2011. november 11., péntek

Nürnbergi mézeskalács


Hamarosan itt a karácsony (gyorsabban, mint gondolnánk), ezért már én is próbálom összeszedni mi volt az ami sikert aratott nálunk.
Tavaly nagyon örültem, amikor Trinitynél megláttam azt a postot, amelyben összeszedte a karácsonyi süteményeket, így innét könnyebb volt válogatni. Ebből az összeállításból választottam a szóban forgó süteményt, mert nagyon szeretjük a kekszeket. A receptben kicsit furcsa volt, hogy nincs benne liszt, de ha nincs, hát nincs...aztán, amikor összeállítottam a hozzávalókból a masszát, nagy kerek szemmekkel néztem, na ebből nekem majd mi sül ki. Kicsit aggódtam is, de aztán, amikor kész lett, minden aggódásom elmúlt.ó, annyira finom lett
Trinity, Ancsikánál látta még tavaly..Trinity receptje itt találhtó, Ancsikáé pedig itt. Köszönöm itt is a receptet. Én a tetejét már nem csokiztam be, mert így is elég édes volt, legközelebb úgy is elkészítem.

Nürnbergi mézeskalács-Lebkuchen

Hozzávalók: 
5 tojás, 
50dkg cukor, 
25 dkg darált mandula, 
25 dkg darált mogyoró, 
10 dkg cukrozott citromhéj, 
10 dkg cukrozott nanarncshéj, 
1/2 citrom reszelt héja, 
1 cs. mézeskalács füszerkeverék, 
kicsi kerek ostyalap (70mm).

Elkészítés: " a továbbiakban is nagyjából Ancsi leírását idézem, szinte ugyanígy készítettem. Minden hozzávalót össze kell keverni, ráhalmozni a kerek ostyalapokra és 175°-ra előmelegített sütőben 25 percig sütni. Mivel nálam az ostyalapok 50 mm-esek voltak, így a sütik is kisebbek, ezeknek elég volt 15 perc is! Vigyázni kell, hogy ne száradjon ki, mert akkor kemény lesz. Többször a sütőbe kell kukkantani és amint kezd a teteje színt kapni azonnal ki kell venni. Ha kézzel megnyomjuk a tetejét, viszonylag puhának kell lennie. Teljesen hagyjuk kihűlni, majd ízlés szerint a tetejét bevonhatjuk csokoládéval, de maradhat meztelen is."

Gesztenye: Nekem is 50 mm ostyalapom volt, de szerintem csak sütőpapíron is lehetne sütni, ugyanis ahol kicsit lelógott az ostyáról, onnét is lejött a sütőpapírról.

7 megjegyzés:

  1. isteniek a hozzávalók, bár félelmetesnek tűnik a cukormennyiség, pedig nálam nagyobb cukor zabáló rajongónál aligha sokan vannak többen. Nagyon megkóstolnám, csak hogy én is elcsábulhassak!

    VálaszTörlés
  2. Ebben csak finomságok vannak, Karácsonykor mindenki megérdemli!

    A szóellenőrzés: "harap" - ezt most vegyem felhívásnak? :-)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez az a süti, ami nálunk is mindenképpen újra fog készülni karácsonykor. Nem volt az a mennyiség, ami el ne fogyott volna belőle. A szilikonos sütőpapírról teljesen simán lejön, bár én azért szerettem volna ostyán csinálni, de mivel idén sem sikerült találnom, ezért marad a sütőpapír:)

    VálaszTörlés
  4. Nálam a szóellenőrzés nem a "harap", de nagyon szívesen. Tetszik ez a finomság is! :)

    VálaszTörlés
  5. hú-hú! klassz! De örülne Anyósom, ha láthatná még mennyien sütnek a receptje alapján! :)

    VálaszTörlés
  6. Fevikém!
    Igen legközelebb sokkal kevesebb cukorral fog készülni:-))

    Katuci!
    Én is így gondolom:-))

    Mézeskalács!
    Sajnálom, hogy nem kaptál megint ilyen ostyát:-(

    Petra!
    Mi ez a szóellenőrzés. Amikor írsz kommentet, akkor kér kódot? Pedig nem is állítottam be. Nekem nem kér!

    Ancsika!
    Igen nagyon örülök, hogy rátalálta:-))

    VálaszTörlés
  7. Igen, pontosan. :) Visszanéztem hátha mégis haraphatok. Legalább online. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...