2012. február 21., kedd

Kókuszos keksz


Megint Jadénál barangoltam keksz ügyben, mert olyan sok finom keksz van nála Már régebben kinéztem magamnak, de nem volt itthon kukorica pehely, most vettem így nem volt akadálya a keksz készítésének. Én ugyan nem nagyon szeretem a kókuszt, de ez a keksz valami mennyei. Az eredeti recept itt olvasható...köszönöm a receptet itt is. Megint nem bírtam magammal és egy kicsit változtattam a recepten, de csak annyit, hogy 2 evőkanál darált mandulát is tettem bele és a liszt mennyiségét 25 dkg-ról 20 dkg-ra csökkentettem. A cukor mennyiségét mind beletettem, mert a kukoricapehely nem cukros, hanem natúr volt, aszalt áfonyát tettem bele apróra vágva.

Kókuszos keksz

Hozzávalók: 
12,5 dkg puha vaj, 
18 dkg cukor,
2 egész tojás, 
1 tk vanília esszencia, 
2 ek aszalt vörösáfonya, 
12 dkg kókusz reszelék, 
1/2 tk szódabikarbóna, 
1/2 tk sütőpor , 
csipet só, 
20 dkg finomliszt,
 2 evőkanál darált mandula, 
9 dkg kukorica pehely, apróra zúzva.

Elkészítés: a vajat és cukrot mixerrel habosra keverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat, mindegyiket jól eldolgozva a krémben. Hozzákeverjük a vaníliát, kókuszreszeléket és aszalt gyümölcsöt (ha áfonyát vagy barackot használunk, vágjuk apró darabokra). A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, szódabikarbónával, sóval. Ezt fokozatosan belekeverjük a vajba, jól eldolgozzuk.
A kukorica pelyhet egy zacskóba tesszük, kézzel vagy nyújtófa segítségével apróra zúzzuk. Minél apróbb lesz, annál jobban be lehet vonni vele a gombócokat. Két tepsit kibélelünk sütőpapírral. A masszából diónyi gombócokat formázunk, ezeket jól meghempergetjük a kukoricapehelyben. Tepsire rakjuk, egymástól 2 ujjnyi távolságra. Kb. 170 fokos sütőben, 15-2o percig sütjük, amíg elkezd pirulni. Ha sötétebbre sütjük, ropogósabb lesz, értelemszerűen ha világosabbra, akkor belül puhább marad. Mindkét esetben finom. Rácsra tesszük hűlni. Ha teljesen kihűlt, zárt edényben eltartható akár 1 hétig is. Ha többet készítünk, zárt edényben lefagyaszthatjuk sütés után úgy, hogy a rétegesen sütőpapír közé zárt műanyag edénybe tesszük. Ha időközben közben megpuhultak, 16o C fokon 5 perc alatt újra ropogóssá frissíthetjük.


12 megjegyzés:

  1. De jó kis recept!:)Úgy szeretek valamilyen kekszet mártogatni a reggeli kávémba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nelli!
      Ez annyira finom volt, én is imádom a kekszeket, reggelire ezt eszünk mind a ketten a párommal:-))

      Törlés
    2. Elkészült a süti, de nem abban a formában.:)Írtó finom, köszönet érte.
      Majd hozom mutatni.:)

      Törlés
    3. Örülök, hogy elkészítetted és hogy ízlett:-))

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet,de sajnos gondom van a kókusszal!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak néz ki! És én imádom a kókuszt! :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta kis gömböcök! Megsütendők közé raktározva! Köszi! :o)))

    VálaszTörlés
  5. Helyesek és finomak! :))) Jó ötlet volt belecsempészni az áfonyát is. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól néznek ki, és biztosan igazán finomak is. Kókusz és áfonya...csak jó ehet!

    VálaszTörlés
  7. Mellissa!
    Én sem rajongok érte, de ez nagyon finom volt:-)

    Kisildi!
    Igen, pontosan azok:-))

    Teller-cake!
    Akkor mindenképpen ki kell próbálni:-))

    Kriszta!
    Remélem ízlik majd:-))

    Petra!
    Jobban szeretem a vörösáfonyát, mint a mazsolát:-))

    Lilla!
    Nagyon jó párosítás volt:-))

    VálaszTörlés
  8. Én imádnám,csak allergiám van rá!!!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...