2012. április 23., hétfő

Húsos-spenótos metélt


Imádom amikor már van spenót, sóska a kertben, nő a tavaly ültetett medvehagyma, kaszálni lehet az oregánót, frissen szakítom le a babérlevelet, van zsálya már, metélőhagyma, bazsalikom, kakukkfű, lestyán.Tudom, hogy nem mindenki teheti meg ezt, de egy erkélyen is lehet egy kicsi ládában pár tő fűszernövényt gondozni. A fiamék éppen most fognak egy ilyen ládát beültetni az erkélyre.
Ehhez az ételhez még nem volt spenót, de mélyhűtöttből is el lehet készíteni, de olyat kell venni, ami nem pép, fel lehet ismerni benne a spenótot:-))

A recept a Kifőztük 2012. áprilisi számában jelent meg, amely továbbra is ingyen le lehet tölteni innét.

Húsos-spenótos metélt   
( 4 személyre)

Hozzávalók:
40 dkg darált sertéshús,
1 nagyobb, vagy 2 kisebb fej vöröshagyma,
2 gerezd fokhagyma,
25 dkg spenót (lehet mélyhűtött is, de szálas legyen),
2 evőkanál olaj,
só,
őrölt bors,
2 db tömlős sajt,
2 dl tejszín,
25 dkg széles metélt,

Elkészítés: az olajon megdinszteljük a kétféle hagymát, majd rátesszük a darált húst, sóval, őrölt borssal ízesítjük és majdnem puhára pároljuk. A végén beletesszük a spenótot is és pár percig dinszteljük.
Közben kifőzzük a széles metéltet al dente, vagyis ne főzzük teljesen puhára, leszűrjük és félretesszük.
Összekeverjük a tömlős sajtot a tejszínnel és a spenótos húst behabarjuk vele, ha kell, még utána ízesíthetjük. Pár percig forraljuk és a kifőzött tésztára téve tálaljuk.

12 megjegyzés:

  1. Bazsimnak tetszene!:-)Lopizom!

    VálaszTörlés
  2. Én is spenót imádó vagyok, bármilyen formában jöhet. Hasonlót főztem én is már, nagyon finom! Nálad is szép a tányér! :o)

    VálaszTörlés
  3. Ez biztos nagyon finom lehetett. A kertet pedig nagyon irigylem. Remekül hangzik a sok friss zöld.

    VálaszTörlés
  4. Én is imádom a spenótot, jöhetne egy tálkával...:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom lehet, én régen nem szerettem a spenótot. Igazából főzeléknek most sem. viszont ilyen fincsi tésztás ételben nagyon szeretek. Már a miénk szépen növöget ki próbálom :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom étel!! A spenótot imádom minden formában! Jé Kriszti is ezt írta, pedig nem lestem! :DD A kertet még sajnos ilyen szinten nem használtam ki, de már tervezem! :)

    VálaszTörlés
  7. Ez az étek nekem tetszik, uhhogy elcsenem, meglóbálásra.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  8. KÖszi mindenkinek a kedves szavakat:-)
    Örülök, hogy szeretitek spenótot:-))

    VálaszTörlés
  9. Ki mondta, hogy szereti a spenótot? én a hasamat szeretem :D (azé a spenótot is :D)
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI :)

    VálaszTörlés
  10. Imádom a spenótos tésztát...meg bármit, ami spenótos! Isteni lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trinity4
      De jóóó, finom is:-))
      Most bújt ki a kertben az idei:-))

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...