi hátára simítjuk és hideg helyre állítjuk. Miután megszilárdult, forgácsokat faragunk belőle és a hűtőbe tesszük.
A tortalapot félbevágjuk és az alsó lapot megkenjük a zselével. Ráillesztjük a felső lapot, majd majd a tortát bevonjuk a fehér csokoládés krémmel. és 2 órára behűtjük. A félretett tejszínt felmelegítjük, és megolvasztjuk benne a maradék étcsokoládét, meg a kókuszzsírt. A langyosra hűlt mázat a tortára csorgatjuk úgy, hogy az oldalán hagyjuk lefolyni. Végül a tortát 1 órára a hűtőbe állítjuk, és tálalás előtt a közepére halmozzuk a csokoládéforgácsot.
Amit én változtattam rajta: a birszselét helyettesíteni lehetett volna valamilyen lekvárral, de a nagy rohanásban elfelejtettem elvágni és megkenni a tésztát. A kókuszzsír helyett vajat használtam. Nem tortaformában készítettem.


8 megjegyzés:

  1. Hát ez valami isteni lehet! Csoki-csoki hátán.
    Küldhetnél nekem is egy szeletkét, na igazán, csak egyet. Köszike!
    Milyen kapcsos formáról írsz, a szétkapcsolható torta karika? Ez nem kerek torta!

    VálaszTörlés
  2. Gabi!
    KÖszi a kedves szavakat. Ez egy téglalap alakú kapcsos sütőforma, az Aldiban lehetett kapni, késsel lehet benne vágni, fantasztikus jó.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a birszselé és lekvár nélkül is nagyon finom lehetett!:-)Biztos nagy sikere volt!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet, igazán mutatós

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól néz ki! Viszem a receptet:)

    VálaszTörlés
  6. Nelli!
    Igen az volt, de legközelebb azzal készítem:-)

    Bianka!
    Köszi szépen, igen valóban nagyon finom:-))

    Moha!
    Remélem neked is ízlik majd:-))

    Szilabi!
    :-)))

    VálaszTörlés
  7. Megszéditően gyönyörü a csokoládé tortád. A ganache máz is remekül sikerült rajta.
    Isteni finomnak néz ki, és persze AZ IS!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...