2012. január 13., péntek

Kolumbiai krumplileves


Nem tudom miért Kolumbiai és főleg miért krumplileves, amikor a krumpli csak egy kis rész benne, de mindegy is, a lényeg, hogy nagyon finom és gyorsan elkészíthető leves. Kedvenc gasztrobloggeremnél Málna konyhájában találtam (aki időközben bezárta a konyhája ajtaját:-(((((), aki viszont a vacsoracsatában látta, Szolnoki Tibor főzte. A recept most sem a leírtak szerint készült. Ennek két oka is van, az egyik, hogy nem volt itthon zeller, mert én nem szeretem, így semmibe sem teszek...a másik pedig viszont volt itthon 2 db cukkini, amit már jó lett volna felhasználni. Így egy icurka-picurkát átváltoztattam a receptet...nem tudom milyen az eredeti, de azt tudom, hogy ez nagyon finom lett. Könnyű és ami a fontos, hogy gyorsan elkészíthető. Köszi a receptet itt is...az eredeti recept itt található (volt)...úgy írom le, ahogy én készítettem. Ja és az avokádót ne hagyjátok ki, mert akkor sima húsos levessé válik az étel:-)))))))))-by Málna konyhája:-))

Up-date: Málnuka kiegészítette a receptet, amit én sem tudtam:
" a leves azért kolumbiai , mert Szolnokiék Kolumbiában voltak fellépni a társulattal és ott ettek ilyet vagy ehhez valami nagyon hasonlót" - Köszi az infót:-))

Kolumbiai krumplileves


Hozzávalók:
 
1 db csirkemellfilé, 
3 db burgonya, 
2 db sárgarépa, 
2 kisebb cukkini, 
1 fej vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma, 
2 db avokádó, 
só, 
bors, 
biovegeta, 
2 dl főzőtejszín,
1 kiskanál mustár,
bazsalikom,
tárkony,
petrezselyemzöldje.

Elkészítés: a feldarabolt csirkemellet lábosba tesszük és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Amikor elkezd forrni a tetejére feljövő habot merjük le róla, tegyük hozzá a megtisztított és hasábokra vágott sárgarépát, a cukkinit, a burgonyát, a felaprított hagymát és fokhagymát, a zöldfűszereket. Ízesítsük a vegetával, borssal és kis lángon főzzük készre. Öntsük bele a tejszínt, forraljuk össze. Tálaláskor tegyük a tányérba vékony csíkokra szeletelt avokádót és arra merjük a levest. Ízesíthetjük pár csepp citromlével.

16 megjegyzés:

  1. érdekes. nem bírom elképzelni milyen lehet az avokádó levesben.

    ellenben el kell mondanom a poént. meglepetten nézem a bloglistámban, s hangosan olvasom: Kolumbiai krumplileves. Kérdem, szintén hangosan, de csak úgy magamtól: vajon mitől kolumbiai...és közben már kattintok is. Mire Oldalborda tök komolyan (de persze humorosan): hát bíztos kokainnal készül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én szeretem az avokádót, krémlevest is készítettem már belőle, finom:-))
      Jó fej az Oldalborda:-)))

      Törlés
  2. A leves szuper, az avokádót én is imádom, csak úgy kikanalazni a héjából.Levesben még nem ettem, de kipróbálnám, minden újdonság jöhet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!
      Örülök, hogy nyitott vagy az újdonságokra:-))

      Törlés
  3. Nagyon jól hangzik, bár én az avokádót kihagynám belőle!:)
    Most jöttem rá, hogy még nem voltam ott a rendszeres követőid között! Na most megtettem a szükséges lépéseket ezügyben!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika!
      Ha nem szimpatikus neked az avokádó hagyd ki belőle, pedig nagyon finom:-) KÖszi, hogy felvettél:-)

      Törlés
  4. Érdekes lehet az avokádóval, egyébként is nagyon jól hangzik! És mivel husi is van benne, még a fiúk is szeretnék! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka!
      Nálunk még a fiam is megkóstolta, akibe azért időnként nem könnyű egy kis újdonságot beleerőltetni:-))

      Törlés
  5. noooooooos, a leves azért kolumbiai , mert Szolnokiék Kolumbiában voltak fellépni a társulattal és ott ettek ilyet vagy ehhez valami nagyon hasonlót ( a főzőműsorban mesélte a sztorit)

    multkorában láttam a laptopkonyhában, hogy *gizireeeptjeivárokmindenkit* u.ezt a levest főzte és Búza megkérdezte, hogy miért ez az étel neve, sajna nem volt időm kivárni a felvétel végét, de azt hiszem ott sem derült ki
    megjegyzem halkan, hogy *gizireceptjeivátokmindenkit* még avokádót sem tett bele, ami szerintem a különlegességét adja, így sikerült néki sima húsos levessé degradálnia az ételt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Málnuka!
      De örülök, hogy kinyitottad a konyhát, legalább elhiszik, hogy tőled van a recept és nem "mástól" :-)))
      A kérdéses videjót nem láttam:-))))
      Köszi a kiegészítést, így most már tudom miért kolimbiai a levesem:-))

      Törlés
  6. A receptet vittem. Mutatós, klassz de én zellerrel készítem, nem cukkinivel.

    Írtam választ!

    VálaszTörlés
  7. Mindenesetre nagyon érdekes, de finom leves lehet:)

    VálaszTörlés
  8. Ezt felénk csirke-becsináltnak hívják, csak avokádó helyett én tárkonyt teszek bele, a többi klappol. Szerintem ez még a diétába is elmegy - egytálételként!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta a levesed! Szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  10. Seafalcon!
    KÖszi, örülök, hogy tetszik:-)

    Rosa!
    Igen érdekes volt és finom:-))

    Gabi!
    MOst, hogy mondod, valóban lehet az is :-))

    Éva!
    Köszi szépen:-))

    VálaszTörlés
  11. Milyen szép példája ez a recept mások elismerésének! Örülök, hogy vannak még nem piti kis leceptlopkodós,a másik hátán felkapaszkodó és sikereket elérő, korrekt bloggerek!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...