2011. november 25., péntek

Mézeskalács tavalyról


Ezeket a mézeskalácsokat még tavaly készítettem.
Évek óta készítem ugyanazt a tésztát, nekem ez vált be. Annak idején az interneten találtam és mindig jól sikerült. Most is ezzel sütöttem a mézeskalácsot, egy kis gyakorlással most már az írókázással is meg vagyok elégedve. Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, de majd legközelebb...a tésztába mézeskalács fűszerkeveréket tettem, de a receptet úgy írom le, ahogy a híres mézeskalácsos és szerző Milner Angéla írta.. Köszönet itt is a receptért neki:-)

Mézeskalács

Tésztához:
 
1 kg liszt,
20 dkg porcukor, 
1 csomag szódabikarbóna (2 dkg)
2 kávéskanál őrölt fahéj, 
2 csapott kávéskanál őrölt szegfűszeg, 
1 db tojás, 
50 dkg méz, 
12,5 dkg vaj.
Máz: 
1 tojásfehérje,
15-20 dkg sűrű szitán átszitált porcukor.

Elkészítés: a száraz hozzávalókat alaposan összekeverjük egy olyan tálban, amit aztán le tudunk majd zárni (pl. dagasztótál) 50 dk vegyes virágmézbe (fél befőttesüvegnyi kb.) beleteszünk 12,5 dkg vajat és mikroba tesszük. Ha jól átmelegedett, akkor addig keverjük, amíg a vaj elolvad. Ezt a lisztre öntjük, beleütjük a tojást és egy falapáttal összeállítjuk a tésztát. Azért nem érdemes kézzel, mert nagyon ragad és a forró méz is megégetheti a kezünket. Ha nem akar összeállni, akkor kevés langyos vizet tehetünk bele. Kissé lágy tésztát kell kapnunk. Ha már egynemű a tészta, akkor rátesszük a tálra a fedelét és legalább egy napig hagyjuk állni. Nem kell hűtőbe tenni. Ha több napig áll, csak jobb lesz. A tésztából leveszünk olyan kétökölnyi mennyiséget és alaposan átgyúrjuk. Ha még ragadna, akkor kevés lisztet gyúrunk bele. Alaposan alálisztezve kinyújtjuk és szaggatjuk. Kisebb figurákhoz vékonyabbra, nagyobbakhoz kicsit vastagabbra nyújtjuk, kiszúró formával kiszaggatjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsiben, 150 fokra előmelegített sütőben sütjük addig, amíg szép mézszíne nem lesz. A tepsin hagyjuk hűlni rövid ideig, majd egy asztalra rakjuk egymás mellé a figurákat a teljes kihűlésig. Pár napig szobalevegőn hagyjuk állni, így elkerülhető, hogy a cukormáz leperegjen róla.
A mázhoz a tojásfehérjét félig felverjük és kanalanként adjuk hozzá a cukrot és kb. 10-15 percig keverjük. Akkor jó, amikor már nem folyik le a keverőlapátról. Ekkor műanyag zacskóba tesszük, az egyik sarkából egy pici darabot ollóval levágunk és a másik végét megcsavarjuk. Így tudunk vele írókázni.



11 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek ! Most ezzel az írókázással vagyok úgy mint a bonbon csodálattal! Olyan sok helyen látom hogy milyen szépen tudjátok dísziteni. Kénytelen leszek egy kis adag mézest sütni és gyakorolni fogom a díszitést!

    VálaszTörlés
  2. Drága Gesztenye! Hány g a csomag szódabikarbóna? Néhány hete én is kipróbáltam ezt a receptet, mivel kis csomagos szódabikarbónám nem volt itthon ezért a nagyból mértem ki 25 g- ot. Maga a mézes nagyon jó lett volna, de iszonyat szódabikarbóna íze lett és teljesen felfúvódott:) Te melyik fajtát használod a készítéséhez?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon mutatósak a mézeseid, biztos finomak is!

    VálaszTörlés
  4. Éva!
    Mindenképpen próbáld ki, egyszerűbb díszt is tehetsz rá:-))

    Bianka!
    Köszi szépen:-))

    Mézeskalács!
    A szódabikarbóna a kicsi csomag. Most nem otthon vagyok nem tudom megmondani mennyi. Én évek óta ezzel sütöm, nem volt vele gondom, nagyon szép vékonyra nyújtom ki, mert kicsit megnő. Majd vadárnap este tudom csak megmondani:-)

    Marisz!
    Köszi szépen:-)) Igen nagyon finom volt, egy hónapja találtam a kamrában még pár darabot egy fém dobozban és semmi baja nem volt:-)

    VálaszTörlés
  5. nem csak szép.finom is!mer' tudom,mer' megkóstoltam, hozta nekem az Ízuska!

    VálaszTörlés
  6. Petra!
    Köszi szépen:-)

    Mnéni!
    De örülök neked!!!
    Bizony az Izuska mán csak ilyen, visz mindenhová sok finomságot:-))

    VálaszTörlés
  7. Kiderült, hogy mekkora az a kis csomag szódabikarbona? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves NÉvtelen!
      Igazán kérdezhetted volna névvel is :-)
      A kis csomag szódabikarbóna 2 dkg.
      Remélem kielégít a válasz!

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...