2011. november 30., szerda

Tripla csokis keksz Elif módra


Amikor elolvastam Elifnél ezt a csokis keksz receptet, már akkor éreztem, hogy ez különleges lesz, nem is csalódtam. Elif az "Elmeháborító Triple Choc Kukik" nevet adta neki, annyira brutál csokis, amilyet még nem ettem. Most kivételesen betartottam a receptet, nem változtattam rajta. Nekem ugyan 25 db lett belőle, de valószínűleg kisebbre készítettem, mint Elif. Az eredeti recept itt található. Trinity is elkészítette már, egy kicsit módosítva a recepten, azt is érdemes megnézni itt
Köszönöm itt is a receptet, bár én is beletettem a 10 dkg fehér csokoládét, de nekem nem látszik annyira benne, viszont csodálatos finom lett. A sütésnél vigyázni kell, hogy ne süssük túl, akkor jó, ha kívűl kicsit ropogós, belül pedig puha. Elif adott rá egyjó kis ötletet, hogy sikerüljön eltalálni ezt az állapotot, nos akkor jó, ha már a tészta nem fényes, hanem matt. Én az utolsó adagot pár perccel tovább sütöttem, így az ropogósabb lett, ez nekem jobban bejött. Azt hiszem sokszor fog előkerülni ez a keksz recept. Én 70 %-os étcsokoládét és vajat használtam, és instant kávé helyett, fél dl főzött kávét tettem bele.

Tripla csokis keksz Elif módra

Hozzávalók: 
1 pohár liszt (1 pohár = 2,5 dl), 
1 csapott tk szódabikarbóna, 
1 nagy csipet só,
negyed pohár kakaópor (Holland cukrozatlan), 
10 dkg vaj, 
fél pohár barna cukor, 
negyed pohár porcukor, 
1 közepes nagyságú tojás, 
1 kk vanília aroma, 
1 csapott tk instant kávé (elhagyható, ill. növelhető a mennyisége - főzött kávéval helyettesíthető), 
1 tábla fehér csokoládé (9-10 dkg), 
1 tábla étcsokoládé (9-10 dkg).

Elkészítés: a kétféle cukrot a puha vajjal és a vanília aromával jó habosra kevertem, majd a tojással is jól kikevertem. Ezután tettem bele a kakaót, a kávét és a kétféle csokoládé darabokat. Ezzel is jól elkevertem. A szódabikarbónát, a csipet sót és a lisztet is jól összekevertem, majd a vajas masszához tettem és csak annyira kevertem össze, hogy összeálljon. A sütőt előmelegítettem 160 fokra. A masszából diónyi golyókat formáztam és sütőpapírral bélelt tepsire tettem, kellő távolságba (1 tesibe összesen 10 db-ot tettem), mert el fog terülni a sütés végére. A sütési idő kb. 12 perc volt nekem, majd kivettem és hagytam kihűlni. Amikor kihűlt a külső része kellően ropogós lesz, belül pedig puha. Ha valaki szereti ropogósabbra, akkor még lehet pár percig bent hagyni. Lezárt dobozban állítólag sokáig eláll, ezt azonban nem lesz lehetőségem megtapasztalni, mert szerintem hamar el fog fogyni. Nemlehetabbahagyni kategóriába tartozik.


13 megjegyzés:

  1. Na tessék, ennek a sütinek meg mattnak kell lennie... ;)))
    Nagyon guszta, brutálisan csokis, máris szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Ezt én is elkészítettem már jó párszor, nem lehet megunni, isteni finom! Nagyon szépek lettek a képeid!

    VálaszTörlés
  3. Extra csokis!Csak fini lehet!:-)

    VálaszTörlés
  4. Nemlehetabbahagyni és feltétlenülkipróbálni kategória! :)

    VálaszTörlés
  5. Petra!
    Igen itt meg a matt csoki a jó:-))

    Flóra! Köszi szépen, örülök, hogy nálatok is nagy kedvenc:-)

    Gomba!
    Köszi:-))

    Nelli!
    Igen, ez nagyon:-))

    Hankka!
    Igen ez a kettő egyben:-)))

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néz ki!:) Mit gondolsz meddig állna el dobozban?

    VálaszTörlés
  7. Csupa Csoki!
    Köszi! Szerintem két hétig biztosan eláll.:-))

    VálaszTörlés
  8. Köszi a receptet, mivel a kórusommal a szokásos Mikulásos koncertre készülünk szombaton, amire kis vendéglátással is készülünk a gyerekeknek, éppen ilyesmit kerestem itt a blogokon, jelentem MEGTALÁLTAM!

    VálaszTörlés
  9. Csoki meg csoki...nálam jöhet, minden mennyiségben. Sőt a kávét sem hagynám ki:-)

    VálaszTörlés
  10. No, ha hazaérünk úgy látom ma a Tökmagokkal nagy sütögetés lesz (és gyomorrontás is)...

    VálaszTörlés
  11. Hűűű, nagyon brutál, imádom a cookie-t!!!

    VálaszTörlés
  12. Na, ezért a párom tuti odáig lenne..Ezeket a kekszeket imádja! Jó kis recept!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...