2012. január 28., szombat

Túrós kuglóf


Nagyon sok helyen látni az interneten ezt a receptet, sokan elkészítették, közismert recept.   Ennek a kuglófnak a receptjét vagy 25 éve egy vaníliás cukor zacskóján találtam. Akkor még kézzel írtam a receptes könyvemet. Kicsi viharvert szegény, de még mindig jó szolgálatot tesz. Egy csomó újságokból kivágott, cetlire írt recept is van benne. Most újra elővettem, mert ezt a kuglófot nagyon szeretjük, meg egy csomag túró várt felhasználásra. Most mazsolát nem tettem bele, mert nem nagyon szeretem, de aki szereti ki ne hagyja belőle:-))

Túrós kuglóf

Hozzávalók:
25 dkg vaj,
25 dkg túró,
25 dkg liszt ,
15 dkg cukor,
2 db tojás,
1 csomag sütőpor,
1 db citrom reszelt héja,
5 dkg mazsola,
csipetnyi só.

Elkészítés: A túrót átpasszírozzuk a szitán. A lisztet elkeverjük a sütőporral. A puha vajat habosítsuk fel a cukorral. Ez utóbbihoz keverjük hozzá a tojást. Keverés mellett adjunk hozzá egy csipetnyi sót, majd kanalanként a sütőporos lisztet és a túrót, a végén a megmosott, belisztezett mazsolát. A tésztát dolgozzuk jól össze, majd öntsük a vajjal kikent kuglóf formába. Ügyeljünk arra, hogy a formát csak háromnegyedéig töltsük meg. Közepesen meleg sütőben süssük meg, sütési idő: kb. 30 perc. Ha kihűlt óvatosan borítsuk ki, majd porcukorral, csokoládéval vagy citrommázzal díszíthetjük.



19 megjegyzés:

  1. A kuglóf szuper, azt a szeletkét úgy meg is kívántam:) Vicces volt a bevezetőd:) Hamarosan nyomozókat fognak a gasztrobloggerekre állítani, ki kinek a receptjét "lopta" el.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gesztenye, ez a kuglóf csodaszép és a tésztája étvágygerjesztő!!! A tortatál és a kés is különleges! Én a füzet nélkül is elhinném, amit a bekezdésben írtál! :)))

    VálaszTörlés
  3. Kedves Gesztenye!

    Nagyon szuper a kuglófod,ma én is sütöttem,de az enyém egyik fele beragadt valószínű rosszul vajaztam, szórtam,de az élvezeti értékének nem ártott!!!Nekem is vannak cetlijeim,füzeteim csomó recepttel!
    Ha valaki meggyanúsított,nyilván saját magából indul ki!
    És én majd megsütöm ezt a kuglófot is! Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez jó ahogy kezdted! Ez a legjobb része a receptnek! Persze a kuglóf is mesés! :o))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper recept, azt hiszem fel is avatom a kuglóf formámat...:)

    VálaszTörlés
  6. Fele országomat egy kuglóf formáért, azonnal! de azt akkor is meg fogom lóbálni. Köszíííííííííííííííííí :D
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  7. Végre, végre, végre!!!! Már alig győztem kivárni, ezt a receptet! Hétvégén újra kuglófot sütök...és veszek egy IGAZI kuglófformát!:)

    VálaszTörlés
  8. Most már én is rászedem magamat hogy egy normális kuglófot csináljak. Nem bonyolultak a kuglóf receptek mégis már kétszer jártam pórul. Nagyon szép lett a kuglófod. Legközelebb ha nem haragszól ezt fogom kipróbálni.Nem most rögtön, de az biztos hogy megcsinálom.

    VálaszTörlés
  9. Kedves Gesztenye!
    Most gondolkoztam azon, hogy mit süssek a ma lejáró túróból, amiről megfeledkeztem. Pont kapóra jött a recept, annyit fogok változtatni hogy a cukor helyett valamivel kevesebb gyümölcscukrot teszek bele, mert a férjemnél tiltólistás a cukor, a mű izéket pedig nem szeretem. Biztos vagyok benne hogy azzal is nagyon finom lesz a recepted.
    A füzetről annyit, nekem is van egy pont ilyen füzetem, már megsárgultak a lapjai, annak idején nagyon örültem neki, hogy nem sima füzetet használok hanem egy "könyvszerűt". Sok olyan recept van benne ami mára családi kinccsé vált és nem nagyon tudnám pótolni, mivel bármennyire szeretek sütni, a recepteket nem fogadja be az agyam, ezért mindent felírok.
    Gratulálok a blogodhoz, gyakran benézek, most jövök rá hogy még nem íratkoztam fel követődnek, de ezt hamar pótolom.
    Üdvözlettel EllaBella

    VálaszTörlés
  10. Az én túróm holnap jár le..., meg is néztem, de jól elfelejtkeztem róla. Ez a recept nagyon tetszik, lehet, hogy máris nekifogok.

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, nagyon örülök, hogy nektek is tetszett.
    Aki ki fogja próbálni, nem bánja meg, lehet variálni mi kerüljön bele:-))

    VálaszTörlés
  12. Kedves Gesztenye!
    Találtam egy süteményes oldalt Tőled,ami 2008-ban íródott,hát az valami szuper!!!!

    VálaszTörlés
  13. Fantasztikus. El is mentettem magamnak.

    VálaszTörlés
  14. Kedves Gesztenye!
    Megnéztem,mert elmentettem a linket,igen a blogol.hu oldalad ott jártam órákig nézelődtem,és még fogok is,és most figyeltem hogy minden megtalálható,lesz látnivaló és válogatni való!!!!Köszi!!!!

    VálaszTörlés
  15. Ez annyira guszta! Imádom a túrós sütiket. Épp a múlt héten kaptam anyukámtól egy új kuglófsütő formát - talán ez lesz az első, amit megsütök benne? :) Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  16. Nagyon jól néz ki! Mostanában én is gondoltam kuglóf sütésre, már csak a forma hiányzik. Gondoltam rád, ezért fogadd szeretettel ezt tőlem, bár tudom jobb szereted a szavakat és azt sem fog hiányozni ígérem :)http://bbanyucikeszitenel.blogspot.com/2012/02/dijat-kaptam.html#axzz1l4Wrbnxr

    VálaszTörlés
  17. Soha, de soha nem ettem még ennyire finom kuglófot!!! Félelmetesen jó volt. Nagyon tudtam, hogy érdemes várni erre a receptre!:) Gyakori vendég lesz nálunk!

    VálaszTörlés
  18. Melissa!
    Igen az a régi blogom:-))

    Viki!
    Biztos ízleni fog neked is:-)) Örülök, ha kipróbálod!

    Iceflower!
    Én sokszor készítek kuglófot, nagyon finom reggelire:-))


    Vikvi!
    Nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-))Bocs, csak most válaszolok rá.
    Kuglóf formát pedig érdemes venni, jól ki lehet használni:-))


    Mézeskalács!
    Nagyon örülök, hogy ízlett:-))

    VálaszTörlés
  19. Még sosem sutottem kuglofot,de ez elsore is csodas lett!Köszönöm!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...