2011. október 18., kedd

Füge lekvár


Mostanában zajlik az élet körülöttem, sok a munka, sok a program hétvégeken, ami jó is meg nem is. Főzés semmi, étteremben ebédelünk, ha odaérünk (na nem szakadt ránk egy bank, csak menüt eszünk:-))
Finom nagyon, meg kényelmes is, még mosogatni sem kell. Nem mondom, hogy nem hiányzik a főzés, de most ezt is élvezem:-)
Talán hétvégén már lesz rá lehetőségem, hogy készítsek valamit.
Az utóbbi hetek egyetlen főzése ez a lekvár. Nagyon régóta terveztem már, aztán, amikor az egyik bevásárlóban szembe jött velem nagyon jó áron a füge, nem is tétováztam. Már csak a jó recept hiányzott, ebben Viki sietett a segítségemre, aki viszont Kirától kapta a receptet. Mondhatom szenzációs lett. Az eredeti recept itt található. Köszönöm a receptet itt is!
Nekem a fügéhez hozzátartozik a magja, engem nem zavar, ezért a lekvárom is maggal együtt került az üvegekbe.

Füge lekvár

Hozzávalók:
2 kg füge,
20 dkg cukor,
2 citrom leve,
1 teáskanál őrölt fahéj,
1 teáskanál őrölt szegfűszeg,
1 rúd vanília,
1,5 dl törköly pálinka,
2 evőkanál juharszirup,
fél csomag dzsemfix.


Elkészítés: a fügét kisebb darabokra vágtam, lecukroztam, megszórtam a fűszerekkel és ráöntöttem a citromlevet. A vanília rudat ketté vágtam, a magokat kiszedtem, a fügéhez tettem. Lassú tűzön 35-40 percig forraltam. Amikor puha volt a füge, akkor botmixerrel kissé összetörtem. Hozzátettem a pálinkát, a juharszirupot és a dzsemfixet. Pár percig forraltam, majd sterilizált üvegekbe tettem, lezártam a tetejével és pár percre fejtetőre állítottam. Utána száraz dunsztba tettem, majd másnap vettem ki onnan.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, de el sem tudom képzelni hogy milyen az íze! Ilyen kiszerelésben még nem ettem! Most ezzel a gyümölccsel vagyok úgy mint a zakuszkával. Több blogon is látom hogy süteményt készítenek fügével ami nagyon jól néz ki, most lekvárt csináltál! Hol éltem én eddig? Vagy inkább úgy mondom a Ti korosztályotok jobban ismeri ennek a gyümölcsnek az ízét!:-))

    VálaszTörlés
  2. Éva!
    Én a friss fügével még 1995-ben Törökországban ismerkedtem meg, azóta tart a szerelem:-))
    Most már van saját fügefám is, amit tavaly ültettük. Idén termett már 6 szem, csodás íze volt. Az Aldiban nagyon jó áron lehet hozzájutni, 300 Ft volt fél kiló és nagyon finom. Egyszer próbáld ki:-)

    VálaszTörlés
  3. Éva, megynyugtatlak, az én korosztályom sem ismeri annyira a fügét, én is csak aszalt fügét ettem, de én is mindennap nézem a csodásnál csodásabb fügével készült sötiket, és kívánom nagyon. Most meg itt ez a csodás lekvár, nagyon tetszik.
    Gesztenye, fénypostán jó lenne ha küldenél egy kenálkával, hogy megkóstóljam. Néztem itt nálunk, de sehol nem láttam friss fügét, de még szétnézek alaposabban, hátha mégis.

    VálaszTörlés
  4. Kati!
    Remélem találsz friss fügét valahol, mert az aszalt füge meg sem közelíti a frisset. Én nem is szeretem az aszalt fügét:-))
    Kár, hogy nem tudok küldeni belőle, de még szándékozom főzni.

    VálaszTörlés
  5. Gesztikém, hogy vagy?
    Remélem javulgatsz! Képzeld, én is főztem már az itteni szomszéd asszonyommal közösen fügelekvárt. Nekünk a másik szomszédtól átlógó ágakról volt fügénk. Isteni lett. Oda vagyunk meg vissza a szomszéddal. Ma meg fügés sütit sütöttem. Egy fél tepsinyit löktem még melegen magamba. Mi imádjuk a fügét. A gyerekek nem. Mindegy, nem is ez a lényeg, hanem, hogy gyönyörű fügelekvárt készítettél, és hogy meggyógyulj mihamarabb millió gyógypuszi elküldve

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon finom lehet! Majd megkérdezem a párom nagybátyját van-e még a fán? De szerintem már lecsúsztam róla...Na, majd jövőre! Csodásak a fotóid!

    VálaszTörlés
  7. Hát a Tiéd jobban néz ki (és az összetevők alapján finomabb is), mint az enyém, amit tavaly főztem és nem nagyon fogy. Biztos nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  8. Hú, de jól néz ki, külön jó a kevés cukker és a pálesz!!! Isteni lehet, a magok meg kit zavarnak, hiszen mag nélkül nincs füge+ :-) A frisset imádom, az aszaltat nem is.

    VálaszTörlés
  9. Fevikém!
    KÖszi már jól vagyok!Köszi a puszikat biztos segített:-)) Majd meglesem a Te lekvárodat is.

    Kriszta!
    Köszi, én sosem vagyok a fotókkal megelégedve:-)) próbáld ki, ha van még füge, mert tényleg nagyon finom volt:-))

    Gabi!
    Tedd bele valami sütibe, meglátod jó lesz:-))

    Katuci!
    Ha jó érett a füge, akkor még ennyi cukor sem kell bele:-))

    Bianka!
    Köszi, kedves vagy:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...