2012. szeptember 1., szombat

Bécsi nyalánkság


Mostanában nem nagyon sütöttem kekszet, nyár volt, szabadság volt, meleg volt:-)
Ez a keksz is régebben készült, a másik blogomból hoztam át. Nagy kedvenc nálunk, a legfontosabb hozzávaló a közepébe rejtett kávés csokoládé szem (Mokkabohne). Időnként lehet kapni az Aldiban, érdemes egyszerre legalább két zacskóval is venni. Nálam mindig van itt hon belőle, biztos, ami biztos alapon:-))
A receptet Jókajánál láttam. Jókaja köszi a receptet,  az eredeti recept itt található. A sütésnél vigyázni kell, hogy ne süssük túl, nem kell, hogy színt kapjon, mert akkor száraz lesz.

Bécsi nyalánkság

Hozzávalók: 
25 dkg vaj,
10 dkg porcukor,
 1 rúd vanília kikaparva,
25 dkg étkezési keményítő,
15 dkg finomliszt,
1 csipet só.

tölteléke: 
kávés ízű csoki kávészem (Mokkabohne)

tetejére: 
5 dkg jó minőségű étcsokoládé,
1 kiskanál olaj.

Elkészítés: a liszt kivételével keverjük habosra a hozzávalókat, majd gyúrjuk bele a lisztet. Tegyük be a hűtőbe legalább egy óra hosszára. Kisebb gombócokat csípjünk ki a tésztából és formázzuk golyóvá. Közepébe nyomjunk egy szem kávés csokit. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztassuk őket. Nekem nem lapultak le, ez nagyon tetszett benne. Előmelegített sütőben légkeverésesnél süssük 160 fokon 10-12 percig. Ekkor még puhák, de ahogy hűl úgy lesz jó az állaga.
Amikor mind kisült és kihűlt, akkor a csokoládét vízgőz fölött olvasszuk meg a csokoládét, keverjük hozzá az olajat és tegyük egy kis műanyag zacskóba. A végéből vágjunk le egy picit és a csokival csíkozzuk, vagy rácsozzuk be.
Nagyon finom és sokáig eláll.



8 megjegyzés:

  1. Ejha, azt hiszem meg van a jövő heti édesség adagom...:) El fogom készíteni, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Érdekesnek tartom a tésztáját a keményítő mennyisége miatt! Feltétlenül ki fogom próbálni!
    A tiéd nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  3. Talán van is itthon egy zacsi ilyen Aldis kávészem, mindenképpen kipróbálom! Gyönyörűek! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól hangzik! Biztos finomabb, mint az eredeti ;-))

    VálaszTörlés
  5. Istenien hangzik, csak járjak egyszer egy Aldi fele...:)

    VálaszTörlés
  6. most találtam a blogodra!
    feliratkoztam.
    és hűséges olvasód leszek:D

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    puszillak

    VálaszTörlés
  7. :) most találtam rád. tetszik nagyon a blogod. fel is iratkoztam hát gyorsan:D

    http://beautyandfashion-makeup.blogspot.hu/

    puszi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...