2012. január 6., péntek

Omlós csillag meglepetéssel


Az idén karácsonykor nem vittem túlzásba semmit, elhatároztam, hogy csak annyi sütit sütök, annyi ételt főzök, ami el is fogy és nem élünk majd egy hétig maradékokon. Nem sütöttem 8 félét, csak 3-at és így is minden rendben volt. Karácsonykor sem tudunk 3 ember helyett enni, meg nincs is értelme degeszre tömni magunkat, hogy mozogni se tudjunk. Jó volt így, mindenre volt időm, nem "agyonfáradtan" ültem le a karácsonyi vacsorához és a család is nagyon meg volt elégedve:-))
Ez a sütemény karácsonyra készült, meg szilveszterre is szántam, maradt is belőle, mindkét alkalommal nagy sikere volt. Az eredeti receptben a csillagok tetejére lekvárt kellett volna tenni, de én birsalmasajtot szeleteltem. A tetejét pedig fehér csokoládé forgáccsal szórtam meg.Nagyon finom volt, még egy hét után is omlós maradt:-)
A receptet itt találtam.

Omlós csillag meglepetéssel

 Hozzávalók:
a tésztához:
20 dkg liszt,
10 dkg étkezési keményítő,
1 narancs reszelt héja,
1 csomag vaníliás cukor,
1 tojás,
20 dkg vaj,
8 dkg cukor,

a tetejére:
10 dkg birsalmasajt,
10-15 dkg marcipán,

a csokimázhoz:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé,
1 kiskanál vaj,

Elkészítés:a tésztához a puha vajat összedolgozzuk a többi hozzávalóval, gombócot formázunk belőle, és fóliába csomagolva a hűtőbe tesszük 1 órára. Kivesszük, kinyújtjuk kb. 3-4 mm vékonyra, és csillag formával kiszúrjuk.

Előmelegítjük a sütőt 170 fokra, és kb. 6-7 perc alatt világosra sütjük a csillagokat. Nem szabad megbarnulnia, mert akkor kihűlés után száraz lesz. Két tepsivel lett.

Ez idő alatt a marcipánt kisebb adagokban kinyújtjuk vékonyra, és annyi kisebb csillagot szúrunk ki, ahány nagyobb csillagunk van.A megsült és kihűlt tészták közepére egy kicsi darab birsalmasajtot vágunk, erre kerül a marcipáncsillag. 

A csokoládét a vajjal gőz fölött felolvasztjuk, vigyázva, hogy a csoki ne melegedjen túl és egy kis ecset segítségével lekenjük a csillagokat. A tetejét fehér csokoládé forgáccsal szórjuk meg. A csoki dermedése után fémdobozba tesszük, sokáig eláll.


7 megjegyzés:

  1. Pont így történt nálunk is - és egyáltalán nem volt hiányérzet. Nincsenek maradékok, száraz sütemények, és nem ettük egy hétig ugyanazt a kaját :-)

    A csillagaid nagyon tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is ezt a stratégiát folytattam, és nem bántam meg. :)
    A süti természetesen szuper.

    VálaszTörlés
  3. Jó ötlet volt a birsalmasajt, biztosan nagyon finom! És gyönyörű a fotó! :)

    VálaszTörlés
  4. Okosabban csináltad, mint én:-)
    A süt nagyon tetszik, fotóstul!

    VálaszTörlés
  5. Chef Viki!
    KÖszi! Ugye, hogy így jobb volt? Az idén is így lesz nálunk:-))

    Petra!
    Nagyon örülök, hogy Te is így gondoltad:-) Az idén mozgalmat kellene indítani a nyugodt karácsonyért:-))

    Hankka!
    KÖszi szépen:-))) Igen nagyon finom volt:-))

    Gerdi!
    Ugye, hogy ugye? Idén tessék követni bennünket:-))

    VálaszTörlés
  6. Estrellas maravillosas y exquisitas lucen perfectas.
    Feliz cumpleaños de su blog,felicitaciones y que siga por muchos años más,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  7. Rositas!
    Muchas gracias, muy agradable. Me alegro que te guste :-)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...