2011. december 4., vasárnap

Keleti csemege


Pár évvel ezelőtt egy ostyalap csomagolásán láttam meg ezt a receptet. Azóta karácsonykor ez a sütemény sem hiányozhat az asztalról. Nagyon finom, bár nem egy diétás sütemény. Gyorsan elkészíthető, másnap szeletelhető, nagyon finom:-)

Keleti csemege

Hozzávalók:
 
1 csg ostyalap, 
20 dkg cukor, 
30 dkg kicsit durvábbra darált dió, 
25 dkg vaj, 1 tubus sűrített tej.

Elkészítés: a cukrot megpirítjuk óvatosan folyton kevergetve, nehogy megégjen. Majd hozzáadjuk a darált diót és a tűzről levéve a vajat, végül a sűrített tejet. Jól elkeverjük. Ha kicsit csomós maradna, akkor merülő mixerrel át lehet keverni.
Az így nyert krémet a lapok közé kenjük, a tetejére fóliát teszünk és egy nehezebb könyvet rakunk rá, hogy lenyomja. Egy éjszaka így pihen, másnap lehet szeletelni.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet,ezt én is elkészíteném.Eláll karácsonyig??

    VálaszTörlés
  2. Guszta! Szeretem ezeket az ostyás sütiket, ezt a tölteléket eddig még nem ismertem!

    VálaszTörlés
  3. Maryanna!
    Köszi szépen:-)) És milyen finom:-)

    Babette!
    Remélem ízleni fog:-))

    Edó!
    Igen nagyon finom:-)) Én egy héttel karácsony előtt elkészítem és fém dobozban a kamrában tárolom.

    Éva!
    Én csak ezt szoktam ostyából készíteni, valóban különleges:-)

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet! Jó diós, apukám kedvence lenne...

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó recept és irtóra guszta:) Igazi csemege karácsonyra.

    VálaszTörlés
  6. Ismerem ezt a sütit, de a receptet eddig még nem. Köszi. :)

    VálaszTörlés
  7. Férjem kedvence a keleti csemege, de még sosem készítettem neki. Lehet el jött az ideje :) Nagyon kis guszták...

    VálaszTörlés
  8. Ettem már, szeretem is, de még sose jutott eszembe, hogy házilag is meg lehetne csinálni! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  9. Kriszta!
    Igen, jó diós:-))

    Trollanyu!
    Igen, ez nálunk nem maradhat ki:-))

    Kati!
    Köszi szépen:-))

    Petra!
    Nálunk lehet kapni egy cukrászdába, mindig szerettem volna elkészíteni, de nem volt receptem. Aztán a véletlen segített hozzá:-)

    Tündi!
    Próbáld ki, sikerülni fog:-))

    Csiperke!
    Szívesen, remélem ízlik majd:-)

    VálaszTörlés
  10. Imádom a nápolyit, csak hát régen ettem, ez is valami olyasmi, az ostya miatt gondolom, biztos nagyon finom lehet, kár, hogy a mieink, mostanában nem eszik az édességet, pedig muszáj lesz kipróbálni (dehát mire jó egy egész kórus??, ha nem erre??).

    VálaszTörlés
  11. Végre találtam egy nápolyis receptet,imádom a keleti csemegét,és van két csomag ostyám,elkészítem karácsonyra!
    Vittem a receptet!Köszönöm!!!!

    VálaszTörlés
  12. Nagyon örülök, hogy rátaláltam erre a receptre.
    Régebben a 'Spar' ostyán volt talán, imádtam.

    Előfordult, hogy nem volt itthon ennyi dió, felesbe szezámmaggal helyettesítettem. Talán így még finomabb lett. Ha gondoljátok, így is kipróbálható.

    Köszönet a receptért!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...