2011. november 26., szombat

Marcipános - fahéjas csillagból korong


Azt is be kell ismerni olykor, hogy valami nem sikerül. Így vagyok most én is. Szerettem volna sütni egy jellegzetes német süteményt, a fahéjas csillagot, nagyon jól nézett ki az újságban...aztán mégsem az lett. Ennek egyetlen oka van, hogy annyira ragadt a tészta, hogy hiába nyújtottam ki, hiába szúrtam ki formára, sehogy sem tudtam sérülés nélkül felvenni a lapról, ahol kinyújtottam.Próbálkoztam bár több dologgal is, csak nem sikerült, ekkor döntöttem el, hogy nem fog ki rajtam, gombócokat formáztam belőle, majd egy kicsit ellapítottam és a tetejére tettem a mázat habzsákból. Nagyon finom lett, de nem adom fel, mert olyan szép fahéjas csillagokat láttam a gasztroblogokban. Legközelebb más recepttel, de akkor is sütök fahéjas csillagot. A recept eredetiben megtalálható a 2010. évi Tina karácsonyi számában.

Marcipános - fahéjas (csillag) korong

Hozzávalók: 
25 dkg marcipán, 
10 dkg porcukor, 
15 dkg hámozatlan darált mandula,
kevés őrölt fahéj, 
2 kisebb tojás fehérje,
őrölt pisztácia a tetejére.

A mázhoz:
 
1 db tojásfehérje, 
15 dkg porcukor, 
1 tk. citromlé.

Elkészítés: a lereszelt marcipánt összekeverjük a porcukorral, a tojásfehérjével, a cukorral, a fahéjjal. Diónyi gömböket formázunk belőle és sütőpapírra téve kissé ellapítjuk őket. A mázhoz a tojásfehérjét kissé felverjük, majd hozzátesszük a porcukrot és a citromlevet. Nagyon keményre felverjük. Habzsákba tesszük a habot és nyomunk a korongok tetejére belőle kicsit vastagabban. Őrölt pisztáciával megszórjuk és előmelegített sütőbe tesszük, kb. 150 fokon 15-17 percig sütjük. Nem szabad a tetejének barnulnia. Inkább száradjanak, mint süljenek a korongok. Nagyon finom, fém dobozba zárva sokáig eláll.

10 megjegyzés:

  1. Az a baj Veled(-lünk), hogy felhívod a figyelmet arra, hogy nem így kellett volna...
    Ha rögtön azt írnád, hogy szándékosan lett ilyen, azt is elhinné mindenki, és nem is lenne ezzel semmi baj, na de szerintem úgysem változunk...
    Igenis gyönyörűek lettek (és a fotó is)!

    VálaszTörlés
  2. Igenis, nagyon jól néz ki, gyönyörűek a fotók! A zöld a kedvenc színem:-)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűen megkomponált fotók! Fene bánja a fahéjas csillagokat, ezek a sütik rendkívül guszták. :)

    VálaszTörlés
  4. Most miért baj, hogy nem csillag? Ez épp így gyönyörűséges, ahogy van! Én imádnám nagyon!

    VálaszTörlés
  5. Kicsit más recept alapján készült, de jól lehetett formázni. Nézd meg, hátha ad ötletet :-)
    http://jokaja.hu/fahejas-aprosagok/

    VálaszTörlés
  6. Szerintem is jobb így :) nagyon finom

    VálaszTörlés
  7. Eredetileg is volt benne marcipán? Keress olyan receptet, amiben nincs. Ha beírod, hogy zimtstern akkor az igazi német receptet is megtalálod. Én sütöttem már, és most is akarok.

    VálaszTörlés
  8. M@rti!
    Igazad van, pont ilyenre akartam:-)

    Gerdi!
    Köszi szépen, végül is nekem is tetszik:-))

    Petra!
    Kedves vagy, köszi:-))


    Trinity!
    Csak azért, mert én csillagot akartam:-)))


    Jókaja!
    Köszi elmentettem:-))


    Bianka!
    Igen az volt:-))

    Gondaanyu!
    Abban ami az újságban volt, volt benne, és ezt tetszett, ezért próbáltam ki, de nem volt kivitelezhető:-)) Köszi a receptet, mentettem:-)

    VálaszTörlés
  9. Csodálatosak,nagy rajongód vagyok titokban!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...