2011. december 1., csütörtök

Diós, vaníliás kifli


Annyira egyszerű, hogy nem is akartam betenni ide. Viszont nálunk karácsony nincs diós kifli nélkül. Egyszerre két adagot szoktam készíteni, mert hiába rakom fém dobozba, valahogy mindig elpárolog belőle:-)) Dió helyett mandulával, vagy mogyoróval is el lehet késztetni.

Diós, vaníliás kifli

Hozzávalók: 
15 dkg darált dió, 
20 dkg liszt, 
13 dkg vaj, 
3 dkg porcukor,
2 tojássárgája,
Porcukor és vaníliás cukor a beforgatáshoz.

Elkészítés:
A lisztet és a cukrot összekeverjük a vajjal, a tojássárgájával, végül a darált dióval. Összegyúrjuk, majd hűvös helyen 1 órát állni hagyjuk. A tésztából lisztezett gyúródeszkán közepes vastagságú hengereket gyúrunk, majd egyenlő részekre osztjuk. A kis hengerekből kifliket formázunk. Tepsibe tesszük és előmelegített sütőben kb. 15 percig sütjük. Vigyázni kell, nehogy megégjen. A még meleg kifliket megforgatjuk a vaníliás cukorban.
Nagyon sokáig eláll fém süteményes dobozban.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták! A mi karácsonyi menünkben is szerepelni fog mert nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  2. Már érzem is az illatukat és az ízüket, nagyon-nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt mi nagyon szeretjük, le is van jegyezve a füzetembe. Mandulával szoktam készíteni, nagyon finom:)Már jó ideje nem sütöttem, talán idén újra elkészítem.

    VálaszTörlés
  4. Éva!
    Örülök, hogy Ti is szeretitek:-))

    Hankka!
    Igen nagyon finom, arra kell vigyázni, hogy ne süssük túl:-))

    Trollanyu!
    Már most el lehet késztetni:-))

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm az infót panettone pappír ügyében, megnéztem a forrást. Jó tudni, hol kapható! Megnéztem a tavalyi képedet, nagyon guszta! Nem tudtam, hogy keresztben be kell vágni a tetejét, legközelebb úgy csinálom. Szóval szép lett! Ez a kiflike pedig csuda finom lehet, szeretem az ilyen porhanyós apróságokat!!! :o)))

    VálaszTörlés
  6. Mikor a lányaim kollégisták lettek akkor sokat sütöttem ilyen kifliket :) Szerették, lehet újra megsütöm, dió van bőven, aki egye az azóta még több:):)

    VálaszTörlés
  7. Hmmm, nagyon jól néz ki, nálunk is elpárologna, az biztos! :-)

    VálaszTörlés
  8. Méghogy nem akartad berakni! :) Szerintem a legegyszerűbbek a legfinomabbak! :))
    Ilyet én is fogok sütni, nagyon szeretjük.

    VálaszTörlés
  9. Jól tetted, hogy beraktad, mert ez egy nagyon finom sütemény, én imádom és van is receptem, diós és mákos, de a gesztenyés is sorra kerül! Aztán egyszer majd én is felrakom, még, ha egyszerű finomságról van is szó! :)

    VálaszTörlés
  10. Az egyik legjobb Karácsonyi süti!:-)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép kis kiflik, igazi finomság!

    VálaszTörlés
  12. Kriszta!
    Nincs mit:-)) Köszi szépen, valóban nagyon porhanyós:-)

    Gondaanyu!
    Nálunk minden évben van:-)

    Katuci!
    Ez olyan párolgós süti:-))

    Szemi!
    Pedig tényleg nem akartam, örülök, hogy tetszik:-))

    Nelli!
    Ugye? Szerintem is :-))

    Wanna!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  13. Baranyi Róbertné2014. november 30. 16:23

    Hasonló finomság: 30 dkg liszt, 21 dkg vaj, 10 dkg porcukor, 7 dkg darált dió, fél csomag sütőpor. Összegyúrjuk majd apró kifliket készítünk belőle. Kicsi golyó, megsodrom formázom és rakom a sütőpapírra. Nem túl közel mert kicsit dagadnak. 18o fokos sütőben világos színűre sütöm és meleg vaníliás porcukorba forgatom. Isteni, hetekig porhanyós marad. Szoktam karácsonyi figurákat is készíteni belőle, akkor kicsit hagyom hűlni a tepsiben mert könnyen törik. Lehet csokiba mártani vagy kettő vékonyat lekvárral ragasztani. Kb. 100 alkalommal sütöttem már és soha nem mondta senki, hogy ilyet ne süssek többet. Isteni finom.


    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...