2012. május 4., péntek

Babapiskótás gesztenyemousse


Nem tudok ellenállni, ha újságos közelébe kerülök, már nézem is a gasztro újságokat, bár megígértem magamnak, hogy többet nem veszek, mert sokszor csalódtam már, hogy a fénykép többet mutat és mást, mint amikor elkészül az étel. Ezt az újságot azért vettem meg, mert gesztenyés sütemények voltak benne, az meg köztudott, hogy a gyengéim közé tartozik. Szerintem azért lett az oldalam gesztenye. A sütemény receptje a 2010. októberi Nők Lapja Konyhájában jelent meg. Rögtön megfogott, mert nem kellett sütni és viszonylag elég gyorsan kész volt. Na és az összhatás formára és ízre is fantasztikus, egyet rontottam el, az alsó réteg babapiskótát rosszul raktam bele a formába, mert nem keresztbe, hanem hosszában kellett volna. Ez azonban nem vont le az élevezeti értékéből, bár úgy szebb lett volna a szeletelésnél. Aki szereti a gesztenyés édességeket, annak feltétlen ajánlom...persze ez a recept sem maradt ki abból a sorból, hogy nem a leírtak szerint készült.

Babapiskótás gesztenyemousse

Hozzávalók:
1 csg babapiskóta (kb. 25-30 db),
10 dkg csokoládé,
egy kiskanál olaj,
csokoládéforgács a tetejére.

a krémhez:
50 dkg gesztenyemassza,
25 dkg mascarpone,
6 evőkanál baracklekvár,
5 dl tejszín,
2 evőkanál porcukor,
3-4 cl rum.

amibe a babapiskótát mártani kell:
2 dl tej,
1 evőkanál cukor,
 2-3 cl rum.

Elkészítés: a csokoládét gőz fölött megolvasztjuk az olajjal és hagyjuk kicsit kihűlni. Annyi babapiskótát, amennyi a forma oldalának kirakásához kell, ferdén megmártjuk a csokiba és rácsra téve hagyjuk megdermedni. Az egyik csomag gesztenyemasszát összekeverjük a mascarponével, a porcukorral, a rum felével és a maradék olvasztott csokival.
A másik csomag gesztenyemasszát összekeverjük a maradék rummal, a baracklekvárral és a keményre vert tejszínnel. Egy közepes méretű gyümölcskenyér formát folpackkal kibélelünk és az oldalát kirakjuk a csokis piskótával. Ezután a baracklekváros, tejszínes krémet belesimítjuk.Annak a tetejére tesszük a másik gesztenyés krémet és a tejes szirupban megmártott piskótákat élire állítva hosszában lezárjuk a tetejét. A kilógó fóliával betakarjuk és kb. 2 órára hűtőbe tesszük. Tálaláskor tálra téve kivesszük a formából, óvatosan lehúzzuk a folpackot róla és a tetejét megszórjuk csokoládé forgáccsal.
Isteni finom, könnyű édesség.

18 megjegyzés:

  1. A gesztenye nekem is a gyengém, a sima tejszínhabos gesztenyepürét sem unnám meg!! Nekem is van egy sütés nélküli gesztenyés alagút receptem, de azt hiszem lesz egy egész gyűjteményem, mert ez csodásan hangzik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Barbi!
      Szintén. A gesztenyepüréből egyszer fogadásból kilencet ettem meg:-))

      Törlés
  2. Nagyon tökéletes,nem kell sütni, nekem való,és szeretnék én ilyen kontár lenni a konyhában mint Te!!!!Isteni lehet!
    Vittem a receptet!
    A következő hónapokban lesznek szülinapok,ez lesz az egyik desszert!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mellissina!
      Én nagyon szeretem azokat a sütiket, amelyeket nem kell sütni és finomak, mert ha vendég jön, gyorsan el lehet készíteni:-)
      Majd meséld el milyen lett:-)

      Törlés
  3. Pont így vagyok én is. Ha újságos, akkor gasztro magazin...De már én sem veszem meg. mert rengeteg olyan recept van benne amit már ismerek, és alig amit nem. Ha nagyon megtetszik az újságból valami, akkor egyszerűen lefényképezem a receptjét és máris meg van...A gesztenyés süti csodálatos, mentettem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Az újságosnál le tudod fényképezni? :-)) Még sosem próbáltam, de jó ötlet:-))
      Köszi:-)

      Törlés
  4. Nekem is megvan ez a példány, és épp a címlapon szereplő finomság miatt vettem meg. Jó, hogy megcsináltad, így legalább "igaziból" is látjuk! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M@rti!
      Igen engem is ez fogott meg a legjobban:-))
      Készítsd el, mert nagyon finom:-)

      Törlés
  5. Én is emlékszem erre a desszertre, nagyon szépséges lett nálad is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hankka!
      Ez még akkor készült, amikor az újság megjelent, szóval nagyon régen:-))

      Törlés
  6. Úgy emlékszem, hogy a megjelenés környékén találkoztam ezzel a sütivel egy blogban, és ott is "rosszul" rakta a piskótát a bloggerina. Úgy látszik, ez típushiba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Névtelen!
      Lehet, hogy a régi blogomban találkoztál ezzel, onnét hoztam most át ezt a receptet:-)))

      Törlés
  7. Hát az lehet. Annyira ismerősnek tűnt, de nem voltam biztos benne, nem akartam írni, hogy plagizáltál (pedig most milyen divat!) :) Ezek szerint emlékezetes recept :) Csilla

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. KÖszi, hogy beírtad, most már leesett a célzás:-)
      Nem szokásom a plagizálás, ha visszanézed a blogomat, próbálom visszaszármaztatni a recepteket, amiket másoktól sütök. MÁsod, harmadíziglen is visszamegyek:-))))
      Nem szégyen másoktól sütni, sőt megtisztelő számomra, de megadom a tiszteletet azzal, hogy jelölöm a forrást.
      Ettől nem lesz kevesebb a blogom, sőt én magam sem.
      Sokan nagyon érdekesen fogják fel a dolgot.
      Azt hiszik, mert közzétesz valaki egy receptet, akkor az szabad préda, a képekről nem is beszélve. Nem, nem szabad préda, egy linket mindenképpen megérdemel.
      Volt aki elvitte a régi blogom felét, képekkel együtt kb. 350 receptet, az sem zavarta, hogy a képeken ott van a blogom neve, amiről tudta levette.
      Amikor mertem szólni én voltam a rossz.
      Sok sértődést, anyázást és veszekedést lehetne megelőzni azzal, hogy etikusan viselkedünk ezen a téren is.
      A régi recept itt található:
      http://blogol.hu/comment.php?log=3452653

      Igyekszem áthozni a régi blogomból az anyagot, de kevés időm van rá.
      Remélem meggyőztelek:-)))

      Törlés
    2. Jaj, eszembe se jutott "megvádolni", csak olyan dezsavü (vagy milyen) érzésem volt a fordítva rakott piskóta miatt. Azt igazán nem gondoltam, hogy egy az egyben átkopiztad volna valaki más receptjét, csak memóriám mélyéből fölbukkant ez a piskóta-momentum, és megörültem, hogy valamire még emlékszem :) Egyébként nem tudom, mi a jó abban, hogy valaki idegen recepteket meg képeket másol a saját blogjába. Elég szomorú, hogy valaki ezzel próbál elismerést szerezni magának. De vigasztaljon, hogy ezzel azt is jelzi, hogy tetszenek neki a receptjeid. Köszi, hogy veszed a fáradságot, és megosztod velünk a tapasztalataidat :) Csilla

      Törlés
  8. Zsuzsi, tudod mi a poén? Ez a recepted duplán van a blogodban. 2011-ben is megosztottad ;-)
    (szóval a "névtelen" Csillának akár innen is lehetett ismerős ;-)

    VálaszTörlés
  9. Zsuzsi, tudod mi a poén? Ez a recepted duplán van a blogodban. 2011-ben is megosztottad ;-)
    (szóval a "névtelen" Csillának akár innen is lehetett ismerős ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Évi! Ezt nem is vettem észre, megnézem :-)

      Törlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...