2012. május 16., szerda

Gesztenyés álom


Egy játékban a nevünk kezdőbetűjével kellett édességet készíteni.
Az én sütim mi más is lehetett volna, mint gesztenyés, sütés nélküli, gyors finomság.
A vorösborban sült meggy eredeti receptje itt található.
Gesztenyés álom

Hozzávalók:
(4 db 8 cm átmérőjű és 5 cm magas formához)
1 réteg: (alulról)
15 dkg Oreo keksz
3 dkg vaj

2. réteg:
15 dkg gesztenyemassza
2 evőkanál rum
15 dkg mascarpone

3. réteg:
15 dkg vörösborban sült meggy  (Ez az én variációm)

4. réteg:
2 dl tejszín
2 evőkanál mascarpone

tetejére:
10 dkg étcsokoládé
2 evőkanál amaretto likőr
3 evőkanál tejszín

Elkészítés:
a kekszet apróra törjük, vagy megdaráljuk és az olvasztott vajjal összekeverjük. A 4 db kerek forma aljában elosztjuk.
A gesztenyemasszát habosra keverjük a mascarponével és azt is elosztjuk a keksz tetején, egyenesre simítjuk egy kiskanállal.
Erre szórjuk a vörösborban sült meggyet.
A tejszínt keményre felverjük és összekeverjük a végén a mascarponével, azt is elosztjuk a formában, elsimítjuk.
A tetejére szánt tejszínt forrásig melegítjük, beletördeljük a csokoládét és addig keverjük, amíg fel nem olvad és szép egynemű krém lesz, ekkor tegyük bele a likőrt is, kicsit hagyjuk hűlni, néha keverjük át.
Ezt a tejszín tetejére öntjük, a hűtőbe tesszük, amíg a csoki meg nem dermed a tetején.
A hűtőből kivesszük, éles késsel körbevágjuk, lehúzzuk róla a formát és díszítjük.
A díszítés lehet csokiba mártott gesztenyebefőtt, tejszín, csokidarabok, vagy bármi, amit el tudunk képzelni.

30 megjegyzés:

  1. mondjuk, hogy mátr csak 2 db. van a fotón. a középsőt lenyúltam.

    VálaszTörlés
  2. ó, ebben teljesen bíztos vagyok.
    és köszönöm az utólagos engedélyt ;-)

    VálaszTörlés
  3. Nahát, ez tényleg valami mesés! Most muszáj lesz megcsinálnom, érzem a számban az ízét, nagyon csábító. Hogy miket ki nem találsz! :)) Frenetikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dina!
      Örülök, hogy tetszik, majd meséld el milyen lett:-)

      Törlés
  4. Fantasztikus kreáció! Már a képtől dobtam egy hátast, de most elolvasva a receptet... Kész vagyok tőle teljesen!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Viki!
      Pedig nem volt előre megtervezve, menet közben alakult:-)) KÖszi!

      Törlés
  5. Ez valami fantasztikusan néz ki!!

    VálaszTörlés
  6. Ez mesés:) Te tényleg szereted a gesztenyét:) Én is szeretem, és ennek már a látványa is izgató.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu!
      Igen, nem véletlen gesztenye név, bár a blogomban nem teng túl a gesztenye:-))

      Törlés
  7. Álomszép! :) És ezek az ízek! Mennyei lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon csodás,és még milyen finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  9. Nos, csak tátom a számat (hátha berepül egy).

    VálaszTörlés
  10. Fantasztikusan finom ízvilág, csodás külalak! Isteni lehet. :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szép. Nagyon szívesen elnézetegem:)

    VálaszTörlés
  12. Ezt még végig olvasni is nehezemre esik...annyira de annyira felfalnám...:)

    VálaszTörlés
  13. Fel vagyok háborodva ! Ez egyenesen izgatás ! Csak megnéztem a képet, és azonnal valami süti után kiabáltam, szó szerint, úgy néztem a receptet, hogy ennem kellett sütikét, uhhogy ettem, hogy milyent, az nem lényeges, csak ez valami fantasztikus. Meg fogjuk csinálni az biztos, a nejem örülni fog, ha megmutitom neki.
    Maradok 10-telettel NEDUDDGI

    VálaszTörlés
  14. Most erre mit mondjak? Tényleg népizgatás! Ínycsiklandó!!!

    VálaszTörlés
  15. KÖszönöm mindenkinek a kedves szavakat. Valóban érdemes kipróbálni, egy élmény:-)))

    VálaszTörlés
  16. Muy lindo un postre bien gourmet la verdad que me comería hasta la pantalla un postre soñado,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  17. Még jó, hogy ilyen későn értem ide. Így legalább nincs lelkiismeret furdalásom, hogy elcsentem mind a hármat.
    Isteni ez az összeállítás.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém!
      KÖszi szépen, kedves vagy:-))
      Vidd mindent, az nem hizlal:-))

      Törlés
  18. Ez tényleg egy álom! Mint minden, ami a kezed alól kikerül, és ebbe a blogba bekerül:-)
    Kérlek fogadd tőlem szeretettel ezt a díjat:
    http://ugymintotthon.blogspot.com/2012/05/blogdij.html
    puszi: Timi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Timi!
      Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, elfogadom, de nem szeretnék belőle sértődést én nem adom tovább:-)

      Törlés
  19. Imádom a receptjeidet és a gesztenyés dolgokat. Szeretnélek megajándékozni egy blogdíjjal, remélem elfogadod.

    http://henimodernkonyhaja.blogspot.com/2012/05/5-blogdijam.html nézz be hozzám kérlek.
    Puszi Heni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Heni!
      Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy, elfogadom, de nem szeretnék belőle sértődést én nem adom tovább:-)

      Törlés
  20. Hú Gesztenye, oda vagyok ezért a sütiért!:))
    Pedig nem is vagyok édesszájú...

    /egyébként nagy kedvencem az Oreo.:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...