2012. április 1., vasárnap

Túrós pite, vörösborban sült meggyel


A hűtőben volt 2 csomag túró, amit mindenképpen szerettem volna felhasználni, ezért kutakodtam receptek után. Találtam is jó párat, alig tudtam választani. A recept olvasása közben pedig már azt is tudtam mit fogok változtatni rajta. Az eredeti recept itt található.
A tésztába, a nyáron nagy sikert aratott vörösborban sült meggyet tettem. A receptért nem tudok elég hálás lenni Dalla cucinának:-))


Túrós pite, vörösborban sült meggyel

Hozzávalók:
50 dkg túró,
25 dkg mascarpone,
10 dkg tejföl,
5 db tojás,
5 evőkanál cukor,
5 evőkanál liszt,
1 kiskanál vanília kivonat,
1 citrom héja,
10 dkg vörösborban sült meggy (vagy esetleg meggybefőtt) (el is hagyható)


Elkészítés: a tojásokat szétválasztom, a sárgáját habosra keverem a cukorral, a vanília kivonattal. Ezután összetöröm a túrót villával,  a cukros tojáshoz keverem a mascarponével és a tejföllel. Mehet bele a citromhéj, a vörösborban sült meggy, végén a liszt. Jól elkeverem. A tojásfehérjét keményre felverem és azt is a masszához keverem, óvatosan, hogy ne törjön össze a hab. Egy nagyobb piteformát, vagy kapcsos tortaformát kivajazunk, kilisztezünk és ebbe töltjük bele a tésztát. Előmelegített sütőben 180 fokon, légkeverésessel kb. 40 percig sütöm, szép piros legyen a teteje. Akkor jó, ha a beleszúrt hústűre nem ragad a tészta. Egy kicsit remegős lesz, de amikor hűl még szilárdulni fog. Tetejét porcukorral szórjuk meg.

13 megjegyzés:

  1. Nagyon szép:) Ezt a vörösboros meggyet valamikor kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Krinsz!
      Köszi szépen:-)
      Ha ettél még finomat, mint ez a meggy:-))

      Törlés
  2. Hűha, ez nagyon jól néz ki, és milyen jól hangzik ez a boros meggy... :)

    VálaszTörlés
  3. ez jól hangzik! Vörösborban sült meggyet én is szoktam készíteni, még magában is nagyon finom, túrós pitével igazán szuper lehet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Édeskonyha!
      Köszi szépen, örülök, hogy neked is ízlik:-)

      Törlés
  4. A boros meggy biztos hajít egyet a sütin, ami magában is nagyon finom lehet. Jó recept, mentem! :o)

    VálaszTörlés
  5. Könyvjelzőzöm:) Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  6. Csatlakozom a többiekhez: nekem is megjött a kedvem a boros meggy kipróbálásához, főleg a képeket látva! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen. Ki ne hagyd a meggyet az idén, szenzációs:-)

      Törlés
  7. Azt hiszem, ezentúl nélkülözhetetlen lesz ehhez a boros meggy. De jó, hogy írtad, idén teszek.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...