2011. november 4., péntek

Birsalma szuflé


Nagyon szeretem a birsalmát, de eddig a sajt és a kompóton kívül csak a savanyú káposztás ételekbe szoktam tenni. Most találtam ezt a receptet a Vidék Íze című újságban, amiről már írtam, hogy nagyon szeretem. Most sem csalódtam a receptben, nagyon finom volt, de ugye a szuflé sajátossága, hogy a sütőből való kivétel után összeseik még akkor is, amikor a sütőben szép magas volt. Ezt  történt velem is. Mire elkattintottam a gépemet a szuflé már sehol sem volt.  De egy ilyen kis szuflénak, azért korábban kellene felkelnie, hogy rajtam kifogjon. Egyet sikerült megörökítenem.  Elég kis pofás lett:-)) Igaz mire kész volt a kép ez a szuflé is kiszuszogta magát:-))
Az eredeti recept megtalálható itt.

Birsalma szuflé

Hozzávalók:
1 db birsalma,
1 dl víz,
fél citrom leve,
5 dkg kristálycukor.

Krém:
1.2 dl tej
1 db vanília rúd,
1 mokkáskanál fahéj,
4 dkg kristálycukor,
2 tojás
2 evőkanál liszt,
1 evőkanál barackpálinka


Elkészítés: először elkészítem a birsalmapürét: éles késsel meghámozom, magházától megszabadítom és felkockázom a gyümölcsöt. Citromos, cukros vizet forralok, melyben 15 perc alatt puhára főzöm. Ha kész, 1-2 teáskanál folyadékot rajta hagyva botmixerrel pürésítem, vagy átpasszírozom
a gyümölcsdarabokat.

Krém:  megmelegítem – de nem forralom fel – a tejet a fahéjjal . Külön tálban habverővel kikeverem a tojássárgáját a cukorral, a barackpálinkával és a liszttel, hogy minél simább legyen. Lassan rácsurgatom a forró tejet a tojásos keverékre, pár másodpercre visszateszem a tűzre, és folyamatosan kavargatva sűrűre főzöm. Ekkor keverem bele a birsalmapürét, félreteszem, amíg keményre verem a tojásfehérjét, majd azt is hozzáadom. Kivajazok négy szufléedényt, belsejét megszórom liszttel. Elosztom az edényekben a masszát úgy, hogy az edénynek csak a háromnegyedéig érjen. A 200 fokra előmelegített sütőbe helyezem, 8-10 percig sütöm, amíg a teteje felemelkedik és megpirul.

6 megjegyzés:

  1. Ügyesen megörökítetted, nagyon finom lehet! Most csak "sima" alma van itthon, lehet, hogy megér egy próbát vele!

    VálaszTörlés
  2. Hankka !
    KÖszi kedves vagy. Igen nagy szám megörökíteni egy ilyen szuflét:-)) Érdemes megpróbálni:-)

    VálaszTörlés
  3. hmmm...nekem egyszer egy pár csinos kis szufléformát kellene beszereznem. aztán a fotóval bíbelődni.
    addig meg elismerem, hogy Te ezt is sikeresen abszolváltad.

    VálaszTörlés
  4. Ez izgalmas lehet! A birs fanyar íze, szuffléba rejtve...Kóstolnám szívesen!

    VálaszTörlés
  5. A szuflé nem egy bloggerbarát ételfajta. Turbó gyorsaságban kell fotózni. Nálad nagyon szép lett, és milyen finom lehet. :)

    VálaszTörlés
  6. 4Gyerek!
    Érdemes egyszer beruházni, mert sokféle dolgot lehet benne készíteni:-)) Köszi:-))

    Kriszta!
    KÖszi neked is, nagyon finom volt:-)

    Petra!
    Igen a szuflé nem fotóbarát étel, de most sikerül jól elkapnom:_))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...