2012. március 14., szerda

Oreo kekszes tortácskák


Ritkán sütök krémes dolgokat, igazából akkor, amikor vendégek jönnek, vagy vendégségbe megyünk és viszek süteményt. Most viszont, amikor készültem a SAD negyedik fordulójára, mert ugye ha már én kaptam Pici Jucitól a forduló háziasszonya, nekem is illik valamit sütnöm, alkotnom és díszítenem:-)), gondoltam egyet és alkottam.
Az alap recept bownie volt, egy kis krémmel megbolondítva és oreo keksszel díszítve. Na jó a krémbe is került egy kis összetört keksz. 
Aztán, amikor a fényképeket rendeztem, akkor kaptam Flórától is levelet, benne a a SAD-ra készült tortácskájával, amitől elkerekedett a szemem. majdnem ugyanazt gondoltuk ki és készítettük el. :-))
A tortácska nagyon finom volt, még másnap is ropogott a krémbe a keksz:-)

Oreo kekszes tortácskák

Hozzávalók:
a tésztához:
20 dkg étcsokoládé,
10 dkg vaj,
3 tojás,
20 dkg cukor,
2 kiskanál vanília kivonat,
12 dkg liszt,
10 dkg durvára, vagy hosszúkásra vágott mandula,
2 kiskanál sütőpor,


a krémhez:
10 dkg vaj,
3 evőkanál tejszín,
5 dkg mascarpone,
5 dkg porcukor
2 db Oreo keksz összetörve.
Tetejére: félbevágott Oreo keksz

Elkészítés: A vajjal együtt az étcsokoládét gőz fölött felolvasztjuk. A tojásokat habosra keverjük a cukorral és a vanília kivonattal, a felolvasztott vajas csokoládét hozzákeverjük a tojáshoz, majd a sütőporral összekevert lisztet is hozzáadjuk. Elkeverjük, végül mehet bele a mandula. Egy 20x25-ös tepsit kibélelünk sütőpapírral és beleöntjük  a tésztát.  Előmelegített  sütőben 170 fokon kb 15 percig sütjük.  Ennél a sütinél az a lényeg, hogy még tapadjon a fogpiszkálóhoz! Hűlés közben kicsit úgyis szilárdul. Egy nagyobb pogácsa szaggatóval a kihűlt tésztából köröket szaggatunk.
Közben elkészítjük a krémet, a vajat, a tejszínnel, a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a mascarponét és jól elkeverjük.  2-3 db Oreo kekszet összetörünk és a krémhez tesszük. Ezzel a krémmel kenjünk meg az egyik tésztakorongot, majd egy másik tésztát ráborítunk. A tetejére is nyomunk a krémből, csillagcsöves habzsákkal. Mindegyik tésztakoronggal így járunk el.
Tetejét félbevágott Oreo keksszel díszítjük.

16 megjegyzés:

  1. Hát nagyon helyes tortácskák! Az a pöttyös hab a tetején, nagyon szuper, az koronázza meg az egészet! Az Aldiban láttam tök ugyan ilyen kekszet, de annak más volt a neve. Vajon hasonló az ízük?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      KÖszi, nekem is nagyon tetszett a pöttyös hab:-) Én vettem már az aldiban is, nagyon hasonló az ízük:-))

      Törlés
  2. Nagyon guszták, biztos finom is a mascarponés krém (a kedvencem)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ildi!
      Én is szeretem a mascarponét, sok mindenbe használom:-)

      Törlés
  3. Nagyon guszták, biztos vagyok benne, hogy nagyon szeretném!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a brownie-s alap, már a kép alapján is gondoltam, hogy az lesz.:)) Egyébként gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  5. Ez csodaszép és izgalmas a recepet is:)

    VálaszTörlés
  6. Hű, ezek tényleg csodaszépek! :-) Már az előző bejegyzésednél nézegettem a képet, hogy vajon milyen íz összeállítású lehet ez a csini tortácska?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teller.cake! Nagyon jó kis összeállítás volt, lehet másféle krémmel, valami gyümölcsössel is kipróbálom. pl. narancsossal.:-)

      Törlés
  7. Nagyon tetszik! Imádom ezt a kekszet, Krisztinek üzenem, ha olvassa, hogy csak Aldis-t ettem és én is kíváncsi lennék, hogy hasonlít-e az eredetire! :))) Kíváncsian várom a játék végét! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi!
      Nagyon finom az eredeti, de én már magam is sütöttem ilyen kekszet:-)
      Nagyon sok jelentkező van a játékra, de még várom a jelentkezéseket:-)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...