2012. január 2., hétfő

Új év lencsefőzelékkel


Mindenkinek köszönöm szépen a sok jókívánságot és az újévi üdvözletet.
Én is kívánok mindenkinek békés, boldog, szeretetben gazdag új esztendőt.
A babona úgy tartja, hogy valamilyen lencsés ételt újévkor kell enni, babona?...hmmm, nem tudom. Eddig minden évben így is tettünk, de ez a "gazdagleszektőle" nevű projekt nem jött még be. Na talán az idén, de jó is lenne.
Én képes lennék egész héten csak főzeléket enni...na de a család nem így van beprogramozva.

Lencsefőzelék füstölt hússal

Hozzávalók: 
50 dkg lencse,
25 dkg füstölt hús (most tarja volt), 
15 dkg füstölt kolbász, 
2 fej vöröshagyma,
só,
bors, 
2 db babérlevél, 
2 kanál liszt, 
3 dl tejföl, 
1 evőkanál ecet,
fél evőkanál citromlé, 
1 evőkanál cukor, 
1 evőkanál mustár,
őrölt bors, 
kevés olaj.

Elkészítés: a lencsét előtte való nap beáztatom és másnap a levét leöntve egy szitában alaposan leöblítem. A hagymával együtt teszem fel dinsztelni az olajra a kockára vágott füstölt húst. Amikor a hagyma már üveges és a hús szép színt kapott, akkor hozzákeverem a lencsét és pár percig együtt dinsztelem. Annyi hideg vízzel öntöm fel, amennyi ellepi és lassú tűznél puhára főzöm. Közben befűszerezem a sóval, babérlevéllel és őrölt borssal. Amikor félig puha hozzáteszem a karikára vágott kolbászt. Amikor a lencse már megpuhult, akkor behabarom a tejfölbe kevert liszttel és már csak rövid ideig forralom. Ezután beízesítem az ecettel, a cukorral, a mustárral és a citromlével. Ezek a mennyiségek csak körülbelüliek, mert mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy szereti. Én például szeretem, ha érződik az édes és a savanyú íz is erőteljesen belőle.

9 megjegyzés:

  1. Egészségben, boldogságban, békességben gazdag új évet.
    Lencsés projekttel valami hiba van, nálunk sem müx.
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Babona, vagy nem babona...a lencse evésre mi ugy tudjuk hogy szerencsét hoz, nem emliti a gazdagságot, a szerencse hozná a gazdagságot, ha hisznénk benne!

    Nagyon guszta és finom a lencse főzeléked, én még igy nem készitettem. Én egy nagy fazék lencse levest készitettem a lassu főzőm elektrikus fazékban, és még hozzá magyarosan, paprikás rántás csináltam, és uj év reggelre, egy sürü lencse főzelék lett belőle...annyira meg dagadt a lencse, de nagyon finom volt, és nem futtattam fel lével!

    Boldog, és Áldott Uj Évet kivánok, szeretettel!

    VálaszTörlés
  3. Békés, Boldog, Gazdag Új Esztendőt kívánok ! --- mi most nem ettünk lencsét, akkor most vajon mi lesz ? :-)

    VálaszTörlés
  4. 4Gyerek!
    Köszi szépen, kedves vagy. Én is kívánok minden szépet és jót az új esztendőre.
    Ma kettesem volt a lottón. Ha így halad, év végére gazdag leszek:-)))

    Elisabeth!
    Köszönöm szépen, neked is kívánok béké, boldog, szeretetben gazdag új esztendőt!

    Viki!
    Köszönöm szépen és viszont kívánok minden szépet, jót, sok örömet az új esztendőre:-)
    Még holnap is jó a lencseevés:-))

    VálaszTörlés
  5. Boldog Új Évet, kedves Gesztenye! A főzelék így, a füstölt husival főzve nagyon fincsi lehet, ki is fogom próbálni! A gazdagodást mi sem bízzuk a véletlenre, nálunk lencsesaláta készült! :D

    VálaszTörlés
  6. Nahyon Boldog Új Évet! Én is főzeléket csináltam a lencséből, meg egy kis salátát is...Imádom! Guszta a főzid!

    VálaszTörlés
  7. Boldog új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

    VálaszTörlés
  8. Hankka!
    Köszi szépen, én is kívánok békés, boldog új esztendőt:-) Ez a főzelék főleg füstölt hússal a legfinomabb:-))

    Kriszta!
    Köszi szépen és viszont kívánom:-) Látom Te is gazdagodni akarsz:-)))

    Ditta!
    Köszönöm szépen és viszont kívánom:-))

    VálaszTörlés
  9. Szia,

    A receptet vittem, fel is iratkoztam, de most inkább offolnék vagyok egy kicsit.

    OFF
    A blogolj.hu-n találtam rád, onnan jöttem utánad. Én ott abszolút új vagyok, és látom, elég sokan elhagyják.
    Tudod az okát? Te miért jöttél el?
    Az ottani szerkesztővel nem tudok címkéket adni... :( hogyan kell? Nem kapok ímél értesítést a kommentekről, pedig be van jelölve, te sokáig ott voltál, tudsz segíteni?
    Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...