2011. december 17., szombat

Fahéjas csillag


Tavaly volt egy próbálkozásom, igaz abban a receptben marcipán is volt, de annyira ragadt, hogy végül kis korongok lettek belőle. Most tettem egy újabb próbát, mert olyan sok helyen láttam a receptet, hogy kedvet kaptam. Ez egy tipikus német adventi sütemény (Zimtstern).
A tésztája ennek nem annyira ragadt, de azért nem volt olyan egyszerű, kicsit babrálni kellett vele. Két folpack között nyújtottam ki, egyszerre csak kis mennyiséget. Így már nem is volt olyan borzasztó. A süti nem egy diétás sütemény, de ilyenkor karácsonykor ezt is meg lehet kóstolni.
A receptet Macitól "kölcsönöztem", köszönöm itt is. Az eredeti recept itt található. Jó szokásommal ellentétben, most nem változtattam semmit a recepten:-)) Kétféle méretet készítettem, lettek egészen kicsik és nagyobbak.

Fahéjas csillag

50 dkg  hámozatlan mandula finomra darálva,
30 dkg porcukor,
2 nagy tojásnak a fehérje,
2 tk. akácméz,
1 tk. fahéj,
a kinyújtáshoz porcukor,
a mázhoz:
1 tojásfehérje
10 dkg porcukor.

Elkészítés: az összes hozzávalót egy tálba tettem és jól összegyúrtam. Két folpack között kisebb adagokban kinyújtottam kb. 0,5 cm-es vastagságúra. Csillagformával kiszaggattam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam.
A mázhoz a tojásfehérjét a cukorral gépi habverővel addig vertem, amíg jó sűrű lett. Kis ecset segítségével bekentem a csillagokat a mázzal.
Előmelegített sütőben 140 fokon sütöttem kb. 15 percet. többször ellenőriztem, mert a tetejének szép fehérnek kell maradni, vigyázzunk, ha nagyon megsül, akkor barnul a máz. Amikor kihűlt, fémdobozba tettem.



20 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek ! Nem sok a cukor bele és azért ragad?

    VálaszTörlés
  2. Csodás "havas" csillagok, már csak az igazi hiányzik!

    VálaszTörlés
  3. Petra!
    Köszi szépen, nekem is nagyon tetszenek:-))

    Éva!
    Ez egy német recept, ennek ilyen ragadósnak kell lenni, különben akkor törne. A tésztája sütés után kicsit puhább, a tetején a máz ropog, nagyon finom:-))

    Wanna!
    KÖszi szépen, úgy tudom igazi nem is lesz karácsonykor sajna:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek! Én is csináltam még évekkel ezelőtt, nagyon finom volt. Nem is tudom azóta miért nem került elő nálunk újra?:)

    VálaszTörlés
  5. Hermosas galletas de navidad lucen exquisitas,que ganas de probar,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  6. Csodásak!:) Mint a frissen esett hó:)

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek lettek, nekem is el kell készítenem:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szépek! Szerinted dióval is elkészíthetőek ezek a finomságok?
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  9. Mézeskalács!
    Köszi szépen:-)) Nekünk nagyon ízlett:-))

    Rosita Vargas
    Gracias, muy bonito!

    Trollanyu!
    Érdemes én mondom:-) Köszi szépen:-)

    Ditta!
    Köszi neked is:-))

    Zsuzsa!
    Igen dióval is el lehet készíteni:-))

    VálaszTörlés
  10. Azt irod, "tipikus Nemet Adventi sutemeny". Nade hatszogbol??? Akkor mitol Adventi?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi a gondod a hatszöggel? Ilyen kiszúrom volt.

      Törlés
    2. Privatban megirnam, hogy ezzel mi a gond, es hogy miert kellene erre odafigyelnetek, nem csak neked, mar tobb sutis oldalon eszrevettem.

      Törlés
    3. Nem kéne már a süteményekből is politikát csinálni. Ha öt vagy hét szögű lenne, akkor jobban ízlene?
      Németországban is van hatszögű az üzletekben, ott ez senkit nem zavar, miért is? Az én formáim is onnan valók, az összes csillag hatszögű és pont olyan ízletesek lesznek a sütik velük, mint a másikakkal. :-P

      Törlés
    4. Ebbe talán tényleg nem kellene belekeverni a politikát. H valaki megnézi a német oldalakat mindenfélét talál belőle. Én ebből nem csinálok nagy gondot, nálam ilyen és kész. Akit zavar, az nem nézi :-)
      Gesztenye

      Törlés
  11. Nem akarok senki pénztárcájában nyúlkálni, de ez nagyon drága süti. Én most vettem T-os mandulát, ami így is jóval olcsóbb volt mint a mellette lévő más nevű, de 10 dkg-ot 300 ft-ért mértek. Hát ebbe pedig kell 5-szőr annyi, tehát csak a mandula min 1500 ft. Vagy ti tudtok valami beszerzési helyet, ahol nem kerül ennyibe, mert amúgy meg imádom :) Zsu

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...