2012. április 19., csütörtök

Macaron ismét (olasz meringue)


Ma olvastam az egyik portálon, hogy divathóbort a macaron, egy-két év múlva ki fog fulladni. Lehet, hogy igaza van, de addig is süssünk macaront:-))
Más többször készítettem, de nem ezzel a recepttel, így gondoltam ezt is ki kell próbálni. Mondhatom nagyon megtetszett az olasz meringue recept, amit Mandulasaroknál láttam. Sokáig gyűjtöttem a bátorságot hozzá:-) Nagyon jó kis recept, tudom ajánlani mindenkinek. Igaz hőmérő kell hozzá, de talán nélküle is el lehet készíteni.
A recept, amit én is készítettem itt található.  Köszönöm a receptet:-)

Macaron

Hozzávalók:
(Tartelette receptje alapján)
8 dkg tojásfehérje ( 4napig öregített),
2,5 dkg kristálycukor,
10 dkg finomra darált mandula,
10 dkg porcukor,
10 dkg kristálycukor,
3,5 dkg víz

a krémhez:
15 dkg jó minőségű étcsokoládé (55%-os),
0,5 dl tejszín,
1 evőkanál juharszirup,
2 evőkanál amaretto likőr.

Elkészítés: a tojásfehérjéket a felhasználás előtt 4 nappal egy zárható műanyag edénybe a hűtőbe teszem. Ez tulajdonképpen az öregítés. Amikor fel akarom használni, akkor kiveszem a hűtőből, és hagyom, hogy szoba-hőmérsékletű legyen.
A finomra darált mandulát, 10 dkg porcukorral összekeverem, hozzáteszem a tojásfehérje felét, 4 dkg-ot, de nem keverem össze. Közben felteszem egy kis lábosba a kristálycukrot és a vizet, majd elkezdem melegíteni. Itt kell, majd a hőmérő. Amikor a cukorszirup 110 fokos, akkor elkezdem felverni a maradék tojásfehérjét, majd hozzáteszem a 2,5 dkg cukrot és közepes kemény habot verek belőle.
Amikor a szirup 118 fokos, akkor cseppenként hozzákeverem a tojásfehérjéhez és addig keverem, amíg legalább 40 fokosra hűl az egész.
A mandulás cukorral összekeverjük a tojásfehérjével és ebbe keverjük a cukrorszirupus felvert fehérjét. Körkörös mozdulatokkal keverjük addig, amíg a keverő lapátról folyamatosan nem jön le a massza, mint amikor a vulkán lávája folyik:-))
A tepsibe sütőpapírt fektetünk és 50 Ft-os nagyságú halmokat nyomunk a habzsákba tett masszából. A tepsit jól odaütögetjük a konyhapulthoz, hogy a kis halmokból kimenjen a levegő buborék. Kb. 30-40 percig hagyjuk a levegőn, hogy a mandula massza halmocskák teteje kicsit "száradjon"
Közben elkészítjük a ganache krémet. A tejszín megmelegítjük, beletördeljük a csokoládét és addig keverjük, amíg el nem olvad a csokoládé. Ekkor keverjük hozzá az amaretto likőrt és a juharszirupot. Hagyjuk teljesen kihűlni.
A  sütőt előmelegítjük 150 fokra, nem légkeverésesre, ebben sütjük a kis korongokat 15-16 percig.
Az ötödik percben kezdenek kialakulni a talpacskák. Kívül ropogósnak, belül krémesnek kell lenni.
A sütőből kivesszük és hagyjuk kihűlni, csak akkor emeljük fel a papírról, így biztos nem sérül meg az alja.
A fele halmocskákra kis adag csokoládé krémet nyomunk és egy másik korongocskával betakarjuk.
Másnap a legfinomabb, amikor a krémtől kicsit megpuhul az alja, a teteje pedig még ropog.



30 megjegyzés:

  1. De jól néznek ki, annyira egyformák:) Mostmár össze kell szednem magam és nekiállni macaront sütni, mert még sosem próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!
      Próbáld ki, mert nagyon finom. Picit sok dologra kell figyelni, de nagyon finom.

      Törlés
  2. Ennél katonásabb nem is lehetne! Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Köszi szépen, kedves vagy.
      Pici turpisság van benne, hogy ez egy speciális macaron szilikon lap, ahol karikák vannak a lapon és szép egyforma lesz tőle:-))

      Törlés
  3. Na most hogy ezeket megkukkoltam, és a recept is teljesen jó, már az emlékezetemben is miután figyelmeztettél, elkezdek hőmérőt vadászni, mert egyszer tényleg meg akarom csinálni ezt a finomságot. Remekül néz ki, Gratulálok.
    Maradok 10-tiztelettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neduddgi!
      Örülök, hogy ki fogod próbálni, remélem sikerülni fog:-)

      Törlés
  4. Nagyon szépek lettek! Én két évvel ezelőtt hittem azt, hogy divathóbort a macaron, de aztán csak nem akar lecsengeni. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen:-) Nálam biztos nem fog, mert apukám kedvence:-))

      Törlés
  5. Gesztenye, ezek tökéletesek! Én még régebben meg tudtam csinálni hőmérő nélkül, mikor lett, akkor már nem. :-) Azért a ganache se kutya! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖszi Katuci!
      Jobban sikerültek, mint a macaron maratonon:-))
      A hőmérő nagyon sokat segít:-)

      Törlés
  6. Hú, de tökéletesek, és milyen finomak lehetnek...! Én még mindig nem mertem rávenni magam, hogy elkészítsem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabi!
      Remélem azért hamarosan Te is neki látsz:-)) KÖszi szépen:-)

      Törlés
  7. Ezek valami spéci, macaronos lapon készültek hogy ennyire egyformák?
    a tökéletességet pedig szépen elmondták itt előttem.

    hát asszem hőmérő beszerzésig nem próbálkozom többet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Négy Gyerek!
      Igen ezek spéci lapok, szilikonos. De enélkül is lehet szépeket sütni:-))
      A hőmérő ehhez az olasz recepthez kell, de Latsiának van egy szuper receptje, ahhoz nem kell hőmérő.

      Törlés
  8. Kedves Gesztenye! Képzeld még régebben én írtam facebook-on, hogy a Kooktánál lehet kapni ilyen macaron szilikon lapot, de már nem árulják, tudom, hogy te Latsiától kaptad, de nem tudsz véletlenül másik helyet, ahol árulják? Köszönettel Timie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timie!
      Igen olvastam annak idején. Sajnos ne tudom hol lehet máshol beszerezni, azt hiszem más eddig nem forgalmazta. Szerintem hamarosan lehet náluk majd kapni.

      Törlés
    2. MOst néztem az oldalunkat és lehet kapni.
      http://kookta.hu/webshop/product.php?id_product=1367

      Törlés
  9. Köszönöm, hogy írtál, hát most azt írják az egyik méretnél, hogy utolsó tétel, akkor ennek az egyik fele nagy a másik felén kis méretű macaront lehet sütni? A nagyra írják, hogy utolsó tétel.
    Remélem lesz még ilyen :) Ismételten nézni fogom az oldalt :)

    VálaszTörlés
  10. Timie!
    Nekem kisméretű van, annál nagyobbat én nem szerettem volna, mert az már túl nagy.

    VálaszTörlés
  11. Tökéletesek! :)) A mandulát mivel darálod meg?

    VálaszTörlés
  12. Andi!
    KÖszi szépen.
    A Lidl-ben lehetett venni darált mandulát azt szitáltam át. Most éppen nem lehet kapni, ezért darálni kell, egy 40 éves öreg kávé darálom van és tökéletesen működik:-)) Csak erre használom.

    VálaszTörlés
  13. Akkor nincs mese, beruházok egy kávédarálóra, mert mandulám van. Az első, és teljes kudarc, macaronom Lidl-is mandulából készült, igaz nem szitáltam át.

    VálaszTörlés
  14. Andi!
    Ha segítség kell csak szólj, mi volt a gond?

    VálaszTörlés
  15. Laposak lettek, teljesen :) Pedig olyan kis aranyosak voltak először,de aztán nem lett talpuk, viszont a kis lapos plecsnik felpúposodtak, és lett mindegyikben egy nagy üreg belül. Lassan egy éve, hogy csináltam, de annyira lelombozott, hogy azóta sem mertem nekiállni. :((

    VálaszTörlés
  16. Andi!
    A tojásnak legalább négy naposnak kell lenni. A végén legalább 45 percet pihentetni kell, nem szabad légkeverésessel sütni, a hőfokot pedig tartani kell, mert akkor szokott felpúposodni.
    Próbáld meg újra!

    VálaszTörlés
  17. Megsütöttem, kívülről tökéletesek, egész normális talpa lett. A belsejét sikerült kiszárítanom, nem ragacsos sajnos. Pedig 10 percig sem sütöttem őket. Még ma este, vagy holnap újabb próba következik.

    VálaszTörlés
  18. Megtöltöttem, és nem is száraz a belseje, már ott is tökéletes :D

    Többet isten bizony nem írok :)))

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...