2012. május 8., kedd

Mogyoróvajas keksz


Mint ismeretes, minden hétvégén azon gondolkodom mit süssek a kedves páromnak reggelire. Régebben kuglófot, kalácsot sütöttem, mostanában azonban rákaptam a kekszekre. Én is rászoktam, két kis keksz a tejeskávéhoz elég is délig.
Olvastam valahol, hogy a jó kekszhez csak az arányokat kell betartani: 3 rész liszt, 2 rész vaj, 1 rész cukor, valamint adj hozzá amit otthon találsz:-)) Nos ennél egyszerűbb nem is lehetne és kiszedtem a kamrából, amit gondoltam. Így készült ez a finomság. Kicsit izgultam, hogy mi jön ki belőle, de aztán igen jól sült el a dolog, nagyon finom lett. Alig tudom megállni, hogy ne járjak rá:-))

Mogyoróvajas  keksz

Hozzávalók:
30 dkg liszt

20 dkg vaj
10 dkg porcukor
1 kiskanál vaníliakivonat
5 dkg kandírozott narancshéj
5 dkg szeletelt mandula
3 evőkanál mogyoróvaj

Elkészítés: a tészta hozzávalóit összegyúrjuk és diónyi nagyságú gombócokat gömbölyítünk belőle, kissé ellapítjuk és egy sütemény kiszúróval mintát nyomunk rá. Előmelegített sütőben, kb 160 fokon addig sütjük, amíg egy kis színt nem kap.


A kép ötletét innét vettem:-)

10 megjegyzés:

  1. Fincsi, és milyen szép a kis terítőd! Nagyon aranyosan és szépen kínálod, szívesen leemelnék egyet-kettőt... :P

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán a finom keksz:) Eszméletlenül jó a mogyoróvajtól.

    VálaszTörlés
  3. Nekem amiben mogyoróvaj van az csak jó lehet:) Nagyon kis hangulatos a fotód:)

    VálaszTörlés
  4. Ismét gyönyörűek a képek, és ismét finomságos a keksz! Bár nem kóstoltam, de azt hiszem, el tudom képzelni, milyen finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon édes kekszek! Az a gondom, hogy nekem csak darabos mogyoróvajam van...Azzal is készülhet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszta!
      Természetesen, azzal is mehet, finom lesz:-)
      A vaj inkább puha legyen, mint kemény, mert akkor tudod jól formázni:-)

      Törlés
  6. Gabi!
    Köszi szépen:-)A csipkés terítőket most nagyon imádom:-)

    Krinsz!
    Nálunk is nagy kedvenc a mogyoróvaj, ha lehet kapni mindig betankolok:-)

    Nyammm!
    Köszi szépen:-))

    Hankka!
    A páromnak is nagyon ízlett:-))

    VálaszTörlés
  7. Épp ma reggel simogattam meg egy üveg mogyoróvajat a hűtőszekrényben, hátha megsajnál és magától elkezd valamit alkotni. Nem így lett. Kénytelen leszek én hozzáfogni és megsütni. Nagyon jól néznek ki a kis kekszeid, na és a kis terítőd is. Úristen mennyi ilyet elajándékoztam évekkel ezelőtt. Vajon az új gazdái most örülnek neki ? :))))

    VálaszTörlés
  8. Viki drága!
    Nálatok sem készül semmi magától? Megnyugodtam:-)))
    Imádom ezeket a kis terítőket:-)) Régen nekem sem kellett a nagymamám horgolt terítői, most meg pénzért vettem őket.
    De vettem anyagot és csipkét és hamarosan varrok ilyeneket:-))

    VálaszTörlés
  9. Megint egy fincsike keksz.......nekem is bejönne.A fotó is szuper!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...