2011. november 25., péntek

Mézes puszedli Latsiától, Sütis nénétől


Két éve sütöttem először mézes puszedlit, akkor nagyon bejött és ízlett mindenkinek. Annak idején Latsiánál és ő pedig Sütis néninél olvasta a receptet. Ha szeretnétek finomat és puha mézes puszedlit, akkor időben készítsétek el, fém dobozban sokáig eláll. Köszönöm most is a receptet, hálás vagyok érte.

Mézes puszedli Latsiától, Sütis nénétől

Hozzávalók:
3 tojás,
12,5 dkg vaj, 
12,5 dkg méz, 
1 citrom,
1 narancs reszelt héja,
20 dkg porcukor,
1/2 cs. sütőpor,
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt,
25 dkg finomliszt,
4 ek. tejföl,
1/2 tk. őrölt szegfűszeg,
1/2 tk fahéj, 
1/2 tk gyömbér,

a mázhoz:
25 dkg porcukor

Elkészítés
: a vajat és a mézet felolvasztom. A 3 tojássárgáját összekeverem a porcukorral, 1/2 citrom levével, és a citrom ill. a narancs reszelt héjával és a tejföllel. Ezt a masszát a vajjal összeolvasztott mézhez adom. A lisztet, a sütőport és a fűszereket összevegyítem, majd a mézes keverékhez adom. Jól összedolgozom, majd egy éjszakára folpackba csomagolva hűtőbe teszem. Másnap kissé összegyúrom, majd 4 rudat formálok. A rudakat kb. 8-10 db-ba vágom. Szépen meggömbölyítem, és sütőpapírral bélelt tepsire téve kicsit lenyomom a kezemmel. 160 fokon kb. 10-12 percig sütöm. 
Elkészítem a mázat: a 3 tojásfehérjét felverem 25 dkg porcukorral, majd a puszedliket beleforgatom. Rácsra teszem, majd 100 fokos sütőben megszárítom.
Annyit változtattam rajta, hogy a teljes kiőrlésű lisztet fehérre cseréltem.

18 megjegyzés:

  1. Ez a recept nekem is megvan,tavaly is ezt sütöttem,s holnap is épp ezt fogom:)
    Nagyon szépek lettek!Én Dr.Oetker marcipános és puncsos mázat szoktam rátenni,de van egy alkoholos puncsmáz receptem is.

    VálaszTörlés
  2. Szépek lettek! az enyémen mindig "rusztikus" a máz, sajnos nem ilyen szép sima...

    VálaszTörlés
  3. De szépek! :) Nekem miért nem sikerült ilyen szép simára a máz?! :)

    VálaszTörlés
  4. Ez is beleillene egy másik naptárba, mintha hófedte kis félgömbök lennének, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek:) hétvégén szeretnék sütni, mert nagy családi kedvenc. Remélem az enyémek is ilyen szépek lesznek:)

    VálaszTörlés
  6. Mindig annyira szépek a képeid, meg persze a fotóalanyok is! :) Eddig nem mertem puszedlikészítésbe fogni, de most már van egy jó recept hozzá, úgyhogy viszem is! :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem az lenne az "időben elkészítés"-sel, hogy idő előtt el is fogyna, így a decemberem napi szinten történő sütéssel telne... így is úgy fog telni, van egy olyan érzésem... :-)
    Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  8. Kriszta!
    Örülök, hogy nektek is ízlett, a mázat én inkább magam készítem:-))

    Sütis néne!
    De örülök neked, köszi a receptet, a rusztikus is szép, most véletlen lett ilyen:-))

    Duende!
    Bevallom nekem sem mindig sikerül így:-))

    Katuci!
    Akkor készítek egy olyat is, köszi a tippet, decemberi hónapra pont jó:-))

    Trollanyu!
    Remélem neked is sikerül, mi nagyon szeretjük:-))

    Hankka
    Köszi a dicsérete, nem tudom én miért nem vagyok vele megelégedve soha:-))

    M@rti!
    Én elkészítem és egy jól zárható fém dobozban eldugom:-))) Különben nálunk is elfogyna:-))

    VálaszTörlés
  9. Én csak a szilvalekvárral töltött mézes puszit szeretem! Ezek azért gyönyörűek és meg is kóstolnám! Szerinted, tölthető ez a fajta? :)

    VálaszTörlés
  10. Barbi!
    Én még olyat nem ettem, de gondolom igen:-)

    VálaszTörlés
  11. Én még sosem sütöttem puszedlit, de találtam egy receptet Mamám könyvében. De azt hiszem kétfajtát sütök :) Ha lúd legyen kövér alapon :) Mert az nem ilyen mázas és ez nagyon tetszik :)

    VálaszTörlés
  12. meseszépek Gesztikém! Meg fogom sütni!

    VálaszTörlés
  13. Vikvi !
    Örülök, ha kipróbálod:-))
    Majd meséld el milyen lett. nekünk nagyon ízlett!

    Fevikém!
    Köszi, nagyon aranyos vagy!Feltétlen próbáld ki.:-)

    VálaszTörlés
  14. Jajj de szépségesek! :) Én is ki szeretném próbálni! Megmondanád nekem, h mennyi ideig állnak el?

    VálaszTörlés
  15. Tetszik a recept! ...akkor a teljes kiőrlésű lisztet sima fehér finom lisztre cserélted? Merthogy én is abban gondolkodom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi!
      Igen kicseréltem, mert nálunk a fiúk nem szeretik a teljes kiőrlésű lisztet:-)

      Törlés
  16. Drága Gesztenye!
    Jelentem végre sikerült elkészítenem:) Pontosan ugyanannyira finom, mint amennyire annak látszott! Teljes siker!:) Nagyon köszönöm a receptet!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mézeskalács!
      Nagyon örülök, hogy elkészítetted, és hogy ízlett :-))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...