2012. március 4., vasárnap

Mandulás keksz


Nagyon megtetszett Pákosztos macskánál ez a keksz. Ő  mandulás tallérok nevet adta neki, de nekem kissé ducibbak lettek, ezért inkább keksz lett a neve. Nagyon finom, ropogós és nagyon mandulás lett. Egyszóval nagyon finom, zárt dobozban sokáig eláll. Ezt félve írom le, mert nálunk nem tudom miért, de valahogy minden héten elfogy a keksz:-)) Szeretnék egy olyan kekszdobozt, amiből sosem fogy ki a keksz:-)) Úgy írom le, ahogy Pákosztos macska megalkotta a receptet:-) Nekem elég volt bele 15 dkg cukor, nem tettem bele többet. Kívülre pedig nekem sok volt a 10 dkg szeletelt mandula.
Köszönöm a receptet itt is:-))

Mandulás keksz

Hozzávalók:
30 dkg liszt,
20 dkg darált mandula,
25 dkg vaj,
15 dkg cukor,
1 tojás,
egy teáskanál vaníliakivonat,
néhány csepp természetes keserűmandula-kivonat,
egy csipet só.

kb. 5 dkg szeletelt mandula és kevés kristálycukor a díszítéshez.

Elkészítés: a hozzávalókat összegyúrjuk, majd kissé behűtjük. Kisebb gombócokat formázunk belőle és egy picit lelapítjuk, tetejét kevés tejjel lekenjük, megszórjuk a szeletelt mandulával és kristálycukorral, majd 170 fokon légkeveréssel 12 perc alatt megsütjük.
 

22 megjegyzés:

  1. Nagyon kis guszták! Nem csak nálatok fogy gyorsan a keksz, nálunk 3 tepsi két napra elég :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha!
      Örülök, hogy nem csak nálunk fogy gyorsan:-))

      Törlés
  2. Kifogyhatatlan kekszesdoboz, mint a mesében, ugye?! De akkor nem tudnál újabb és újabb finom kekszeket sütni, mint ezt is! Nagyon jól hangzik, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nagyon jó lenne:-))
      Igazad van, akkor mindig ugyanaz lenne benne:-))

      Törlés
  3. Nagyon jól hangzik, régen készítettem már bármilyen kekszet, szóval most jöhetne!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép ez a fotó! Meg a keksz is, amit ábrázol!
    Ha hozzájutsz a kifogyhatatlan kekszdobozhoz, áruld el a lelőhelyét:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖszi szépen, a fotó nem tökéletes, de nekem is tetszik:-))
      Ha lesz ilyen doboz jelezni fogok:-))

      Törlés
  5. Igen finom lehet ez a keksz is!:)

    VálaszTörlés
  6. Szeretem a kekszeket:)A kifogyhatatlan kekszdoboz titka a folyamatos újratöltés:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de nem tudom olyan gyorsan sütni, ahogy fogy:-))

      Törlés
    2. Ebben az esetben lakat a spájzra:)

      Törlés
  7. Nagyon szuper a kép, tetszik! Elárulod, hogy készült? Van fekete anyagom direkt ezért vettem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Köszi szépen, jól esik tőled, aki olyan csodás képeket készít:-)
      Egyszerűen egy fotókartont félbe hajtottam és felállítottam az ablak elé, hogy kevesebb fény jöjjön be és alulra is fekete papírt tettem, majd próbáltam több helyről is fotózni és ez jött ki belőle, semmi extra beállítás nem volt. MOst nagyon tetszenek a fekete hátterű képek:-)

      Törlés
  8. Én csak azért nem szeretek ilyen sütiket sütni, mert nem szeretek mandulát törni-pucolni, darálni meg főleg nem.
    Így aztán a sok mandula többnyire kidobódik - ha nincs rá önként jelentkező aki elviszi.Ki is vágtuk az egyik mandulafát.
    Amúgy nagyon-nagyon finomak a mandulás sütik, legyen az tallér vagy keksz...
    Gesztenye, itt írom be, hogy valószínűleg a saját nevemen egy parasztkendős néni fényképével ment el a SAD nevezésem (a néni egyébként én vagyok).Tehát ha így kaptad meg, a blogom

    http://tortafuggo.blogspot.com/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marisz!
      Kár lenne a mandula fáért, mert nagyon drága a mandula:-)
      Köszi megkaptam, nem is vettem észre a fejkendős nénit, de most már látom:-))

      Törlés
  9. Zsuzsa, ez a szó hogy keksz, amikor ezek egy igazi Amerikai COOKIES...ALMOND COOKIES, ami nekem meg van jegyezve, fejböl memoriáztam mind ezeket a recepteket, és én mostanában inkább az olasz BISCOTTI-t készitek a mandulával, ami ropogósabb, de nem mondanám hogy finomabb!
    Nálunk mindenféle mandula kapható, csak nem a darált, ami megérthető hogy a kávé darálóban szépen le lehet darálni. Legg kaphatós a szeletek, és a kis darabkák...máskülömben a legdrágább a többinél.

    Nincs semmi baj hogy ducira sikerült neked, azért mert golyókban formáltad. Ha adtál volna a tészta masszához egy kis kanál ameretto likört, vagy bármiféle mandulás likört, akkor kis kanálanként tudnál adni, 200C fokon, nem több mint 5 hat percig sütni...nem kell megbarnitani, csak kissé, még ha puhának is tünik...ugyis megkeményedik amire kihül.

    Itt az én receptem az atentikus Amerikai módos, készitése, nagy külömbség!

    Egy nagy tálba elektikus kézi mixelővel fel keverjük a vajat cukorral, amig szép krém szine nem lesz...utána bele verjük az egy tojást, és a 2 kávéskanál amarettó vagy más mandulás likört, a darált mandulát, utána fakanállal bele keverjük a lisztet, és kis kávéskanállal tesszük a sütő papirra, de haggyunk közötte kis helyet, nehogy össze érhessenek. Előre melegitett kétszá C fokon sütni 5 6 percig.

    Más külömben a többit csinálhatod a te recepted szerint a tetejére szeletelt mandulát, és cukrot...stb. Ez egy régi recept, amit én már legalább harminc éve ismerem!

    Csak ennyit...ez is sok volt!
    Puszillak,

    VálaszTörlés
  10. Elisabeth!
    De örülök neked:-))
    Szívesen kipróbálnám a receptedet, de nem írtál mennyiségeket, így egy kicsit nehezebb:-))
    A blogodban fent van a recept?
    Puszillak!

    VálaszTörlés
  11. Zsuzsa, azért nem irtam meg az összes mennyiséget, mert jóformán egyforma a tiéddel, csak a keverés módja ami nagyon fontos, hogy amikor készitünk bármiféle kukit...cookies...keksz, a leg első hogy a zsiradék, össze legyen jól keverve a cukorral, és utána jön az egy vagy két tojás ami szép krémmé legyen felverve,akkor a likör és utána meg a liszt, és a sütőpor, meg a sütő szódapor...de ebben tényleg nincs egyik sem. Ezt a kukit nem kell még tiz percig sem sütni mert hamar meg ég az alja, de viszont a sőtő papir alatta mindig érvényes.
    Én szoktam venni nagy zacskó megpucolt mandulát, csak borzasztó drága, de meg éri.
    Nincs ez a receptem a blogomon, de majd fel keresem a leirott receptet a régiek között, és okvetlen megcsinálom a hét végén, és fel teszem a blogomra!
    Még csak annyit hogy ha talán a tészta massza tul puha, a hütőbe lehet tenni egy kis időre, de nem fontos. Fel fogom keresni a mandula biscotti receptemet, és azt is el fogom késziteni...most rá jött a kedvem:DDD
    Szia, puszillak!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...