2011. november 17., csütörtök

Babapiskótás gesztenyemousse


Az előző postomnál írt Szilvi, a Laptopkonyha háziasszonya, hogy nem talált nálam gesztenyés recepteket. Ez bizony hiba, gesztenye a nevem, mindenem a gesztenye és alig van gesztenyés recept. Ezt kell most gyorsan orvosolnom. Miért van így, magam sem tudom. A régi blogomban volt pár darab, de még nem kerültek át ide, most gyorsan hozok egyet:-))
Ez a recept 2010. november Nők Lapja Konyhájában jelent meg és megfogott, mert nem kellett sütni és viszonylag elég gyorsan kész volt...na és az összhatás formára és ízre is fantasztikus. Egyet rontottam el, az alsó réteg babapiskótát rosszul raktam bele a formába, mert nem keresztbe, hanem hosszában kellett volna. Ez azonban nem vont le az élvezeti értékéből, bár úgy szebb lett volna a szeletelésnél. Aki szereti a gesztenyés édességeket, annak feltétlen ajánlom, persze ez a recept sem maradt ki abból a sorból, hogy nem a leírtak szerint készült.

Babapiskótás gesztenyemousse

Hozzávalók:
 
1 csg babapiskóta (kb. 25-30 db), 
10 dkg csokoládé,
egy kiskanál olaj, 
csokoládáforgács a tetejére.

a krémhez: 
50 dkg gesztenyemassza, 
25 dkg mascarpone,
6 evőkanál baracklekvár, 
5 dl tejszín,
2 evőkanál porcukor, 
3-4 cl rum.

amibe a babapiskótát mártani kell: 
2 dl tej, 
1 evőkanál cukor,
2-3 cl rum.

Elkészítés: a csokoládét gőz fölött megolvasztjuk az olajjal és hagyjuk kicsit kihűlni. Annyi babapiskótát, amennyi a forma oldalának kirakásához kell, ferdén megmártjuk a csokiba és rácsra téve hagyjuk megdermedni. Az egyik csomag gesztenyemasszát összekeverjük a mascarponéval, a porcukorral, a rum felével és a maradék olvasztott csokival. 
A másik csomag gesztenyemasszát összekeverjük a maradék rummal, a baracklekvárral és a keményre vert tejszínnel. Egy közepes méretű gyümölcskenyér formát folpackkal kibélelünk és az oldalát kirakjuk a csokis piskótával. Ezután a baracklekváros, tejszínes krémet belesimítjuk.Annak a tetejére tesszük a másik gesztenyés krémet és a tejes szirupban megmártott piskótákat élire állítva hosszában lezárjuk a tetejét. A kilógó fóliával betakarjuk és kb. 2 órára hűtőbe tesszük.
Tálaláskor tálra téve kivesszük a formából, óvatosan lehúzzuk a folpackot róla és a tetejét megszórjuk csokoládé forgáccsal.

16 megjegyzés:

  1. Nagyon- nagyon finom lehet! Guszta nagyon! Elraktározom a receptet és alkalomadtán elfogom készíteni mert nagyon vonzó a számomra ! Mondhatnám egyszerűen kívánatos !

    VálaszTörlés
  2. Ezt nevezem gyors hiánypótlásnak!!! :-)
    Üdv,
    Szilvi

    VálaszTörlés
  3. Jesszum!De jól néz ki Gesztenye!Karácsonyi sütinek is tökéletes!:-)

    VálaszTörlés
  4. Az egyik kedvencem!!!!! Tavaly - az újságban való megjelenés után - én is sokszor elkészítettem, egy apró változtatással: baracklekvár helyett meggylekvárt tettem bele. Nekem az jobban illett hozzá. De amúgy nagyon szuper gesztenyés édesség!

    VálaszTörlés
  5. Ez igazi ünnepi sütemény:) Nagyon szívesen elkészíteném, mert imádom a gesztenyét, de nagy bánatomra ezek a vikingek nem használják, így kapni sem lehet.

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon jól hangzik, a krém biztos mennyei, a mascarpone+gesztenye csak jó lehet, de baracklekvárral nem jutott volna eszembe, tök jóóóó!

    VálaszTörlés
  7. Én imádom!!! Nekem az első sütemény bejegyzésem pont egy sütés nélküli gesztenyés csoda! Komolyan, fel tudnám falni egyszerre a felét, a lányommal egyetemben! Nagyon tetszik ez is, kell még pár gesztenyés recept a gyűjteményembe! :)))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jól néz ki :) Plusz pont hogy nem kell sütni :) Jut eszembe Felmentem a Laptopkonyhára, de sehogy sem tudtam megnézni a videót. Csak a receptjeidet, meg egy összefoglalót, meg képeket találtam. Nem tudod véletlenül, hogy nézhetnélek meg meg persze a többieket?

    VálaszTörlés
  9. Elolvadtam a képernyő előtt...Mit nem adnék egy szeletért! Mennyei!!!

    VálaszTörlés
  10. Ó, Gesztenye, ez gyönyörű lett! :)

    VálaszTörlés
  11. Ez biztos nagyon fincsi. Prima otlet. Nagyon jol nez ki. Udvoz. adri

    VálaszTörlés
  12. Remek, még egy könnyű és finom recept, ezt is elteszem, és meg is csinálom, nálunk úgy látszik, most kezd a gesztenye bejönni a családba! Gyönyörű a kép is.

    VálaszTörlés
  13. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a kedves szavakat:-))

    VálaszTörlés
  14. Jelentem, hogy kiprobaltam.... ez olyan fincsi desert.... egez biztos hogy ebol lesz repete:))) feltetem a blogomra, egy pici modositasaval:))) igzna csak nagyon pici:)) http://adkas-tastyfood.blogspot.co.uk/2012/07/gastanovo-cokoladovy-dezert-naozaj.html

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...