2012. január 16., hétfő

Fahéjas keksz


Már írtam róla, hogy a páromnak reggelire mindig kekszet, kalácsot, muffint, vagy kuglófot kell sütnöm, mert azt eszik a tejeskávé mellé. Egy picit elhanyagoltam az év végi hajrá és az ünnepek miatt. Tegnap volt egy pici időm, így körülnéztem a blogokba, azaz csak egybe, mert a jó öreg "gugli" rögtön az első találatnak kidobta az alábbi kekszet. A recept olvasásakor már tudom, hogy szeretni fogjuk, vagy nem. (Persze kicsit sem önző módon, csak olyat sütök, amit én is szeretek:-)))
Szepykénél láttam meg a receptet, amelyik Kifőztük 2011/12. számában jelent meg, az újság, ahogy eddig mindegyik, letölthető innét.
Nagyon gyorsan elkészült, és nagyon finom lett. A kristálycukor picit karamellizálódott a külső rétegen, de csak annyira, hogy finoman roppanós lett. Na és milyen csodás illatok voltak a konyhában:-))
Az eredeti recept megtalálható itt. Köszönöm itt is a receptet!

Fahéjas keksz

Hozzávalók:
a tésztához:
2 nagy tojás,
20 dkg barna cukor,
20 dkg margarin,
1 evőkanál vaníliakivonat,
2 teáskanál sütőpor,
60 dkg liszt,
1/2 teáskanál só,
1 teáskanál őrölt fahéj

a hempergetéshez:

2 evőkanál fahéj,
4 evőkanál kristálycukor.

Elkészítés: a szoba-hőmérsékletű margarint a barna cukorral habosra keverjük, majd hozzátesszük a tojást és jól elkeverjük. (Szepyke fordítva csinálta, de én ezt szoktam meg:-)) Hozzátesszük a sütőporral és fahéjjal, sóval elkevert lisztet, a vaníliakivonatot, és jól összegyúrjuk. Közben összekeverjük a hempergetéshez a cukrot és a fahéjat. Diónyi gombócokat formázunk a tésztából, megforgatjuk a fahéjas cukorba és sütőpapírra tett tepsibe sorakoztatjuk őket, kb. 4 cm-re egymástól. Én a tetejét még megnyomtam egy csillag alakú kiszúróval.  Előmelegített sütőbe tesszük 180 fokra és 6-8-10 percig sütjük. Amikor kicsit színt kapott és karamellizálódik rajta a cukor, akkor kivesszük és kihűtjük. Fém dobozba téve sokáig eláll.


13 megjegyzés:

  1. Gyönyörű a kép is Geszti!:)No de a süti!Szívesen elmajszolnék egyet, kettőt a reggeli kávémhoz!

    VálaszTörlés
  2. Gesztenye és még csillag is van rajta! De ügyes vagy! Örülök, hogy ízlett!:)))

    VálaszTörlés
  3. A kávéhoz csak egyetlen egyet...Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  4. Szép bizony! Nagyon szeretem a fahéj illatát, ízét :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom illatos keksz lehet. Nálunk is mindenki szereti.Nagyon hangulatosak a képek:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek a fotók. A kekszet meg mentem. :)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jó recept. Nagyon klasszak a csillagok a kekszeken :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta, el tudom képzelni sülés közben az illatát! Mennyei! :)

    VálaszTörlés
  9. Tetszik! :) Elmentve az elkészítendők közé :D

    VálaszTörlés
  10. Que galletas más exquisitas y crujientes como me gustan,me las llevo con bandeja,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  11. A kekszed nagyon guszta és finomak lehetnek!
    Tudom hogy elfoglalt vagy nagyon, de azért nézzél már be hozzám!

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavaitokat!
    Örülök, hogy tetszett, az érdem Szepykéé:-)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...