2011. október 21., péntek

Sajtos roló


Nagyon szeretem a sajtos rolót, de üzletben nagyon ritkán veszek, olyan pofátlanul drágán árulják. Készíteni, meg még nem készítettem, mert nem volt sütőformám hozzá.Nemrég viszont vettem egy csomaggal, amiben 12 db kis forma van, amire a tésztát fel lehet tekerni. Azt is bevallom, én szeretem a friss, kinyújtott leveles tésztát használni, nem várt vendég esetén csodásan be lehet vetni...most is így tettem...a krémmel sem bíbelődtem sokat. Gyorsat és egyszerűt, de finomat szerettem volna, sikerült.

Sajtos roló

Hozzávalók:
1 csg friss, kinyújtott leveles tészta,
1 db sima tömlős camping sajt,
1 db zöldfűszeres tömlős camping sajt, 
4 evőkanál mascarpone,
kevés só (ha kell), 
őrölt bors, 
15 dkg trappista sajt,
1 tojás sárgája.

Elkészítés: a tésztát kihajtjuk és 2 cm-es csíkokra vágjuk. A sütőformákat kevés olvasztott vajjal lekenjük és a csíkokat feltekerjük úgy, hogy kicsit fedjék egymást. A rolókat tojássárgájával lekenjük. Előmelegített sütőben kb. 170 fokon kb. 10-15 percig sütjük, vigyázni kell, nehogy megégjen. Hagyjuk kihűlni. Közben a sajtot lereszeljük, a tömlős sajtokat összekeverjük, ha kell sózzuk, egy kis őrölt borssal ízesítjük. A reszelt sajt felét is hozzá tesszük, jól elkeverjük. A krémet habzsákba tesszük és a rolókat megtöltjük vele. A végét a reszelt sajtba nyomjuk.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem, formám is van, de hol...?

    VálaszTörlés
  2. imádom, ráadásul gyönyörűek Gesztikém!!!

    VálaszTörlés
  3. Máris megkívántam! Egyik kedvencem! Én csak a főzött krémet ismertem eddig, de ez is nagyon finom lehet vele! Guszta!!

    VálaszTörlés
  4. Hol vetted a formát??? Olyan régen vadászom már, de sehol nem találkozom vele:(((

    VálaszTörlés
  5. Márta!
    Meg kell keresni:-))

    Fevikém!
    Köszi édes vagy:-))

    Kriszta!
    Én nem szeretek a főzött krémmel babrálni, ezért találtam ki ezt, nekünk nagyon ízlik!:-)

    Mézeskalács!
    Az Auchanban vettem, ha nem kapsz, írjál és küldök neked:-))

    VálaszTörlés
  6. Geszti, az előbb értem haza a műanyagos boltból, ahol rengeteg ilyen forma volt. Meg is néztem...akarok én ilyet sütni? Nem, nem akarok. Most, hogy megláttam a Tiédet, igenis, hogy akarok!! Visszamegyek a formákért:-))
    Gyönyörűek lettek!!

    VálaszTörlés
  7. Ez csúcs ez a roló. Bár az ablakra kicsi, a pocakomba remek elmentem, és meglóbálom. Kérdésem volna: Mikor lesz látható a lapitopi konyhában készített remekműved? Má nagyon kiváncsacsi vagyok.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem ezt a fajta sütit. Nagyon guszta! Sütöttem már egy párszor , nekem nincs formám hozzá, régi fakanálra szoktam tekerni a tésztát!

    VálaszTörlés
  9. Citromhab!
    Örülök, hogy tetszik és várom a Te sütidet:-)

    NEDUDDGI!
    KÖszi kedves vagy. Már látható a laptopkonyha .hu oldalon:-)

    Éva!
    Köszi, kedves vagy:-)) Jó ötlet a fakanál nyél. :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...