2011. december 18., vasárnap

Savanyú káposztás csülök birsalmával


Az őszhöz és a télhez hozzátartozik a savanyú káposzta, mindenféle formában jöhet:-) A Nők Lapja konyhája 2010. évi októberi számában olvastam a receptet. Persze nem is én lennék, ha teljesen a leírás szerint készítettem volna, most ugyan nem sokat változtattam rajta, csak nem almával, hanem birsalmával gazdagítottam az ízvilágot. Nagyon hajazott az elkészült étel a székelykáposztára, de nem baj finom volt mindenképpen...máskor is így készítem. Nem egy fogyókúrás étel.:-))

Savanyú káposztás csülök birsalmával

Hozzávalók: 
1 nagy hátsó csülök csont nélkül, 
50 dkg savanyú káposzta, 
15 dkg bacon szalonna, 
1 nagy fej vöröshagyma, 
1 teáskanál pirospaprika, 
2 birsalma, 2 db babérlevél, 
2 gerezd fokhagyma, 
őrölt bors,
kapor és tejföl a tálaláshoz.

Elkészítés: megtisztítjuk és felszeleteljük a csülköt. Kockára vágjuk a bacont és megpirítjuk. Hozzáadjuk az apróra vágott vöröshagymát, és a tűzről levéve a pirospaprikát. Rátesszük a húst, annyi vízzel öntjük fel, amennyi ellepi és visszatesszük főni. Közben a fűszerekkel ízesítjük, a fokhagymát is bele tesszük. Mikor félig megpuhult a hús, hozzátesszük a káposztát és ízlés szerint utána ízesítjük. Amikor a káposzta is megpuhult, akkor mehet bele a kockára vágott birsalma. Tálaláskor tejföllel meglocsolhatjuk és kaporral szórjuk meg. Köretként főtt burgonyát vagy friss kenyeret kínálunk hozzá.

9 megjegyzés:

  1. A székelykáposztát nagyon szeretem, akkor ez sem okozna csalódást. De elég ránézni, olyan étvágygerjesztő:-)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű a tálalás, és biztos vagyok benne, hogy nagyon-nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  3. Érdekes párosítás a birssel! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  4. Ütős! A birs remek ötlet. :)

    VálaszTörlés
  5. Gerdi!
    Nálunk mindenféle káposzta jöhet:-))

    Hankka!
    Igen nagyon finom volt, de csak volt:-)))

    Kriszta!
    Finom volt benne a birs:-))
    Petra!
    Köszi, érdemes kipróbálni:-))

    VálaszTörlés
  6. Hűűűűűűű, pazar étek!A birs különlegessé teszi.

    VálaszTörlés
  7. De éhes vagyok!:) Olyan guszta, hogy csak nyelek nagyokat!:)

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon szép! Igazi férfias kaja, nem afféle nyali-fali! Bár azokra is szükség van, elismerem, de azok hízlalnak, ezt meg egy igazi férfi ki tudja pisilni! :))

    Recept el!

    VálaszTörlés
  9. Nelli!
    KÖszi, szerintem is a birs jól illik hozzá:-))

    Roza!
    Most már én is :-))

    Seafalcon!
    Igen, igazi férfias étel és én nagyon szeretem:-))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...