2012. április 4., szerda

Csokoládés, mogyoróvajas kosárkák.


Nagyon szeretem a mogyoróvajat, ezért amikor megláttam B&B Anyucinál ezt a receptet, akkor tudtam, hogy gyorsan el kell készítenem. Alkalom is adódott rá, épp vendégségbe mentünk a barátainkhoz és ezt vittem a finom vacsorához. Mondhatom igen nagy sikere volt. Mivel akkor egy kis időhiányban szenvedtem (mikor nem?:-)), a kosárkákat nem magam készítettem (talán megbocsátható:-)), hanem készen vettem. Magam is meglepődtem, hogy milyen finom volt tésztája.
Az eredeti recept Vikvinél itt található. Köszönöm a receptet:-) (2,5 dl-es csészét használtam).

Csokoládés, mogyoróvajas kosárkák

Hozzávalók:
25 dkg étcsokoládé,
30 dkg tej,
3 evőkanál méz (eredetileg kukorica szirup),
csipet só,
1 csésze mogyoróvaj,
20 dkg mascarpone,
1/2 csésze cukor,
1 csésze hideg tejszín,
csokoládéforgács a díszítéshez,
16-18 db tésztakosárka.

Csokis réteg:
A csokoládét, a sót a mézet, egy tálba teszem. A tejet felforralom, majd ráöntöm a csokoládéra és simára keverem az egészet. Aztán folyamatos keverés mellett főzöm, addig amíg kicsit pudingos állaga nem lesz.Hagyom kihűlni és a kosárkák aljába elosztom.

Mogyoróvaj mousse réteg:
A krémsajtot, a fél csésze cukorral kikeverem, majd hozzáadom a mogyoróvajat és tovább dolgozom amíg fényes nem lesz. Felverem a tejszínt és hozzákeverem az 1/3 részét lazán, majd a többit óvatosan. Ezt a keveréket a csokoládé rétegre simítom.
Tetejére csokoládé forgácsot szórtam.

19 megjegyzés:

  1. Hermosos pasteles son una delicia el relleno de crema y chocolate es maravillosos,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  2. Húha, ez nagyon finom kis sütemény, adtál is vele jó ötletet!! :) Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Eddig a mogyoróvajat csak tésztába használtam, nagyon jó ez a krém:)

    VálaszTörlés
  4. Nem rég vettem mogyoróvajat, de még nem bontottam ki. Vártam, hátha valaki ír egy receptet vele...És tessék! Máris mentem, köszi. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Oh, nyálam cseppen! Ez micsoda remek sütike! Kipróbálandó mindenképp! :)

    VálaszTörlés
  6. Ó, nagyon ott van... A kosárkákkal már én is szemeztem a boltban. Nagyon szép a desszerted! :)))))
    Boldog ünnepet kívánok nektek! :)))

    VálaszTörlés
  7. Kellemes Ünnepeket és sok finomságot kívánok!!!!
    Bea

    VálaszTörlés
  8. További Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok !

    VálaszTörlés
  9. Nagyon tetszenek!
    Megírnád hol vetted a kész kosárkákat?
    Marika

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marika!
      A Lidl-ben vettem, svéd hét alkalmával, de még múlt héten is volt felénk.

      Törlés
  10. Sziasztok!
    Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a kedves szavakat:-)))

    VálaszTörlés
  11. Utolag en is szemelyesen de kesve kivanok Boldog Husvetot! Most sem vagyok otthon, sokat segitek a lanyomnak a ket unokakkal. (az ekezetek sem jonnek be az o gepen)
    A peanut butter=mogyoros vaj, nalunk mar reg ota fel van kapva, sok minden fele sutemenybe hasznaljuk...persze csokoladeval parozva a leg finomabb. Nagyon szepen sikerult neked, es imadom a recept szerint megemlitette izeket!

    A Husveti ajanlati finomsagok mind, egytol egyik remekek, es a talalas gyonyoru szep:DDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth!
      Nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-))

      Törlés
  12. Kérlek nézz be hozzám, van valami számodra : http://kataakonyhaban.blogspot.com/2012/04/sokoldalusag-dij.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kata!
      Itt is nagyon szépen köszönöm, nagyon kedves vagy:-)

      Törlés
  13. Nagyon örülök, hogy ismét olvashatom a blogodat, a kelgyo név az eredetim, tehát ne lepődj meg, ha azon a néven figyelmeztettem az oldalt, örülök hogy nincs nagyobb baj
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI alias kelgyo :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neduddgi!
      Nagyon szépen köszönöm, ha hiszed, ha nem, amikor olvastam a KIfőztük oldalán, rád gondoltam, hogy ez csak Te lehetsz:-)))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...