2012. április 30., hétfő

"Háromcsokis" torta


Gabojszánál volt egy játék, amelyen én voltam a nyertes:-) A nyeremény egy főzőest volt a Gastopolis Főzőiskolában. (Erről külön is fogok írni:-) Ott készítettük ezt a csodás tortát, aminek a receptjét Nabadán Csaba séf állította össze és tőle kértem el, hogy ide fel tudjam tenni. A főzőesten egyszemélyes szuflé formában készült. Én megemeltem az adagot és tortaformában készítettem. Csak egy kicsit alakítottam át a receptet. A vendégeknek nagyon ízlett. Köszönöm itt is a receptet.

"Háromcsokis" torta

Hozzávalók: 
a tortához:
 20 dkg jó minőségű étcsokoládé (53 %-os),
5 dkg vaj,
2 db tojás,
1 csapott evőkanál liszt
2 evőkanál darált mogyoró,

a fehér krémhez:
30 dkg fehér csokoládé,
5 dkg vaj,
2 dl tejszín,

a  tetejéhez:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé,
1 dl tejszín,
kevés tej,

díszítésként: eper, bonbon.

Elkészítés: a tésztához való étcsokoládét vízgőz fölött a vajjal megolvasztjuk, vigyázva, hogy kb. 45 fok fölé ne menjen a csoki hőfoka. Ekkor hozzákeverjük a lisztet és a mogyorót. A tojássárgáját és a fehérjét külön-külön felverjük. Először a sárgáját keverjük a csokihoz, majd óvatosan a habot is beleforgatjuk. Kivajazott tortaformába öntjük, előmelegített sütőben 10.12 percig sütjük. A formában hagyjuk kihűlni.
Közben elkészítjük fehér csokis krémet. A fehér csokoládét is vízgőz fölött a vajjal megolvasztjuk, a tűzről levéve hozzákeverjük a tejszínt és krémes állagúra keverjük. A kihűlt tészta tetejére öntjük és betesszük a hűtőbe, amíg a tetejére elkészítjük a krémet.
Az étcsokoládét szintén vízgőz fölött megolvasztjuk, a gőzről levéve hozzákeverjük a tejszínt. Ha lágyabb krémet szeretnénk, akkor kevés tejet is keverhetünk hozzá. Habosra keverjük és a fehér csokikrém tetejére öntjük. Ismét hűtőbe tesszük és a felhasználás előtt díszítjük.

17 megjegyzés:

  1. Ezt a tortát még nézni is jó!!! Nagyon finom lehet!:):) Meg a többi is amik itt láthatók!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mellissina!
      Köszi szépen, a torta valóban nagyon finom volt, de nem egy fogyókúrás:-))

      Törlés
    2. Nem baj, arra az időre kihagynám a salátát!!!

      Törlés
  2. Maradt belőle egy szelet? Mindenképpen elkérném! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Igen még van belőle, 2 szelet megfelezem veled:-))

      Törlés
  3. Istenien jól néz ki!!!? Csorog a nyálam! :-) Nagyon megkóstiznám!

    VálaszTörlés
  4. Hát ezt a tortát feltétlenül ki kell próbálnom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla!
      majd meséld el, ha kipróbálod, remélem nektek is ízleni fog:-)

      Törlés
  5. Nem csodálom, hogy ízlett.....és el elbírnék most 1-2 szelettel!!! szuper csodás

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta torta, szívesen megkóstolnám :)

    VálaszTörlés
  7. Szia,

    gyönyörű remekmű! :)
    Mekkora tortaformát használtál?

    VálaszTörlés
  8. Kedves Gesztenye!

    Nagon csalódott vagyok! A receptleírás förtelmes és pontatlan! Elösször is biztos ,hogy nem 26-os formára van kitalálva ez a recept! én abban csináltam , és nagyon lapos lett vna, úgyhogy kanalazhattam le a fehér csokit, vághattam kisebbre a tortát, hogy ki is nézzen valahogy. Másodszor kérlek a receptben javítsd ki a tejszínt habtejszínre, és a leírásba is írd bele , hogy a tejszínt habosra ferjük , majd összekeverjük az olvasztott csokival! Én mint kezdő szakácsnő, főzőtejszínnel kevertem krémesre, és lehet nevetni, de honnan a viharból kéne tudnom? még furcsáltam is, de mivel nem láttam a receptleírásban a verjük habosra utasítást, gondoltam akkor főzőtejszín.... hát nem ... a süti immáron a hűtőben áll , kíváncsi leszek az ízére, azzal nem hiszem ,hogy gond lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Fruzsina!
      Sajnálom, hogy így jártál, nem hiszem, hogy a recepttel lenne gond. Pláne kezdő háziasszonyként nem írnám azt, hogy förtelmes és pontatlan, ezt erősnek érzem, mondhatnám, hogy sértő is. Mint olvastad a recept nem az enyém, hanem a Gastropolis séfjéé. Arról nem tehetek, hogy a főzőtejszínt tejszínként használtad fel, a főzőtejszínt én nem nevezném tejszínnek. A tejszínt nem kell felverni és úgy összekeverni a fehér csokoládéval, ezért nem is javítom ki, ez tulajdonképpen egy ganache krém, amit folyós tejszínnel kell összekeverni. A forma pedig egy átlagos normál torta forma volt, amint látod nekem így sikerült. Ez egy nagyon tömény torta, nem hiszem, hogy nagyon magasnak kellene lennie, egy kis szeletnél úgysem lehet belőle többet megenni.
      Ha legközelebb látsz egy receptben, főleg süteményben, hogy tejszín, akkor ajánlom, hogy ne főzőtejszínt használj.
      Remélem azért ízlett a torta.

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...